Luka Parut Hitam Di Muka Timbul Kemalangan Boleh Hilang

Luka Parut Hitam Di Muka Timbul Kemalangan Boleh Hilang
Luka Parut Hitam Di Muka Timbul Kemalangan Boleh Hilang

Luka Parut Hitam Di Muka Timbul Kemalangan Boleh Hilang
| Jatuh tersembam muka di lantai kawasan kilang. Mulut dan pipi saya berdarah. Lutut terkoyak berdarah.

Apabila sampai di klinik, nurse kata luka saya agak teruk. Tapi, tak dalam. Alhamdulillah, tak kena mata. Jadi, nurse hanya suruh saya tuam dengan ais untuk surutkan bengkak pada pipi. Pedihnya, Allah je yang tahu bagaimana saya rasa. 

Malamnya, saya ke klinik. Sekali lagi luka saya dicuci. Tapi tak menggunakan iodin sebab tak nak ada kesan kat pipi (tak cantik nanti). Hehe. 

Sejak malam tu, dah jadi routine saya untuk telan 3 biji Ostematrix, 2 biji Res-V, dan 2 biji Zinc Plus untuk mempercepatkan pemulihan luka. Mana tak nya, minggu depan tu dah Raya Haji. Pagi selepas Subuh, saya telan sesudu Vivix pula. 



Hari ke-2, luka dah mula kering. Jadi, saya pun mula tepek Vitamin E dan Herbal Blend Cream, diselangselikan dengan tepek Vivix di bahagian luka setiap malam. Tujuan untuk cepat tanggal kesan luka tu.

Alhamdulillah, dengan izin Allah, hari ke-8, iaitu pada Hari Raya Aidil Adha tu, luka saya tertanggal dengan sendirinya tanpa ada rasa sakit pun. Tertanggal pun masa pakai tudung lepas ambil wudhu’. Alhamdulillah, sekarang ni hanya kemerah-merahan sikit di pipi. Ambil masa untuk renew sel kulit muka.

ESP, vitamin C, Res-V, Vivix, GLA complex, Vita-E Complex tak pernah tinggal sejak hari itu. Alhamdulillah, sangat membantu mempercepatkan pemulihan luka. Ramai kawan terkejut sebab cepat tertanggal. Semuanya asbab Shaklee, dengan izin Allah.

YOUTH skincare pun saya tak pernah tinggal tau. Walaupun ngilu nak letak betul-betul kat bahagian luka masa tu, saya sapu skincare disekelilingnya.

Jadi, jika anda juga ada masalah sama, jangan tinggal supplement Shaklee dan YOUTH skincare. Amalkan kesemua produk yang bantu renew sel kulit dan mencantikkan kulit. Ia berkesan untuk saya dan ia pasti berkesan untuk anda juga.
 
Jika anda ingin mendapatkan produk Shaklee, boleh terus hubungi Umi melalui Whatsapp
* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan