10 Tips Pilih Pelembap Muka Untuk Semua Jenis Kulit Muka

Tips Pilih Pelembap Muka Untuk Semua Jenis Kulit Muka
Tips Pilih Pelembap Muka Untuk Semua Jenis Kulit Muka
Tips Pilih Pelembap Muka Untuk Semua Jenis Kulit Muka | Krim pelembab muka yang betul mengikut jenis kulit sangat berkesan dan penting untuk menaikkan seri wajah.

Penggunaan krim pelembab akan membuatkan wajah kelihatan sihat, berseri serta awet muda. Inilah perkara penting setiap hari Umi akan lakukan. Selepas mencuci muka dan memakai toner, Umi wajib apply krim pelembap muka secara nipis.

Menurut Dr. Zubairi Hj Ahmad, jika mempunyai kulit yang kering, sapulah krim pelembp muka selepas mandi atau selepas mencuci muka. Ini kerana selepas mandi atau mencuci muka, liang roma terbuka dan krim pelembap muka akan diserap dengan lebih mudah.

Pelembap muka berfungsi untuk membuat wajah kita kelihatan lebih segar dan menyimpan jumlah minyak yang secukupnya untuk kulit kita.

Kita jangan terlalu obses untuk bermekap hingga mengabaikan penjagaan asas muka iaitu pelembap muka. Luangkan masa mencari pelembap muka yang sesuai dengan kulit terutama apabila sudah mencapai umur 30-an ke atas.

Tips bagimana nak kenal pasti pelembab yang sesuai dengan kulit kita

1. Pelembab Kulit Sensetif
Ciri-ciri kulit sensetif biasanya mudah berasa panas ,mudah gatal atau merah bila salah pemilihan pelembab atau kosmetik dan pelembab tersebut mestilah tanpa bahan pewangi,tanpa bahan pewarna atau bahan pengawet dan lain-lain baham yang menyebabkan kulit sensetif.

2. Pelembab Kulit Kering
Sekiranya anda sudah memakai pelembab tapi belum rasa kulit betul-betul seimbang itu bermaksud pelembab anda mempunyai air sedikit dan belum mampu memberi kelembapan maksimum.

3. Pelembab Kulit Berjerawat
Ada yang takut nak pakai pelembab sebab kulit makin naik jerawat. Ok ini alasan untuk mereka tidak memakai pelembab. Selalunya mereka tersalah memilih pelembab yang berat dan jenis krim. Untuk mereka yang ada masalah jerawat saya selalu cadangkan agar memilih pelembab water based.

4. Pelembab Kulit Berminyak
Iklim panas lembab di negara kita adalah salah satu faktor ramai yang memiliki kulit berminyak terutamanya di kawasan T zone iaitu di kawasan dahi hidung dan dagu tetapi kwasan kulit amat kering.Keadaan ini alan menyebabkan kulit mudah berlaku pigmentasi dia bahagian yang kulit kering.

Tips tambahan untuk pilih pelembap muka yang sesuai dengan masalah kulit muka kita.

Umi cadangkan Age Defense Moisturizer SPF50 Youth Skincare Shaklee.

Disamping bertindak sebagai pelembap muka dan sunblock, krim pelindung kulit Youth juga bertindak sebagai sunscreen dan menggunakan bahan yang selamat seperti zink oksida sebagai salah satu bahannya.

Tips Pilih Pelembap Muka Untuk Semua Jenis Kulit Muka
Tips Pilih Pelembap Muka Untuk Semua Jenis Kulit Muka
Kelebihan Age Defense Moisturizer SPF50

  • Merupakan Sunscreen fizikal yang bertindak dengan selamat dan tidak meninggalkan kesan putih pada wajah.
  • Mempunyai SPF 50 dan Broad Spektrum yang melindungi kulit dari sinar UVA dan UVB .
  • Tidak mempunyai oxybenzone dan bahan kimia yang merosakkan kulit.
  • Mengandungi Vital Repair+® Complex yang menghalang kerosakan kulit akibat radikal bebas dan menggalakkan tumbesaran sel sihat.
  • Dilengkapi dengan Ekstrak Anggur Muscadine yang mampu membaiki kerosakan DNA sel yang disebabkan oleh sinar UV.

