Promosi Oktober 2019 Shaklee Ostematrix : Perbezaan dan Kebaikan

Promosi Oktober 2019 Shaklee Ostematrix : Perbezaan dan Kebaikan
Promosi Oktober 2019 Shaklee Ostematrix : Perbezaan dan Kebaikan
Promosi Oktober 2019 Shaklee Ostematrix : Perbezaan dan Kebaikan | Pil kalsium mengandungi kalsium, magnesium dan vitamin D yang membantu masalah osteoporosis.

Ostematrix Shaklee Perbezaan dan Kebaikan

Kalsium yang isinya paling seimbang memastikan kadar penyerapannya adalah 99%. Ostematrix diperbuat daripada mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati, mengandungi kalsium, magnesium, fosforus dan vitamin D, zinc, kuprum, mangan dan boron.

Kesemua nutrien ini perlu diambil bersama-sama untuk penyerapan oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral. Kajian telah membuktikan supplemen kalsium akan meningkatkan ketumpatan tulang wanita yang telah berumur secara berkesan.

Untuk mendapatkan vitamin kalsium yang optimum dalam badan, vitamin D diperlukan untuk penyerapan pada gigi dan tulang. Dan untuk memastikan tulang ‘melekat’ dengan baik antara satu sama memerlukan magnesium. Kombinasi kalsium, vitamin D dengan magnesium sangat diperlukan untuk memastikan tulang dan gigi mendapat nutrient sepatutnya.

Panduan memilih suplemen kalsium

* Pilih produk yang ada vitamin D dan magnesium untuk membantu serapan maksimum.
* Hindari produk yang dibuat daripada tulang dan dolomite untuk mengelakkan keracunan plumbum.
* Elakkan mineral chelated kerana proses tersebut boleh menyebabkan tubuh menyerap logam berat tercemar dan toksin dalam proses menyerap mineral.

Cara terbaik untuk mengukur penyerapan kalsium daripada supplemen adalah dengan mungukur perubahan dalam tahap kalsium darah selepas penggunaan supplemen. Pengambilan hanya 3 biji Ostematrix menyebabkan dalam peningkatan statistik penting dalam tahap kalsium darah untuk 12jam.

Ostematrix membekalkan

1. Kalsium 1,000mg - Sumber semulajadi yang berkonsentrasi dan mudah diserap
2. Magnesium 400mg - Bantu mengasimilasikan kalsium ke dalam tulang & menguatkannya
3. Vitamin D 400IU - Merangsangkan penyerapan kalsium
4. Boron - Bantu dalam metabolisma tulang
5. Mangan, tembaga & zink - Mengaktifkan enzim yang membantu dalam pembinaan kepadatan tulang

Promosi Oktober 2019 Shaklee Ostematrix


Beli 3 botol Ostematrix
Dapatkan diskaun 5%
Harga RM 174.56


Nak jimat lagi, jom daftar ahli Shaklee


* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

 Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

Continue Reading

Jerebu di Sarawak 2019 7 Tips Pemakanan Sihat Semasa Jerebu

Jerebu di Sarawak 2019 7 Tips Pemakanan Sihat Semasa Jerebu
Jerebu di Sarawak 2019 7 Tips Pemakanan Sihat Semasa Jerebu
Jerebu di Sarawak 2019 7 Tips Pemakanan Sihat Semasa Jerebu | Lokasi di Kuching, Sarawak sedang mengalami kualiti udara tahap Tidak Sihat dan Sangat Tidak Sihat.

Jika ada antara kita yang mengalami gejala seperti mata berasa pedih dan berair, gatal kerongkong dan kerap batuk, hidung berair dan kerap bersin, sukar bernafas atau sesak nafas atau sakit dada, dan kulit badan berasa gatal, segeralah mendapatkan rawatan.

Pemakanan sihat adalah penting semasa jerebu untuk meningkatkan sistem imunisasi badan dan menjauhkan diri daripada penyakit berkaitan jerebu.

7 Tips Pemakanan Sihat Semasa Jerebu

1. Banyakkan minum air kosong sekurang-kurangnya 8 gelas sehari untuk mengelakkan dehidrasi.

2. Minum jus atau buah-buahan dan sayur-sayuran yang kaya dengan antioksida, vitamin, mineral dan serat bagi membantu melawan penyakit. Buah dan sayur juga mengandungi air yang boleh membantu meningkatkan pengambilan air.

