Cara Hilangkan Luka Selepas Bersunat dan Makanan Pantang Anak Berkhatan

Cara Hilangkan Luka Selepas Bersunat dan Makanan Pantang Anak Berkhatan
Cara Hilangkan Luka Selepas Bersunat dan Makanan Pantang Anak Berkhatan
Cara Hilangkan Luka Selepas Bersunat dan Makanan Pantang Anak Berkhatan | Bagi kanak-kanak lelaki, musim cuti persekolahan membawa dua kemungkinan sama ada percutian menyeronokkan atau kegusaran kerana nak berkhatan.

Dalam masa yang sama, ibu bapa pastinya akan resah memikirkan cara nak hilangkan bengkak selepas bersunat, menu makanan untuk orang bersunat, komplikasi selepas bersunat, petua sembuhkan luka berkhatan dan ubat untuk keringkan luka bersunat.

Berapa lama luka berkhatan sembuh?
Dr Norman Mohd Norawi dari Doktor Perubatan Am Klinik Dr Norman berkata merujuk kepada proses pemulihan selepas berkhatan, luka boleh pulih dalam tempoh antara satu hingga dua minggu.

Petua sembuhkan luka berkhatan
1. Pemberian ubat surut bengkak : ubat untuk keringkan luka sunat.
2. Rendaman SITZ BATH : rendaman dilakukan dalam besen mengandungi air suam/paip yang bersih diisikan dengan garam (1-2 sudu teh) bagi menjadikan seperti air laut.


Maka konsep OSMOSIS akan berlaku di mana cairan bengkak (edema/bentan) akan keluar daripada tempat asal ke dalam besen tersebut. Lakukan selama 10-15 minit sekerap 2 kali sehari.

Rendaman bermula bergantung kepada teknik berkhatan
A. Diathermy TANPA balutan/balutan tertanggal : rendaman SEAWAL selepas 24jam.
B. Diathermy dengan balutan masih melekat: rendaman SELEPAS 2 hari balutan ditanggalkan.
C. SOLEHRING (alat): seawal 3 hari.

Sampai bila rendaman dilakukan?
Sehinggalah keadaan luka itu bersih.

Tip kesihatan dan penjagaan selepas berkhatan, Dr Norman menyarankan pengambilan diet seimbang seperti sayuran, buahan dan makanan berprotein tinggi.

Menu makanan anak sunat dan makanan pantang untuk orang bersunat.

Pantang yang terlalu "extreme" atau mengelak terus sesuatu kumpulan makanan akan menyebabkan kekurangan nutrisi tertentu seterusnya mengganggu fungsi dalaman badan.

Cara Hilangkan Luka Selepas Bersunat dan Makanan Pantang Anak Berkhatan
Cara Hilangkan Luka Selepas Bersunat dan Makanan Pantang Anak Berkhatan
Sebab tu kami mencadangkan set sembuh luka berkhatan dengan gabungan pengambilan protein, vitamin C, asid lemak omega-3 serta zat mineral dan galian.

1. MealShake
• Mempunyai vitamin dan mineral yang lengkap, yang akan membantu, luka berkhatan cepat sembuh.
• 1 sajian Mealshake membekalkan khasiat yg mengandungi 19 jenis vitamin dan mineral, 9 jenis asid amino perlu, tinggi serat dan kalsium. Mealshakes mengenyangkan dan memberikan tenaga.
• Badan kalau cukup nutrien, cepat lah sembuh luka tu kan? Haaa gitu juga lah dengan luka berkhatan.

2. Omega Guard
• Minyak ikan yg tinggi dgn DHA dan EPA memang sangat diperlukan oleh kanak-kanak yang sedang membesar. Dalam masa yang sama Omega juga mengelakkan keradangan
• Mengelakkan bengkak
• Luka berkhatan ni takut bengkak sebab budak-budak ni lasak dan tak reti duduk diam. Sebelum bengkak baik kita sebagai mak ayah beringat sebelum kena...hihihi

3. Chewable-C Plus
• Membantu meningkatkan antibodi tubuh
• Mempercepatkan penyembuhan luka dan demam
• Membentuk sel-sel darah yang baru.
• Bila sakit anak-anak akan kurang daya antibodi, jadi itu antara sebab yang boleh menyebabkan diorang demam.

4. Protein Soya ESP
• ESP mengandungi 9 jenis asid amino yang diperlukan oleh badan.
• Sangat baik untuk kesihatan prostat.
• Dapat meransang pembentukkan kulit baru.
• Mengembalian kepejalan otot.
• Mempercepatkan luka.
• Mengurangkan kesan parut.

5. Nutriferon
• Penggalak sistem imun tubuh.
• Dapat melindungi sistem imun.
• Bila anak berkhatan ia dapat mengelakkan jangkitan kuman di alat kelamin.
• Dapat menyembuhkan luka dengan cepat.

6. Zinc Complex
• Mempercepatkan Pemulihan Luka
• dirumus daripada zinc glukonat semulajadi dan bergabung dengan nutrien semulajadi yang lain seperti kalsium dan serbuk alfalfa untuk menghasilkan zinc yang mudah diserap oleh tubuh.
• Zinc ni sesuai untuk pengambilan jangka panjang. Ia berkesan mengeluarkan logam toksik seperti kadmium dan plumbum dari tubuh.

Bagi membantu luka berkhatan cepat sembuh, ada promosi menarik sepanjang bulan November 2019

Cara Hilangkan Luka Selepas Bersunat dan Makanan Pantang Anak Berkhatan
Cara Hilangkan Luka Selepas Bersunat dan Makanan Pantang Anak Berkhatan
Promosi twinpack 2 botol ESP akan dapat diskaun 5%
Shaker exclusive juga disediakan untuk anak-anak bersunat menikmati hidangan makanan sihat ini.

Paling menarik, pembelian 6 botol ESP akan dapat FREE 1 botol ESP
Serta Free postage, free keahlian Shaklee / membership Shaklee, bonus bulan hadapan, diskaun 20% daripada harga ahli.

Cara Hilangkan Luka Selepas Bersunat dan Makanan Pantang Anak Berkhatan
Cara Hilangkan Luka Selepas Bersunat dan Makanan Pantang Anak Berkhatan
Juga ada promosi Zinc Plus
Beli 3 botol dan dapat FREE 1 botol Zinc Plus

Tawaran yang mengujakan, kan?

Jika berminat boleh hubungi kami untuk terus mendapatkan promosi Set Sembuh Luka Berkhatan ini.


* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

 Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

Continue Reading

Manfaat Zinc untuk Masalah Kulit Muka serta Cara Mengatasi

Manfaat Zinc untuk Masalah Kulit Muka serta Cara Mengatasi
Manfaat Zinc untuk Masalah Kulit Muka serta Cara Mengatasi
Manfaat Zinc untuk Masalah Kulit Muka serta Cara Mengatasi | Antara masalah kulit muka ialah berjerawat, berparut, kulit berkedut, bintik dan garisan pada kulit.

Antara makanan tambahan untuk dapatkan kulit yang cantik berseri tanpa perlu risau dengan masalah kulit adalah suplemen Zinc. Zinc merupakan mikronutrisi yang amat penting dalam aspek kesihatan diri dan merupakan sumber mineral yang banyak di dalam tubuh selain zat besi.

Manfaat Zinc untuk Masalah Kulit Muka

Zinc bekerja bersama dengan mineral dan vitamin untuk membantu merawat masalah kulit. Ini sekaligus dapat mengurangkan masalah kulit berjerawat dan tanda penuaan seperti kedutan, garis halus dan bintik.

BACA 17 kelebihan Zinc

Menurut pakar dermatologi Herrmann penggunaan zinc dapat membantu meningkatkan kesihatan kulit.

Penggunaan zinc membantu menyembuhkan luka, mengurangkan keradangan dan meningkatkan keadaan masalah kulit seperti jerawat. Zinc bertindak sebagai penyebab enzim, membantu sintesis kolagen dan membaiki DNA di mana ia membantu kulit untuk kelihatan muda dan semakin sihat.

Kebaikan Suplemen Zinc Pada Kulit Muka

1. Bertindak Seperti Antioksidan
Zinc tidak membekalkan antioksidan seperti vitamin C dan E, tetapi ia merupakan kunci penting dalam menjaga kulit sebagai pelindung. Kandungan mineral yang di salurkan oleh zinc mengurangkan kerosakan yang di lakukan oleh radikal bebas dan melindungi kulit daripada lemak dan fibroblasts (sel yang menghasilkan kolagen). Zinc juga menyokong bentuk struktur kulit daripada terdedah dari sinaran UV, pencemaran dan masalah penuaan.

2. Meremajakan & Menyembuhkan Kulit
Jika sering mengalami luka pada kulit, zinc lah penyelamat dan penyembuh kerana zinc akan menyalurkan sumber mineral di kawasan sekeliling luka untuk meningkatkan enzim dan protein bagi melindungi dari terkena jangkitan, mengawal keradangan dan menghasilkan sel-sel kulit yang baru pada kulit yang luka tersebut.

BACA Zinc Kesihatan Dalaman Khas Untuk Lelaki

3. Kawal Kemunculan Jerawat
Jerawat yang muncul pada kulit di sebabkan minyak yang terkumpul, bakteria dan sel kulit yang menutup liang pori. Lalu menyebabkan kulit di sekitar pori bertukar menjadi merah dan bengkak. Dengan mengambil suplemen zinc, ia akan meningkatkan fungsi imun tubuh dan mampu membantu mengawal reaksi keradangan. Tambahan lagi, zinc akan menghasilkan sel kulit yang baru yang dapat membantu mengurangkan jumlah minyak semula jadi yang di hasilkan oleh kulit.

4. Melindungi Kulit Dari Sinaran UV
Zinc juga mampu bertindak seperti sunscreen untuk melindungi kulit dari sinaran cahaya UV yang berbahaya kepada kulit. Zinc Oxide yang merupakan sebahagian kompaun zinc bertindak sebagai penghadang fizikal yang memberhentikan sinaran UV dari menembusi kulit kamu. Dengan perisai berkaliber seperti ini, kamu tidak perlu risau dengan sinaran UV dan masalah kulit juga dapat diatasi dengan baik.

Manfaat Zinc untuk Masalah Kulit Muka serta Cara Mengatasi dengan Zinc Plus Shaklee

1 tablet Zinc Plus Shaklee membekalkan 15mg zinc dan ini bersamaan dengan 3-5 tiram, 3.75kg bayam, 6.25g ayam dan 200g biji labu.

Zinc Plus Shaklee dirumuskan dengan zink gluconate yang memberikan kadar penyerapan tinggi berbanding zink sintetik. 100% berasaskan daripada tumbuhan, tiada bahan daripada haiwan dan sesuai untuk vegetarian. Zinc Plus Shaklee dengan formula baru yang tidak mengandungi alfalfa, selamat untuk pesakit SLE dan sesuai untuk orang dewasa.

Promosi Zinc Plus Shaklee
Promosi Zinc Plus Shaklee
Promosi November 2019 Zinc Plus
Beli 3 botol Zinc percuma 1 botol
3 botol percuma 1 dengan harga RM 168.75

Semoga anda semua mendapat Manfaat Zinc untuk Masalah Kulit Muka.
Continue Reading

Gambar dan Jadual Menu Detoks Tubuh Shaklee Seminggu 7 Hari

Gambar dan Jadual Menu Detoks Tubuh Shaklee Seminggu 7 Hari
Gambar dan Jadual Menu Detoks Tubuh Shaklee Seminggu 7 Hari
Gambar dan Jadual Menu Detoks Tubuh Shaklee Seminggu 7 Hari | Detoks dalam bahasa mudahnya adalah membersihkan toksin dalam badan yang datang dari persekitaran.

Jadual Menu Detoks Tubuh Shaklee Seminggu 7 Hari

Hari 1: Mulakan dengan salad yang sihat dan lazat serta kaya dengan SERAT.
Hari 2: Makan secara sihat dengan SUP sayur-sayuran.
Hari 3: Serikan hidangan dengan campuran buah-buahan serta sayur-sayuran dari pelbagai WARNA.
Hari 4: Pengambilan protein smoothie buah-buahan bagi memastikan tubuh kekal BERTENAGA.
Hari 5: Teruskan pengambilan hidangan yang lebih berprotein untuk memastikan tubuh terus CERGAS.
Hari 6: Ambil KARBOHIDRAT dalam makanan.
Hari 7: Rasa lebih sihat dan SEGAR!

Gambar Menu Detoks Tubuh Shaklee Seminggu 7 Hari

Gambar dan Jadual Menu Detoks Tubuh Shaklee Seminggu 7 Hari
Gambar dan Jadual Menu Detoks Tubuh Shaklee Seminggu 7 Hari
Gambar dan Jadual Menu Detoks Tubuh Shaklee Seminggu 7 Hari
Gambar dan Jadual Menu Detoks Tubuh Shaklee Seminggu 7 Hari
Gambar dan Jadual Menu Detoks Tubuh Shaklee Seminggu 7 Hari
Gambar dan Jadual Menu Detoks Tubuh Shaklee Seminggu 7 Hari

Gambar dan Jadual Menu Detoks Tubuh Shaklee Seminggu 7 Hari
Gambar dan Jadual Menu Detoks Tubuh Shaklee Seminggu 7 Hari
Gambar dan Jadual Menu Detoks Tubuh Shaklee Seminggu 7 Hari
Gambar dan Jadual Menu Detoks Tubuh Shaklee Seminggu 7 Hari
Gambar dan Jadual Menu Detoks Tubuh Shaklee Seminggu 7 Hari
Gambar dan Jadual Menu Detoks Tubuh Shaklee Seminggu 7 Hari
Gambar dan Jadual Menu Detoks Tubuh Shaklee Seminggu 7 Hari
Gambar dan Jadual Menu Detoks Tubuh Shaklee Seminggu 7 Hari
Gambar dan Jadual Menu Detoks Tubuh Shaklee Seminggu 7 Hari
Gambar dan Jadual Menu Detoks Tubuh Shaklee Seminggu 7 Hari
Gambar dan Jadual Menu Detoks Tubuh Shaklee Seminggu 7 Hari
Gambar dan Jadual Menu Detoks Tubuh Shaklee Seminggu 7 Hari
Perbezaan Detoks Dengan Shaklee

Proses detoks merangkumi detoks darah, detoks hati dan detoks usus.

1. Holistik
Detoks melibatkan kesemua 5 organ (bukan usus sahaja).

2. Meal Plan 7 Hari
Disediakan oleh pakar nutrisi dan diperakui oleh pakar perubatan.

3. Suplemen
Terbukti (secara klinikal), berkesan dan selamat untuk jangka masa yang panjang. Lebih 100 kajian saintifik telah dijalankan.

BACA Set Detox Shaklee : Kebaikan, Harga Set Bajet dan Testimoni

4. 100% Berkesan
Tidak ada peserta yang tidak hilang inci, jika peserta ikut 100% saranan yang diberikan oleh coach detoks.

5. Proven Result
Rekod tertinggi setakat ini ialah pengurangan 10kg berat badan dalam masa 12 hari.

6. Certified Coaches
Berpengalaman detoks dan komited membimbing dan memantau setiap peserta sama ada dalam group atau secara personal.

7. Relax & Fun
Program ini mudah dan tidak menyeksa peserta. Koleksi resepi yang sihat, sedap dan menarik disediakan.

8. Bukan Diet Yo-yo
Selepas program ini, peserta mendapati berat badan mereka lebih senang maintain dan tidak naik mendadak.

9. Bukan Sekadar Detoks
Tubuh jauh lebih sihat dan aktif berbanding sebelumnya.

10. Rejoin
Lebih 50% peserta akan rejoin program ini kerana mereka sangat teruja dengan result yang mereka dapat.

Semoga Gambar dan Jadual Menu Detoks Tubuh Shaklee Seminggu 7 Hari sedikit sebanyak membantu para pembaca.

Nak dapatkan produk Shaklee?


* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

 Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

Continue Reading

Minuman Protein Shake dalam Pengalaman Diet IU Artis Korea

Minuman Protein Shake dalam Pengalaman Diet IU Artis Korea
Minuman Protein Shake dalam Pengalaman Diet IU Artis Korea
Minuman Protein Shake dalam Pengalaman Diet IU Artis Korea | Cara diet artis Korea yang berhasil amalkan diet ekstrem menurunkan berat badan dalam waktu pendek.

Lee Ji Eun atau IU adalah salah seorang penyanyi Korea Selatan.

Diet IU dilakukan minimum 3 hari dengan pola makan epal untuk sarapan pagi, ubi keledek dan minuman shake protein untuk makan malam.

Bahaya diet IU

Diet seperti ini memang cepat menurunkan berat badan kerana jumlah kalori yang masuk ke dalam tubuh sehari tidak sampai 500 kalori. Namun berbahaya kerana pengambilan kalori makanan wanita dewasa minimum sekitar 1500 kalori sehari.

Minuman Protein Shake dalam Pengalaman Diet IU Artis Korea
Minuman Protein Shake dalam Pengalaman Diet IU Artis Korea
Kesan jangka pendek seperti badan mudah letih dan pengsan kerana kurang gizi, otak lebih lambat berfikir dan mengalami mood swing.

Ini terjadi karena kurangnya zat nutrisi mikro dan makro yang diterima oleh tubuh. Padahal tubuh manusia harus mendapatkan nutrisi yang cukup untuk melakukan aktiviti harian.

Nak turunkan berat badan pun harus lakukan dengan cara selamat.

Umi sendiri pernah mengalami berat badan obese sehingga 68kg dan sakit lutut yang sangat teruk ketika hendak solat. Apa yang Umi buat ialah kawal pemakanan Umi seiring dengan bulan Ramadhan waktu tu dan ianya berterusan hingga kini.