So, kalau anda tengah mencari sunscreen yang membantu menghalang sinar UV dan dalam masa yang sama membaiki kulit akibat kesan uv, Pelembap dengan SPF50 inilah pilihan terbaik anda.

Bila pakai sunscreen youth memang rasa ringan dan boleh nampak jerawat tu nampak baik je. hehe. Al-maklum jerawat ni sensitif dengan sinar UV. Bila UV datang kat jerawat, jerawat tu jadi merah dan meradang. Rasa gatal, nak garu-garu je. Tapi so far bila pakai Youth, kulit dah makin ok ,jerawat dah tak meradang dan gatal-gatal.

Berminat untuk dapatkan pelembap muka yang selamat dan semulajadi ini?
Anda boleh berhubung terus dengan Umi di sini


* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

 Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

Teruskan Membaca

Pelembap Muka Selamat Untuk Produk Jerawat Ibu Mengandung

Pelembap Muka Selamat Untuk Produk Jerawat Ibu Mengandung
Pelembap Muka Selamat Untuk Produk Jerawat Ibu Mengandung
Pelembap Muka Selamat Untuk Produk Jerawat Ibu Mengandung | Ibu hamil juga nak kelihatan cantik dan menawan walaupun ketika hamil dan mengalami banyak perubahan.

Ibu hamil digalakkan mencuci muka dengan kerap menggunakan pencuci muka yang lembut, dan menggunakan pelembap muka tanpa minyak.

Pembersihan muka, menggunakan toner dan pelembap muka adalah perkara yang terbaik yang boleh dilakukan untuk mejaga kulit muka ibu hamil.

BACA Pencuci Muka Produk Skincare Selamat Untuk Ibu Mengandung

Ketika membasuh muka, pastikan ibu hamil menggunakan pencuci muka yang bebas daripada minyak. Basuh muka dua kali sehari. Masa terbaik adalah selepas bangun dari tidur dan sebelum tidur.

Selepas mencuci muka adalah penting untuk mengeringkan muka perlahan-lahan. Menggosok muka dengan tuala adalah sangat tidak digalakkan kerana keradangan boleh menyebabkan jerawat dan boleh melukakan kulit muka. Cara yang betul untuk mengeringkan muka adalah dengan hanya menepuk kulit dengan tuala ringan sehingga kulit bebas dari air. Muka juga akan sentiasa lembap.

Elakkan Sinaran Matahari

Mengandung atau tidak, sinaran matahari adalah musuh utama kulit. Ianya sangat berbahaya sehingga ke boleh menyebabkan kanser kulit. Apabila ibu hamil berada di luar atau terdedah dengan sinaran matahari, gunakan sunblock, payung, topi, selendang atau apa saja untuk melindungi diri daripada pancaran matahari. Maka, penjagaan kulit muka dari matahari sangat penting.

Tiada rawatan khusus untuk seri wajah semasa hamil.

Doktor menyarankan wanita hamil menggunakan pelembap kerana ketika mengandung kebanyakan ibu hamil boleh mengalami masalah kulit kering terutama bagi ibu hamil yang tidak mengambil air kosong mencukupi.

BACA Masalah Kulit Muka Kering dan Mengelupas

Kebanyakan produk penjagaan wajah mengandungi bahan kimia yang jika diambil boleh menimbulkan keradangan kulit kepada wanita hamil.

Antara bahan kimia berbahaya perlu dielakkan yang terdapat dalam produk penjagaan wajah ialah merkuri, hidrokuinon, asid salisilik, retinoid (vitamin A), benzoyl peroxide, paraben, SLS serta SLES.

Bukan hanya memberi masalah kepada kulit, malah jika diambil secara berlebihan boleh memberi kesan buruk kepada bayi dalam kandungan.

Ibu hamil perlu mengambil tahu mengenai kandungan bahan di dalam produk kecantikan yang digunakan bagi mengelakkan kesan buruk berlaku kepada diri sendiri dan janin.

Produk pelembap yang selamat untuk ibu mengandung yang ada masalah jerawat.

Pelembap ini bebas daripada 1,500 bahan kimia merbahaya seperti Oxybenzone.

Bahaya ke Oxybenzone ni?

Pelembap Muka Selamat Untuk Produk Jerawat Ibu Mengandung
Pelembap Muka Selamat Untuk Produk Jerawat Ibu Mengandung
Oxybenzone atau dikenali dengan nama benzofenon , adalah salah satu bahan dalam sunscreen Kimia. Yang mana ia akan menyerap sinar UV yang bertenaga tinggi dan menjadikan ia lemah .