3. Sediakan makanan sendiri dan amalkan makan di rumah. Jika makan di luar, pilihlah tempat makan yang tertutup dan berada di dalam bangunan.

4. Elakkan minuman yang mengandungi kafein seperti kopi dan minuman beralkohol yang boleh menyebabkan pembuangan air kencing secara kerap dan mengakibatkan dehidrasi.

5. Kurangkan makanan tinggi garam yang boleh menyebabkan kehausan dan dehidrasi.

6. Makan makanan yang tinggi kandungan vitamin C, E dan Omega-3 untuk meningkatkan sistem imunisasi badan.

7. Untuk meningkatkan pengambilan air, ambil makanan yang berair seperti sup dan singgang.

Kami mencadangkan Pemakanan Sihat Semasa Jerebu

Vivix : membantu mengekalkan tahap kesihatan di paras optima.
Nutriferon : trigger faktor imun badan apabila diserang penyakit.
Vita-C Plus : meningkatkan imun badan melawan penyakit.
CoQ Health : sumber antioksidan yang baik bagi perlindungan badan secara menyeluruh dan juga untuk kesihatan otot jantung.
Garlic Complex : sumber antibiotik semulajadi.
Performance Drink : menghidrat badan, elak kelesuan akibat kekurangan air semasa jerebu.
Omega Guard : untuk membantu meningkatkan kesihatan sistem pernafasan (dan paru-paru) dan imun tubuh. Terbaik untuk mereka yang mengidap asma.

Semoga panduan ini memberikan manfaat kepada para pembaca.

Nak dapatkan produk Shaklee?


* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

 Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

Continue Reading

Testimoni Set Berpantang, Hamil, Kecantikan dan Youth Skincare

Testimoni Set Berpantang, Hamil, Kecantikan dan Youth Skincare
Testimoni Set Berpantang, Hamil, Kecantikan dan Youth Skincare
Testimoni Set Berpantang, Hamil, Kecantikan dan Youth Skincare | Semasa anak pertama, saya mempunyai masalah tiada susu badan ,tak bermaya, pening ketika berpantang.

Dalam pantang saya dah bagi susu formula kepada anak saya. Tetapi bila saya dapat tahu saya mengandung anak ke dua saya bertekad saya dapat menyusu badan sepenuhnya. Rezeki saya dapat jumpa dan mencuba supplemen Shaklee padahal ketika itu saya google mengenai petua bagaimana untuk tambah susu badan.
Testimoni Set Berpantang, Hamil, Kecantikan dan Youth Skincare
Testimoni Set Berpantang, Hamil, Kecantikan dan Youth Skincare
Oleh kerana Set Berpantang dan Set Hamil Shaklee lebih kurang sama, saya mula beli dan amalkan vitmain Shaklee ketika saya mengandung lagi . Alhamdulillah, saya sangat happy kerana sebaik selepas bersalin, susu badan saya meriah hingga terlebih-lebih dan saya boleh buat EBM semasa berpantang lagi. Bukan itu sahaja saya dapat kesihatan yang lebih baik untuk diri saya dan anak saya ketika mengandung hinggalah waktu bersalin ,berpantang dan selepas berpantang.

Testimoni Set Berpantang, Hamil, Kecantikan dan Youth Skincare
Testimoni Set Berpantang, Hamil, Kecantikan dan Youth Skincare
Disebabkan saya berpuas hati dengan kesan yang bagus daripada supplemen Shaklee sehingga kini sudah 6 tahun saya masih mengamalkan vitamin Shaklee. Hampir kesemua produk Shaklee saya telah guna tetapi yang paling saya suka adalah Vivix, Collagen dan Youth Skincare. Maklumlah bila umur makin meningkat kesihatan dan kecantikan kulit haruslah dijaga.

Vivix sangat memberi impak yang sangat besar kepada kulit saya yang kusam . Apabila Shaklee memperkenalkan Youth Skincare lagi lah bertambah kesan yang amat bagus kepada kulit muka saya. Dari kulit yang kusam dan gelap ,kini kulit saya lebih nampak berseri dan cerah. Memang sangat berbeza saya yang dulu dan kini kesan dari penggunaan complete set Youth Skincare dan Vivix.

Terima kasih Shaklee kerana telah mengubah kesihatan dan kulit wajah saya.

Nak dapatkan produk Shaklee?


* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

 Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

Continue Reading

Promosi Shaklee September 2019 | Nutriferon & Youth Skincare

Promosi Shaklee September 2019 | Nutriferon & Youth Skincare
Promosi Shaklee September 2019 | Nutriferon & Youth Skincare
Promosi Shaklee September 2019 | Nutriferon & Youth Skincare | Krim pelembap terbaharu di pasaran keluaran Youth Skincare Shaklee iaitu Moisture Lock Day Cream.

Youth Shaklee Moisture Lock Day Cream
Youth Skincare Shaklee memanfaatkan kuasa botani dengan menggunakan Teknologi Penghidratan Selular BARU untuk bertindak sebagai magnet kelembapan, menarik air ke lapisan luar kulit dan mengubahnya menjadi takungan untuk mengunci penghidratan.

Bahan-bahan Utama
Ekstrak Kaktus, gabungan unik empat jenis asid hialuronik, 100% Squalane berasaskan tumbuhan dan Youth Complex.
Promosi Shaklee September 2019 Nutriferon & Krim Pelembap Youth Skincare
Promosi Shaklee September 2019 Nutriferon & Krim Pelembap Youth Skincare

Harga Moisture Lock Day Cream RM 247.50

Promosi
Age Defense Moisturizer SPF50 RM 206.25
dan
Moisture Lock Day Cream
Promosi Shaklee September 2019 Nutriferon & Krim Pelembap Youth Skincare
Promosi Shaklee September 2019 Nutriferon & Krim Pelembap Youth Skincare
Jumlah harga RM 373.75
Diskaun RM 80

NutriFeron® Granules
Diformulasi untuk menjaga sistem pertahanan badan agar sentiasa berada dalam keadaan baik, selamat dan berfungsi secara semulajadi. Ia dengan pantas mengaktifkan perisai semulajadi, memberikan pertahanan yang lebih kuat dan kesihatan yang lebih baik.

NutriFeron® Granules mengandungi campuran proprietari 4 ekstrak tumbuhan yang diperolehi daripada biji labu, bunga safflower, biji plantago dan bunga japanese honeysuckle. Secara tradisinya digunakan untuk mengekalkan kesihatan umum dan menguatkan badan.

Keistimewaan Shaklee
Penemuan Dr. Kojima
NutriFeron® Granules adalah hasil daripada penyelidikan & penghasilan yang mengambil masa bertahun-tahun. Pada tahun 1970, Dr. Yasuhiko Kojima, ahli imunologi terkenal di dunia, bersama rakan-rakan penyelidiknya, menyaring, menguji dan menilai lebih daripada 200 ramuan yang berbeza.

Akhirnya, gabungan 4 bahan botani berasal dari biji labu, bunga safflower, biji plantago dan bunga japanese honeysuckle dipilih untuk campuran NutriFeron® Granules kerana keberkesanannya dalam mengekalkan kesihatan yang baik.

Nutriferon® Granules adalah formulasi istimewa yang hanya boleh didapati di Shaklee.

Bahan-bahan Utama
Biji Labu, Biji Plantago, Bunga Safflower dan Bunga Japanese Honeysuckle.

Beli 2 kotak
Diskaun 5%
Harga RM 361

Promosi Shaklee September 2019 Nutriferon & Krim Pelembap Youth Skincare
Promosi Shaklee September 2019 Nutriferon & Krim Pelembap Youth Skincare
Semoga perkongsian promosi Shaklee bulan September kali ini memberikan manfaat untuk para pembaca.

Harga yang ditunjukkan di dalam blog ini adalah harga bukan ahli. 
Harga ahli lebih murah (15-20% less)


* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

 Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

Continue Reading

Cara Untuk Hilangkan Selsema, Batuk, Lebam dan Gusi Berdarah

Cara Untuk Hilangkan Selsema, Batuk, Lebam dan Gusi Berdarah
Cara Untuk Hilangkan Selsema, Batuk, Lebam dan Gusi Berdarah
Cara Untuk Hilangkan Selsema, Batuk, Lebam dan Gusi Berdarah | Sebelum kenal Shaklee, mudah kena selsema, batuk, lebam pada badan bila terhantuk dan gusi berdarah.

Ni semua disebabkan kurangnya vitamin C dalam badan. Sebab kak ja sendiri kurang makan sayuran dan buahan.
Cara Untuk Hilangkan Selsema, Batuk, Lebam dan Gusi Berdarah
Cara Untuk Hilangkan Selsema, Batuk, Lebam dan Gusi Berdarah
Selsema dan batuk ni mudah sangat berjangkit pada kak ja. Janganlah ada orang yang selsema atau batuk. Memang kak ja akan ambik turn lepas tu. Rasanya dalam sebulan tu macam takde hari yang sihat untuk kak ja. Ubat selsema tu dah jadi kawan baik kak ja 😔.