Umi sahur dan berbuka dengan pengambilan suku suku separuh serta serat fiber Alfalfa.

Diet protein yang Umi buat ialah Umi amalkan ESP Shaklee pada waktu sahur. Alhamdulillah pemakanan Umi makin teratur dan pada Raya Haji tahun yang sama Umi berjaya hilangkan 8kg berat badan.

Minuman Protein Shake dalam Pengalaman Diet IU Artis Korea
Minuman Protein Shake dalam Pengalaman Diet IU Artis Korea
Minuman Shake ESP protein mengandungi asid amino essential yang diperlukan tubuh untuk menyokong metabolisme tubuh dan menstabilkan tekanan darah.

BACA Sumber protein lengkap ESP Shaklee

Protein ESP shake dapat membina otot dan banyak membakar kalori.

Apabila kita sedang menurunkan berat badan, biasanya tubuh akan kehilangan otot dan lemak. Ini menyebabkan metabolisme menjadi lambat dan sukar untuk membentuk tubuh langsing. Dengan mengambil susu protein, tubuh tidak akan kehilangan massa otot sehingga lebih mudah untuk membakar kalori.

Minuman Protein Shake dalam Pengalaman Umi
Sudah membantu Umi hilangkan masalah berat badan obese.
Semoga tips ini bermanfaat untuk semua pembaca.

Nak dapatkan produk Shaklee?


* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

 Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

 Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.


Continue Reading

10 Tips Kurus Sihat Dengan Cara Minuman Diet Protein Tinggi

10 Tips Kurus Sihat Dengan Cara Minuman Diet Protein Tinggi
10 Tips Kurus Sihat Dengan Cara Minuman Diet Protein Tinggi
10 Tips Kurus Sihat Dengan Cara Minuman Diet Protein Tinggi | Program diet pengambilan protein tinggi dikatakan lebih cepat mendapatkan badan langsing dan ideal.

Diet Protein Tinggi membantu tubuh mengeluarkan lebih banyak tenaga berbanding karbohidrat di dalam diet makanan kita.

Protein dianggap sebagai ‘blok bangunan’ tubuh. Protein juga memainkan peranan penting dalam produksi enzim dan hormon. Malah, protein juga adalah bahagian integral daripada diet yang sihat dan seimbang.

Pengambilan protein yang seimbang dalam makanan secara efektif akan dapat membantu tubuh untuk menurunkan berat badan. Umi dah buktikan! Alhamdulillah.

Ok sebelum tu, mari kita lihat 10 Tips Kurus Sihat Dengan Protein

1. Ikan laut seperti salmon dan tuna
Selain mengandungi kadar protein yang sangat tinggi, ia juga mengandungi Omega-3 yang baik untuk kesihatan jantung.

2. Putih telur
Putih telur lebih baik dimakan daripada kuning telur yang mengandungi kolesterol tinggi.

3. Daging merah & Daging ayam
Daging merah memiliki kadar lemak yang lebih sedikit berbanding daripada daging olahan. Daging ayam memiliki kandungan protein yang cukup tinggi tetapi hindari makan bahagian kulit ayam kerana mengandungi banyak lemak.

4. Soya
Makan produk yang dihasilkan daripada soya seperti tempe dan tauhu kerana tumbuhan kacang soya merupakan sumber protein yang sangat bagus.

BACA 5 Perbezaan ESP soya premium tinggi

5. Kacang
Mempunyai kadar protein tinggi dan ambil dalam jumlah yang banyak kerana mampu menurunkan kadar kolesterol dalam tubuh.

6. Susu
Pilih susu serta produk olahan susu yang lain kerana kadar protein sangat tinggi. Pilih susu rendah lemak serta rendah kalori. Selain itu, keju dan yogurt bukan hanya tinggi protein, tetapi juga kaya kalsium yang baik untuk tulang dan jantung.

7. Jagung Manis
Jagung manis merupakan sumber antioksidan yang juga mengandungi protein. Ia juga mengandungi vitamin B-kompleks seperti thiamin, niacin, folat, dan asid.

8. Brokoli
Mengandungi rendah lemak, tinggi protein dan mengandungi nutrisi penting seperti vitamin A, vitamin B, vitamin C, zat besi dan serat makanan.

9. Kurma
Buah yang berasal dari tanah Arab ini sangat enak dan kaya dengan kandungan gula semulajadi. Buah kurma merupakan sumber protein yang sangat baik. Di dalam 100gram buah kurma memberikan 2.5gram protein.