Sunscreen banyak guna oxybenzone untuk menyerap sinar UV . Dalam kulit manusia, bahan kimia ini boleh menyebabkan iritasi kulit dan reaksi alergi .

Ia tidak sesuai untuk digunakan oleh mereka yang memiliki kulit sensitif dan berjerawat.

Dalam kajian yang dilakukan atas haiwan, kajian mendapati oxybenzone boleh menganggu endocrine dan aktiviti hormon.

Oxybenzone atau benzofenon termasuk dalam senarai 1500 bahan yang Shaklee tak gunakan dalam formulasi produk.

Jadi, Sunscreen Youth ini amat sesuai untuk mereka yang berkulit sensitif dan berjerawat.

Pelembap Muka Selamat Untuk Produk Jerawat Ibu Mengandung
Pelembap Muka Selamat Untuk Produk Jerawat Ibu Mengandung
Pelembap muka selamat untuk jerawat ibu mengandung 

Bertindak sebagai sunblock dan sunscreen, YOUTH Age Defense Mineral Moisturizer SPF50 membantu melembabkan kulit serta memberi nutrisi kepada kulit pada waktu siang.

Selain itu, moisturizer ini juga bertindak melindungi kulit bukan sahaja dari sinar UV, malah dari pencemaran persekitaran.

Pelembap dengan SPF50 ini merupakan pelindung matahari berspektrum luas (broad spectrum) untuk menghalang kerosakan oleh sinar UVA dan UVB.

Sesuai sangat untuk mereka yang sering terdedah dengan cahaya matahari nak elak sunburn teruk.

Pelembap SPF50 Youth Skincare ini mempunyai bahan botani tambahan, iaitu Vital Repair+® Complex dan Muscadine Grape Extract.

Vital Repair+® Complex ialah gabungan vitamin dan antioksida yang terbukti secara klinikal dapat menghasilkan kulit yang sihat , muda dan menghalang tanda penuaan kulit.

7 Kandungan Utama Dalam Vital Repair+® Complex

1. Vitamin E – Bertindak sebagai barisan depan pertahanan kulit semulajadi. Ia meningkatkan keserian dan ketegangan kulit.
2. Vitamin C – berfungsi dengan 2 cara untuk menguatkan kulit. iaitu
-membantu sistem pertahanan kulit semulajadi daripada kemusnahan kolagen akibat sinaran UV.
-Kajian juga mendapati , menyapu vitamin C dapat meningkatkan kebolehan kulit untuk menghasilkan kolagen dan elastin baru.
3. Vitamin A – meningkatkan kebolehan kulit untuk memerangkap kelembapan dan membantu mengurangkan tanda kerosakan kulit akibat sinar UV.
4. Panthenol (pro-vitamin B5)  berfungsi untuk meningkatkan kebolehan kulit untuk membaiki tona kulit .
5. Grape Seed Extract – antioksida yang kuat yang menghalang enzim yang menyebabkan kemusnahan kolagen. Membantu kulit, mendapatkan kulit yang sihat dan tegang.
6. Superoxide Dismutase (SOD) – Meneutralkan radikal bebas yang boleh membuat kulit jadi tua lebih cepat.
7. Beta Glucan – Menenangkan kulit secara semulajadi dan dengan lembut mengurangkan keradangan kulit dari persekitaran. Vital Repair+® Complex memutuskan rantaian radikal bebas , jadi ia dapat menghalang proses penuaan kulit.

Gabungan Vitamin dan Nutrien Antioksida ini telah dipatenkan oleh Shaklee.Ia juga mampu menghalang radikal bebas yang merosakkan kulit dan menggalakkan tumbesaran sel sihat.

Pelembap muka selamat untuk jerawat ibu mengandung 

Age Defense Moisturizer Ada SPF 50  dan Broad Spektrum.

Kenapa SPF50?

Setiap produk keluaran Shaklee telah menjalani kajian terperinci terlebih dahulu.

Untuk moisturizer Shaklee Youth ini, Shaklee telah memilih SPF50 kerana berdasarkan kajian, purata indeks ultraviolet di Malaysia ialah tinggi dan sangat tinggi.

Setengah orang kata SPF30 sahaja sudah memadai.