Bab lebam plak, pantang terhantuk sikit, mesti naik lebam pada anggota badan. Kadang2 tak perasan pun bila terhantuknya. Tau2 je dah lebam. Lebam nak baik pun ambil masa berhari2.

Masa gosok gigi, gusi selalu berdarah. Wajib berdarah setiap kali gosok gigi. Gigi pun rasa nyilu je setiap kali digosok.

Kak ja start ambil Sr Vita C Plus 6 tahun yang lepas. Vitamin C ni antara vitamin wajib kak ja setiap hari.


Sebenarnya kak ja sendiri tak perasan sejak bila masalah2 kak ja tu hilang. Lebam dah takde. Gusi dah tak berdarah. Selsema tu kadang2 ada jugak, tapi susah sangat nak berjangkit berbanding dulu.

Bersyukur sangat sebab kesihatan semakin baik. Kulit muka pun makin bersih dan cantik.

Nak dapatkan produk Shaklee?


* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

 Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

Continue Reading

Cara Hilangkan Sakit Belakang Pinggang Orang Tua dan Ketika Hamil

Cara Hilangkan Sakit Belakang Pinggang Orang Tua dan Ketika Hamil | Januari 2019, tiba-tiba rasa sakit sangat pada bahagian tulang belakang, pinggang ke atas.

Cara Hilangkan Sakit Belakang Pinggang Orang Tua dan Ketika Hamil
Cara Hilangkan Sakit Belakang Pinggang Orang Tua dan Ketika Hamil
Tak tahu lah apa sebabnya. Kalau duduk, nak bangun rasa sakit sangat. Duduk waktu memandu kereta pun sakit. Tidur lagi sakit.

Hampir 2 minggu juga saya bertahan. Pada masa itu, saya terfikir mungkinkah disebabkan saya sering buat kerja berat yang menyebabkan saya alami sakit sampai macam ni sekali.

Saya pun panggil kakak tukang urut yg biasa datang mengurut tu. Lepas urut sama juga, macam tak ada kesan. Saya masih berbelah bahagi nak berjumpa dktor atau tidak. Tapi disebabkan tak tahan dah sakit tu, akhirnya pergi la juga ke klinik panel depan rumah ni.

Bila doktor cek semua dia kata mgkn slip disc kesan hentakan atau insiden jatuh tangga masa mengandung anak sulung kira-kira 15 tahun yang lalu. Lepas tu pernah jatuh depan rumah hujung tahun lepas sampai terpeleot kaki tu.

Doktor sarankan saya menjalani MRI. Beliau hanya dapat bekalkan ubat tahan sakit je. 2 minggu lagi kena jumpa beliau semula untuk ajar fisioterapi katanya.

Balik rumah, saya tambahkan dos pengambilan vitamin-vitamin Shaklee yang saya sedia ambil seperti Ostematrix, Omega Guard dan B-Complex. Saya juga nekad untuk konsisten makan Collagen Powder dan Vivix setiap hari. Sebelum ni makan juga tapi culas, sebahagiannya tak konsisten pun.


Alhamdulillah. Dengan izin Allah, tak sampai seminggu saya konsisten ambil vitamin-vitamin tadi, sakit yang saya rasa sebelum ni dah makin kurang. Dan syukur sangat, selepas 2 minggu berikutnya, kesakitan teruk yang saya alami sebelum tu, terus hilang.

Ubat tahan sakit yang doktor bagi 1 pun saya tak makan. Plan nak pergi buat MRI pun ditangguhkan. Dan saya pun tak jadi teruskan temujanji dengan doktor untuk buat fisioterapi tu.

Sekali lagi saya amat bersyukur atas nikmat kesihatan yang Allah berikan ini asbab kenal Shaklee. Kepada anda semua yang belum amalkan suplimen, baik amal ketika sihat ni. Jangan nak tunggu masa sakit baru nak ambil suplimen.

cara hilangkan sakit belakang pinggang orang tua dan ketika hamil

Promosi Ostematrix

Nak dapatkan produk Shaklee?

* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

 Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

Continue Reading

Cara Menghilangkan Kulit Sensitif Berjerawat dan Berparut

Cara Menghilangkan Kulit Sensitif Berjerawat dan Berparut
Cara Menghilangkan Kulit Sensitif Berjerawat dan Berparut
Cara Menghilangkan Kulit Sensitif Berjerawat dan Berparut | Kulit bermasalah mulai 2009 dan 2010 terus kulit bertambah teruk. Muka penuh dengan jerawat dan parut.

Cara Menghilangkan Kulit Sensitif Berjerawat dan Berparut
Cara Menghilangkan Kulit Sensitif Berjerawat dan Berparut
Kulit muka saya jerawat jenis yang besar-besar lebam & gelembong, parut pula jenis yang hitam, merah dan berlobang. Memang takut tengok muka sendiri time tu. Kawan-kawan pun ramai yang lari sebab muka ni sikit pun tak ada ruang yang licin bersih. Tahi lalat 1 pun memang tak nampak langsung.

Bermacam jenis skincare, supplement semua ratna dah try. 1 pun tak ada kesan. Sampai 1 hari tu awal tahun 2018 dah tak tahu nak buat apa dengan kulit muka ni nekad dah nak buat drip vitamin c yang untuk putihkan kulit. Masa tu fikir kalau buat drip mestila bekas² jerawat ni semua hilang kan sebab ia memutihkan.

Ok bila dah nekad terus bankin deposit dekat orang tu & set time untuk orang tu datang buat drip dekat rumah .

Selang 2 hari lepas bayar deposit tu, terbaca kes pasal drip ni boleh jejaskan kesihatan kita rosak itu rosak ini, itu tersumbat ini tersumbat. Terus tergamam masa tu jadi buntu. Then terus cancel tak jadi nak ber-drip² ni .

Dalam hati dok fikir, apa lagi nak buat dengan muka ni yang selamat dan betul² berkesan.

Ratna terus cari shaklee balik. Korek info pasal shaklee sebab kali ni nak consume yang betul² selamat dan berkesan. Sebenarnya sebelum nak buat drip tu dah kenal dah shaklee ni dari kawan tapi macam tak meyakinkan.

Bila dah cancel drip dan dah baca tentang shaklee ni, akhir bulan 7/2018 baru la beli Vita-C Plus . 5 hari je dah nampak perubahan. Jerawat mula kering. Bahagianya masa tu.


Awal bulan 8/2018 tambah ESP protein soya. Bila dah tambah ESP tu makin nampak sangat² Shaklee effect tu. Kemudian tambah lagi vitamin E untuk parut yang hitam² & merah² yang dah bertahun menapak dekat muka ni.

Sekarang dah 1 tahun ratna consume shaklee. Alhamdulillah jerawat besar² dah tak ada. Parut yang berlubang kembali rata. Parut yang merah dan hitam semakin pudar dan pudar. Kulit bertambah cerah tanpa drip.

Dulu fikir kulit muka ni memang dah tak ada harapan nak pulih. Memang sampai ke tua la muka macam ni.

Tapi sekarang alhamdulillah, syukur sangat .

Cuma kadang time period ada la keluar jerawat tapi tak la keluar sekali 5 macan dulu. Sekarang keluar 1 atau 2 ketul je .

Ratna juga ada skin yang sensitif. Sebelum consume shaklee bila ratna makan udang/sotong/ketam muka akan automatic gatal merenyam. Esoknya akan keluar jerawat besar² lebih dari 5 ketul dekat tepi² muka & pipi.

Sekarang bila makan seafood, alhamdulillah muka dah kurang gatal dah kurang jerawat keluar.

Dan yang paling best, ratna consume shaklee just untuk pulihkan kulit muka je tapi ratna dapat lebih dari tu. Gastrik ratna yang teruk sebelum ni dah tak pernah datang, rasa macam ajaib sangat. Dulu kalau lambat makan je, mesti gastrik dah serang .

Alhamdulillah, memang pilihan bijak dengan Shaklee. Betul² selamat & berkesan.

Nak dapatkan produk Shaklee?

* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

 Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

Continue Reading

Cara Berkesan Hilangkan Parut Berlubang Bekas Jerawat Muka

Cara Berkesan Hilangkan Parut Berlubang Bekas Jerawat Muka
Cara Berkesan Hilangkan Parut Berlubang Bekas Jerawat Muka
Cara Berkesan Hilangkan Parut Berlubang Bekas Jerawat Muka | kisah sedih bermula pada 2007 apabila Ayu terjebak memakai produk penjagaan wajah buatan tempatan.