10. Asparagus
Sayuran hijau ini sangat fleksibel untuk dimasak. Boleh direbus,digoreng, dikukus atapun dilayur di atas api. Setengah cawan asparagus mengandungi 2gram protein.

Umi sendiri pernah mengalami berat badan obese sehingga 68kg dan sakit lutut yang sangat teruk ketika hendak solat. Apa yang Umi buat ialah kawal pemakanan Umi seiring dengan bulan Ramadhan waktu tu. Umi sahur dan berbuka dengan pengambilan suku suku separuh serta serat fiber Alfalfa. Diet protein yang Umi buat ialah Umi amalkan ESP Shaklee dan MealShakes pada waktu sahur. Alhamdulillah pemakanan Umi makin teratur dan pada Raya Haji tahun yang sama Umi berjaya hilangkan 8kg berat badan.

Lihat perjalanan diet detox Umi di SINI

10 Tips Kurus Sihat Dengan Cara Minuman Diet Protein Tinggi
10 Tips Kurus Sihat Dengan Cara Minuman Diet Protein Tinggi
Diet apa jenis sekali pun tak salah asalkan kita amalkan pemakanan seimbang.
Tips Kurus Sihat Dengan Cara Minuman Diet Protein Tinggi ini sudah membantu Umi hilangkan masalah berat badan obese Umi.
Semoga tips ini bermanfaat untuk semua pembaca.

Nak dapatkan produk Shaklee?


* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

 Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

Continue Reading

10 Tips Minuman Protein Untuk Wanita Sarapan Sihat dan Diet

10 Tips Minuman Protein Untuk Wanita Sarapan Sihat dan Diet
10 Tips Minuman Protein Untuk Wanita Sarapan Sihat dan Diet
10 Tips Minuman Protein Untuk Wanita Sarapan Sihat dan Diet | Tidak sarapan pagi punca gemuk? Disebabkan wanita hari ini dan para ibu bekerjaya, masing-masing tiada masa untuk menyediakan sarapan pagi.

Paling penting nak dapatkan resepi sarapan pagi yang mengenyangkan dan sihat biarpun menu sarapan pagi tu ringkas. Tambahan lagi, resepi sarapan pagi juga harus sesuai untuk anak-anak.

Menurut Pensyarah Kanan Jabatan Pemakanan dan Dietetik Universiti Putra Malaysia, Dr Barakatun Nisak Mohd Yusof, sarapan pagi amat penting bagi memulakan hari individu dengan lebih bertenaga selepas lebih lapan jam tidur, terutama otak.

Akibat tidak sarapan pagi, kita berpotensi untuk mendapat

1. Stress
Badan kita menjadi stress kerana terpaksa bekerja lebih tanpa sebarang tenaga (makanan). Selain itu, otak boleh menjadi lembab dan tidak dapat fokus.

2. Sakit jantung
Kajian mendapati jika bekerja dalam stress perut kosong boleh menyebabkan gangguan metabolisme. Perubahan ini juga menggangu berat badan kita dan sekaligus berkait dengan kesihatan jantung.

3. Masalah usus
Tidak mengambil sarapan memberi tindak balas emosi atau lapar terhadap makanan yang tidak menyihatkan seperti makanan segera atau snek tinggi bahan perasa. Menggantikan sarapan dengan junk food boleh merosakkan bahagian usus dan langsung tidak memberi nutrien secukupnya. Sistem penghadaman juga boleh terganggu.

4. Kencing manis
Membiarkan perut lapar sehingga terpaksa mengambil jumlah hidangan yang banyak ketika makan tengahari. Ini adalah kerana kadar gula dalam darah tidak menentu yang boleh membawa kepada masalah masalah ketidakseimbangan insulin.

5. Emosi dan mental terganggu
Biasa kan dengar, bila orang lapar ini jangan ditegur nanti kena marah. Ya, dari aspek mental ia boleh menganggu seseorang untuk menjadi negatif.


Di Shaklee, kami mencadangkan protein premium untuk resepi sarapan pagi yang mengenyangkan dan sihat serta ringkas juga sesuai untuk resepi sarapan pagi untuk anak.

ESP Shaklee

1. Non-GMO
Menggunakan kacang soya yang hanya mengandungi ‘Non-GMO' (non-Genetically Modified Organism)
Ini bermakna DNA asal kacang soya ESP yang sememang berasaskan soya langsung tidak diubah genetiknya, ia tidak disuntik bahan-bahan lain seperti bahan kimia yang boleh merosakkan keaslian dan kebaikkan soya itu sendiri.