Tapi ikut hasil kajian saintis, dengan cuaca panas ekstreme negara kita, terbaik adalah menggunakan SPF50.

Ini sebagaimana disebut oleh saintis Dr Chris Kyrou.

Pelembap Muka Selamat Untuk Produk Jerawat Ibu Mengandung
Pelembap Muka Selamat Untuk Produk Jerawat Ibu Mengandung
Jadi, untuk melindungi dari sinaran UVA dan UVB, yang terbaik bagi orang di sini ialah SPF50. Maksimum SPF yang terbaik hanya SPF50 sahaja.

Dan pastikan ia broad spektrum.

Kalau sunscreen tu tak ada broad spektrum dan SPFnya hanya 2-14, ia hanya boleh halang Sunburn. ( Tak boleh kurangkan risiko kanser kulit dan penuaan pra-matang).

Data saintifik menunjukkan sunscreen yang ada label broad spektrum dan SPF 15 (atau lebih), mampu mengurangkan risiko kanser kulit dan penuaan pra-matang. Ia juga boleh halang Sunburn.

Sunscreen Youth bukan saja mempunyai SPF50 , ia juga ada label broad spektrum . Yang bermaksud ia dapat menghalang sinar UVA dan UVB serentak.

Seperti cleanser, penutup moisturizer ini juga hanya perlu dipusing (ada bunyi ‘klik’ menandakan buka atau tutup) untuk mengeluarkan krimnya.


Keistimewaan Youth Skincare Age Defense Moisturizer SPF50
  • Dirumus secara semulajadi menggunakan kuasa botanikal 100% (100% vegan).
  • Bahan-bahan terpilih menangani pelbagai faktor penuaan kulit, menjadikan kulit lebih awet muda.
  • Keputusan klinikal tanpa kompromi di mana YOUTH telah terbukti melalui Ujian Indeks Usia Kulit, 100 wanita yang menggunakan YOUTH mendapat kulit lebih awet muda (100% keputusan positif). Dan 2/3 daripada mereka berjaya mengubah usia kulit sedekad lebih muda!
  • Bebas daripada 1,500 bahan kimia yang boleh dipersoalkan.
  • Bebas kekejaman (Tidak melakukan ujian ke atas haiwan).
  • Non-comedogenic (tidak menyumbatkan liang pori).
  • Dermatologist-tested.
  • Ophthalmologist-tested.
  • Gluten-free.
  • Mempunyai 8 paten dan paten-diproses.
  • Sesuai untuk semua peringkat usia dari remaja, jantina dan jenis kulit (termasuk kulit sensitif).
5 Kelebihan Age Defense Moisturizer SPF50
  • Merupakan Sunscreen fizikal yang bertindak dengan selamat dan tidak meninggalkan kesan putih pada wajah.
  • Mempunyai SPF 50 dan Broad Spektrum yang melindungi kulit dari sinar UVA dan UVB .
  • Tidak mempunyai oxybenzone dan bahan kimia yang merosakkan kulit.
  • Mengandungi Vital Repair+® Complex yang menghalang kerosakan kulit akibat radikal bebas dan menggalakkan tumbesaran sel sihat.
  • Dilengkapi dengan Ekstrak Anggur Muscadine yang mampu membaiki kerosakan DNA sel yang disebabkan oleh sinar UV.
Kalau ibu mengandung tengah mencari sunscreen yang membantu menghalang sinar UV dan dalam masa yang sama membaiki kulit akibat kesan UV dan selamat untuk produk jerawat ibu mengandung, Pelembap dengan SPF50 inilah pilihan terbaik anda.

Mereka yang dah guna sangat berpuas hati dengan hasil produk pelembap muka yang selamat untuk masalah jerawat ni.
Pelembap Muka Selamat Untuk Produk Jerawat Ibu Mengandung
Pelembap Muka Selamat Untuk Produk Jerawat Ibu Mengandung

Pelembap Muka Selamat Untuk Produk Jerawat Ibu Mengandung
Pelembap Muka Selamat Untuk Produk Jerawat Ibu Mengandung

Pelembap Muka Selamat Untuk Produk Jerawat Ibu Mengandung
Pelembap Muka Selamat Untuk Produk Jerawat Ibu Mengandung
Bila pakai sunscreen youth memang rasa ringan dan boleh nampak jerawat tu nampak baik je. hehe. Al-maklum jerawat ni sensitif dengan sinar UV. Bila UV datang kat jerawat, jerawat tu jadi merah dan meradang. Rasa gatal, nak garu-garu je. Tapi so far bila pakai Youth, kulit dah makin ok ,jerawat dah tak meradang dan gatal-gatal.