Kononnya niat nak cantikkan wajah, sebab masa itu produk tersebut sedang hebat diperkatakan.

Oleh sebab termakan hasutan iklan produk terbabit di televisyen dan juga radio. Ayu mencuba 1 set produk penjagaan wajah jenama X. Masa memula guna, memang kulit jadi cantik dan rasa bangga sebab jerawat pasir dah hilang. Oleh sebab masa itu Ayu masih lagi bergelar seorang pelajar dan tidak mempunyai pendapatan, Ayu berhenti menggunakan produk tersebut selepas habis 1 set.

Selepas berhenti menggunakan produk penjagaan wajah jenama X, bermulalah mimpi ngeri selama beberapa tahun lamanya. Seluruh muka Ayu ditumbuhi jerawat batu yang besar dan apabila ia pecah akan mengeluarkan darah dan nanah. Allahuakbar, tuhan saja yang tahu perasaan Ayu waktu itu. Menangis, sebab rasa susahnya hidup muka ditumbuhi jerawat batu dan rasa hodoh sangat diri ini waktu itu.

Seksanya lah apabila setiap kali hendak menunaikan solat. Berkali-kali terpaksa ulang-alik ambil wudhuk. Tambahan, Ayu pernah sampai ke tahap terpaksa tukar telekung solat sebab jerawat pecah dan darah serta nanah keluar dengan banyaknya. Banyak kesan darah terkena pada telekung solat.

Ayu telah mencuba pelbagai produk penjagaan wajah yang dijual di toko jamu dan farmasi. Sehinggakan pernah beberapa kali Ayu buat rawatan kulit wajah bagi menghilangkan jerawat serta parut yang sangat dalam di muka ini.

Pada tahun 2012, kulit muka Ayu sudah mulai nampak semakin baik. Tetapi, hanya jerawat sahaja yang berkurangan. Kesan parut berlubang sangat ketara kelihatan di pipi Ayu.

Akhirnya, pada tahun 2013 Ayu disahkan mengandung anak pertama dan mengalami masalah alahan yang sangat teruk. Selepas usia kandungan berusia 5 bulan, Ayu mencuba set kehamilan Shaklee yang mengandungi ESP, SR Vita-C, VitaLea, B-complex, Ostematrix dan Omega Guard. . Selama mengamalkan set kehamilan tu kulit wajah Ayu jelas nampak perubahan yang sangat ketara. Kulit jadi semakin cerah, tak berminyak, jerawat hilang dan paling terkejut sekali apabila kesan parut di wajah Ayu semakin pudar. Sehinggakan ramai yang puji kulit wajah Ayu bertambah cantik dan berseri semasa mengandung.

Cara Berkesan Hilangkan Parut Berlubang Bekas Jerawat Muka
Cara Berkesan Hilangkan Parut Berlubang Bekas Jerawat Muka
Ayu ingatkan kesan itu disebabkan oleh seri mengandungkan anak perempuan. Sebab itu lah nampak kulit wajah Ayu berseri-seri. Akan tetapi, sangkaan Ayu meleset apabila selepas bersalin pun Ayu masih teruskan mengamalkan set kehamilan Shaklee dan Alfafa complex. Sangat teruja Ayu rasa, sebab bukan setakat kulit wajah Ayu jadi semakin cantik dan sihat. Tetapi, Ayu juga dah boleh makan makanan laut sebanyak mana yang Ayu mahukan. Sebabnya resdung Ayu tak menyerang dah.



Sekarang ini, Ayu sudah lebih 1 tahun mengamalkan set Youth Skincare untuk menjaga kulit wajah. Setelah mengamalkan vitamin Shaklee secara konsisten, jerawat dan muka berminyak boleh dikatakan hilang terus. Kulit muka Ayu menjadi semakin cerah dan berseri. Apabila Ayu menjaga kecantikan luaran dengan set Youth Intensive Treatment and Repair, parut dalam di wajah Ayu semakin menipis. Tidak perlu lagi untuk Ayu pakai lapisan tebal bedak hanya semata-mata nak tutup parut berlubang diwajah.

Rasa sangat berbaloi dengan setiap sen yang Ayu laburkan membeli produk Shaklee untuk kegunaan diri Ayu sendiri. Produk Shaklee telah terbukti selamat untuk digunakan hasil kajian oleh saintis antarabangsa dan terbukti sangat berkesan. Diri kita berhak untuk dapatkan segala yang terbaik.

Nak dapatkan produk Shaklee?


* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

 Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

Continue Reading