2. G.I yang rendah
Kandungan Indeks Glisemik (G.I) yang rendah iaitu 39, membantu kita untuk kenyang lebih lama kerana ditukar kepada tenaga secara perlahan-lahan.
Menjadikan ia sangat sesuai juga kepada pengidap kencing manis.

3. Hidangan penuh
1 hidangan ESP Shaklee ini bersamaan dengan 2x ganda daging, 4x ganda telur, 12x ganda susu rendah lemak,
Tiada kolestrol, tiada asid uric dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia.

4. Penghasilan kacang soya ESP
Setiap 850g (1tin ESP) dihasilkan daripada 30kg kacang soya,
Memberikan sumber tenaga segera dan bertahan lama.

5. Sesuai untuk semua peringkat umur – tua dan muda.
Kini banyak ujian klinikal telah membuktikan bahawa Dr Shaklee telah lama tahu protein soya adalah faktor utama penjagaan kesihatan yang unggul.

6. Mengandungi 9 asid amino yang yang diperlukan untuk fungsi badan.
Protein terdiri daripada 21 asid amino. 12 daripada ialah non-essential yang dihasilkan oleh badan.
9 lagi essential asid amino pula hanya boleh didapati daripada pemakanan.

ESP mengandungi kesemua 9 jenis asid amino ini. Histidine, Isoleucine, Leucine, Lysine, Methionine, Threonine, Phenylalanine, Tryptophan dan Valine.

7. Diproses dengan air dan bukannya alkohol.
Untuk memelihara kandungan isoflavone. Isoflavones berfungsi menyeimbangkan hormon estrogen di dalam tubuh. Jika tubuh seseorang kekurangan hormon estrogen, isoflavones akan meningkatkan fungsinya dan jika tubuh terlebih hormon estrogen, isoflavones akan mengurangkan fungsinya.

8. Diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral serta 500mg kalsium.

9. Pensijilan
Shaklee menggunakan proses pensijilan tersendiri yang dikenali Identity Preserved Program (IPP). Ia memastikan kacang soya bebas daripada pendedahan perubahan gengetik, daripada benih sehingga kepada pengeluarannya.

10. Tiada kolesterol
Kerana berasal daripada tumbuhan/tanaman. Tiada asid urik.

Bagi menghargai wanita dan juga kaum ibu, ada promosi menarik sepanjang bulan November 2019

Promosi twinpack 2 botol ESP akan dapat diskaun 5%

Paling menarik, pembelian 6 botol ESP akan dapat FREE 1 botol ESP
Serta Free postage, free keahlian Shaklee / membership Shaklee, bonus bulan hadapan, diskaun 20% daripada harga ahli

Tawaran yang mengujakan, kan?

Dapatkan promosi ini


* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

 Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

 Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

Continue Reading

Apa itu ESP Shaklee dan Pengalaman Cara Minum ESP Shaklee

Apa itu ESP Shaklee dan Pengalaman Cara Minum ESP Shaklee
Apa itu ESP Shaklee dan Pengalaman Cara Minum ESP Shaklee
Apa itu ESP Shaklee dan Pengalaman Cara Minum ESP Shaklee | ESP (Energizing Soy Protein) ialah suplemen minuman protein yang dihasilkan daripada kacang soya.

ESP Shaklee lengkap dengan 9 jenis asid amino yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan kita. Protein soya Shaklee ini turut diperkaya dengan 5 jenis vitamin dan 4 jenis mineral yang menyokong keperluan harian tubuh. 1 tin ESP (850 gram) dihasilkan daripada 30 kilogram kacang soya yang mana mampu memberikan tenaga dan sifat kekenyangan yang tahan lama.

Perbezaan ESP Shaklee
1. Soya Shaklee adalah NON-GMO (genetiknya tidak diubah)
2. Soya Shaklee dibasuh menggunakan air bersih dan bukan alkohol untuk memelihara kandungan isoflavone.
3. ESP Shaklee telah diuji secara klinikal.
4. Setiap hidangan ESP Shaklee bersamaan 2x ganda protein daging, 4x ganda protein telur dan 12x ganda protein susu.
5. ESP Shaklee bersifat rendah lemak, rendah kolestrol dan mudah diserap oleh tubuh badan manusia.
6. ESP Shaklee mengandungi 39 Indeks Glisemik yang rendah sesuai untuk penghidap kencing manis.
7. ESP Shaklee mengandungi 9 asid amino yang penting untuk fungsi badan.


Pengalaman Cara Minum ESP Shaklee

Pengambilan ESP dan vitamin yang lain secara konsisten membolehkan saya menyusu sepenuhnya anak ketiga. Anak pertama dan kedua saya hanya dapat menyusu sehingga setahun lebih saja. Selepas itu susu mulai berkurang dan kering.