Untuk korang yang suka MEKAP, really reccomend sangat-sangat pakai moisturizer ni sebagai base. Sebab dia bukan setakat melembapkan dan ada SPF50, tapi dia macam ada glowing effect, yang mana bila kita pakai tu kulit akan jadi glowing gila and mekap akan nampak cantik sangat-sangat!

Kami ingin membantu ibu mengandung yang mencari produk skincare selamat untuk ibu mengandung.

Ada promosi menarik sepanjang bulan Disember 2019 bagi produk kulit muka untuk ibu mengandung.

Promosi Youth Skincare Starter Set yang mengandungi cleanser, toner, moisturizer dan night cream.
Pelembap Muka Selamat Untuk Produk Jerawat Ibu Mengandung
Pelembap Muka Selamat Untuk Produk Jerawat Ibu Mengandung
Harga asal RM850
Harga promosi RM612

Free membership keahlian Shaklee.
Free postage dari HQ Shaklee.

Jika berminat boleh hubungi kami untuk terus mendapatkan promosi Set Produk Skincare Selamat Untuk Ibu Mengandung ini.


* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

 Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

Teruskan Membaca

13 Tips Pilih Pencuci Muka Untuk Semua Jenis Masalah Kulit Muka

13 Tips Pilih Pencuci Muka Untuk Semua Jenis Masalah Kulit Muka
13 Tips Pilih Pencuci Muka Untuk Semua Jenis Masalah Kulit Muka
Tips Pilih Pencuci Muka Untuk Semua Jenis Masalah Kulit Muka | Muka yang tak dijaga akan menyebabkan adanya jerawat, whitehead, blackhead, jeragat dan sebagainya.

Tips pilih pencuci muka dengan betul.

1. Tahu Jenis Kulit Muka Terlebih Dahulu
Dalam dunia ni ada 5 jenis kulit muka iaitu kulit normal, berminyak, kering, sensitif dan juga kombinasi.

13 Tips Pilih Pencuci Muka Untuk Semua Jenis Masalah Kulit Muka
13 Tips Pilih Pencuci Muka Untuk Semua Jenis Masalah Kulit Muka
KULIT NORMAL
Untuk kulit jenis normal ni bermaksud semuanya seimbang. Kadar kelembapan, minyak dan ketahanan semua sama. Kulit jenis ini sangat senang untuk mencari pencuci muka yang sesuai.

KULIT BERMINYAK
Ini pula sejenis berminyak seluruh muka walaupun baru lepas beberapa jam je cuci muka. Jika kulit korang jenis ini, cari pencuci muka yang mempunyai nilai pH rendah atau tinggi kandungan asid. Ini akan membantu mengurangkan minyak dimuka.

KULIT KERING
Kebiasaanya sesiapa yang mempunyai kulit muka kering ni agak susah untuk kelihatan liang romanya selepas mencuci muka. Jika kulit muka kering, jangan guna produk yang mengandungi alkohol. Kulit akan bertambah kering.

BACA Masalah Kulit Muka Kering dan Mengelupas

KULIT SENSITIF
Kalau korang mempunyai alahan, kulit selalu rasa tegang dan gatal-gatal pula elakkan produk yang mengandungi pewangi, minyak atau bahan kimia lain. Ini akan membuatkan kulit korang bertambah parah.

KULIT KOMBINASI
Ini adalah gabungan antara kering dan berminyak. Selalunya kawasan yang akan berminyak hanyalah pada bahagian ‘Zon T’ sahaja manakala di bahagian lain pula kering ataupun sensitif. Untuk kulit jenis ini sebaiknya elakkan guna sabun mandi buku. Cari pencuci muka yang lembut kemudian cuci dengan air suam.

2. Guna Pencuci Muka Yang Berbuih, Lembut & Halus
Dalam bahasa mudahnya jangan guna pencuci muka yang ada biji-biji kecil tu. Ia akan melukakan kulit muka korang je. Cari pencuci muka yang banyak buih sebab ia lagi mudah untuk mencuci sehingga ke dalam liang roma.