Saya minum ESP dengan teknik bancuhan yang berbeza. Kalau dulu saya kacau pakai sudu je, tapi kali ni saya minum ESP guna shaker. Memang beza rasanya. Serbuk ESP rasa makin halus dan ada rasa vanilla.

Setiap pagi saya memang cepat lapar mungkin sebab menyusu dan asyik terjaga waktu malam. Saya amalkan minum ESP Shaklee setiap pagi sebelum sarapan. Rasa kenyang dan bertenaga untuk uruskan anak-anak dan buat sarapan setiap pagi.

Cara Minum ESP Shaklee?
Ada pelbagai Resepi Bancuhan ESP Shaklee Sedap, Mudah dan Lazat kami kongsikan di SINI

Anda dah tahu kan 
Apa itu ESP Shaklee dan Pengalaman Cara Minum ESP Shaklee. 
Semoga bermanfaat.

Nak dapatkan promosi ESP Shaklee?


* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

 Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

Continue Reading

Promosi November 2019 ESP Shaklee, Zinc Plus dan Youth Skincare

Promosi November 2019 ESP Shaklee, Zinc Plus dan Youth Skincare
Promosi November 2019 ESP Shaklee, Zinc Plus dan Youth Skincare
Promosi November 2019 ESP Shaklee, Zinc Plus dan Youth Skincare | Bulan ni kami berikan offer percuma harga ahli produk Shaklee untuk anda dengan diskaun hebat.

Promosi November 2019 ESP Shaklee
☑ Menggunakan kacang soya yang ‘Non-GMO'(non-Genetically Modified Organism),
☑ Kandungan Indeks Glisemik(G.I) yang rendah iaitu 39, sangat sesuai juga kepada pengidap kencing manis.
☑ 1 hidangan ESP Shaklee ini bersamaan dengan 2x ganda daging, 4x ganda telur, 12x ganda susu rendah lemak,
☑ Tiada kolestrol, tiada asid uric dan dangat mudah diserap oleh tubuh manusia.
☑ Setiap 850g (1tin ESP) dihasilkan daripada 30kg kacang soya,
☑ Memberikan sumber tenaga segera dan bertahan lama.
☑ Sesuai untuk semua peringkat umur – tua dan muda.

Promosi November 2019 ESP Shaklee, Zinc Plus dan Youth Skincare
Promosi November 2019 ESP Shaklee, Zinc Plus dan Youth Skincare
🔥 beli 2 tong ESP diskaun 5%
🔥 beli 6 tong ESP percuma 1 tong (penjimatan sehingga 20% dengan automatik FREE ahli Shaklee + FREE postage)

BACA Info ESP Shaklee

Promosi November 2019 Zinc Plus Shaklee
☑ Dirumuskan dengan zink gluconate yang memberikan kadar penyerapan tinggi berbanding zink sintetik
☑ 100% berasaskan daripada tumbuhan
☑ Tiada bahan daripada haiwan, sesuai untuk vegetarian.

Promosi November 2019 ESP Shaklee, Zinc Plus dan Youth Skincare
Promosi November 2019 ESP Shaklee, Zinc Plus dan Youth Skincare
🔥 Beli 3 botol Zinc percuma 1 botol
🔥 3 botol percuma 1 dengan harga RM 168.75

BACA Info Zinc Plus

Promosi November 2019 Youth Skincare Shaklee
Nak cuba dulu Youth Skincare Shaklee? Boleh dapatkan Travel Set/Trial Set ni. Bentuk mini yang sangat comel dengan saiz sebesar tapak tangan. Mengandungi set Cleanser, Toner, Serum dan Night Cream.

Promosi November 2019 ESP Shaklee, Zinc Plus dan Youth Skincare
Promosi November 2019 ESP Shaklee, Zinc Plus dan Youth Skincare
Ada 2 pilihan untuk dapatkan Youth Trial Set / Travel Set ini:
1. Beli dengan harga RM 297
2. Beli dengan harga RM 68 apabila anda membeli mana-mana produk Youth Skincare bernilai RM 750 dalam satu resit. (Anda akan dapat FREE ahli Shaklee + FREE postage + Cashback bonus ~RM 60)

BACA Info Youth Skincare Shaklee

Anda dah tahu kan promosi November 2019.
Promosi ESP Shaklee, Zinc Plus dan Youth Skincare. 
Semoga ianya membantu anda.


* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

 Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

Continue Reading