3. Gunakan Air Suam
Jangan gunakan air yang terlampau panas nanti kulit muka akan jadi terlalu kering pula. Sekadar suam-suam kuku sahaja.

4. Guna Pencuci Muka Yang Sama pH Dengan Muka
Jangan sesekali guna pencuci muka yang beralkali kerana nilai pH kulit muka manusia adalah 5.5 iaitu berasid. Pencuci muka yang beralkali hanya akan merosakkan kulit.

5. Elakkan Pencuci Muka Yang Mempunyai Pewangi & Pengawet
Sebaiknya semak dahulu label dibelakang produk sebelum membelinya. Bahan-bahan ini hanya akan membuatkan kulit anda bertambah parah.

6. Elakkan membeli pencuci muka yang mengandungi bahan-bahan seperti ini :

Paraben
Imidazolidinyl urea
Queternium-15
DMDM Hydantoin
Phenoxyethanol Methylchloroisonthiazolinone
Formaldehyde

Tips tambahan untuk pilih pencuci muka yang sesuai untuk semua jenis masalah kulit muka.

Umi cadangkan Gel Oil Cleanser Youth Skincare.

Luminous Gel Oil Cleanser dicipta khas untuk pelbagai jenis kulit. Tak kira apa jenis kulit wajah korang, Cleanser Youth Skincare Shaklee sesuai kerana GEL dan OIL yang digabungkan bersama.

Gel Cleanser sangat bagus untuk menyerap minyak pada kulit wajah yang berminyak dan berjerawat disebabkan oleh bakteria.

Manakala Oil Cleanser adalah sesuai untuk yang miliki kulit kering dan agak sensetif untuk memberi kelembapan semula kepada kulit wajah.

13 Tips Pilih Pencuci Muka Untuk Semua Jenis Masalah Kulit Muka
13 Tips Pilih Pencuci Muka Untuk Semua Jenis Masalah Kulit Muka
Kelebihan Cleanser Youth Shaklee Luminous Gel Oil

1. Pencuci muka yang sesuai untuk semua jenis kulit. Terdiri dari 2 kombinasi iaitu jenis gel dan jenis minyak untuk kulit yang sihat.
Gel 》 Kulit Normal, Kombinasi dan Berminyak
Minyak 》 Kulit Kering dan Sensitif

2. Fungsi 3 dalam 1 – Bertindak sebagai pencuci muka, penanggalkan makeup ringan dan scrub
Tidak mengandungi sabun – Bagi menjaga kelembapan kulit secara semulajadi, “soap free” adalah bagi memastikan pH tidak tinggi seperti sabun.
3. pH-seimbang – Bukan alkali ataupun asidic untuk kesesuaian kulit yang sihat.
Diperkaya dengan vitamin – Kaya dengan vitamin yang dipaten dan polifenol untuk kulit yang lebih sihat dan melindung daripada kesan radikal bebas, bukan sekadar mencuci.
4. Penutup tiub berpusing. Hanya pusing saja penutup dan picit . Tiada lagi masalah hilang penutup.
5. Tanpa Buih - Ini bermakna , minyak semulajadi kulit terpelihara. Jadi kulit rasa segar dan tak rasa ketat.
6. Baunya natural yang hadir daripada Minyak Avocado.
7. Bila senyum, kulit rasa hidrat , tak kering dan tak rasa ketat. Lepas keringkan muka, cuba sapu jari atas permukaan kulit, mesti akan rasa licin ibarat kulit baby gitu.

Tips Pilih Pencuci Muka Untuk Semua Jenis Masalah Kulit Muka
Tips Pilih Pencuci Muka Untuk Semua Jenis Masalah Kulit Muka
Berminat untuk dapatkan pencuci muka yang sesuai untuk semua jenis masalah kulit muka ni? Anda boleh berhubung terus dengan Umi di sini

Nak dapatkan produk Shaklee?

* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

 Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

Teruskan Membaca

Pencuci Muka Produk Skincare Selamat Untuk Ibu Mengandung

Pencuci Muka Produk Skincare Selamat Untuk Ibu Mengandung
Pencuci Muka Produk Skincare Selamat Untuk Ibu Mengandung
Pencuci Muka Produk Skincare Selamat Untuk Ibu Mengandung | Sepanjang 9 bulan tempoh kehamilan, ibu mengandung seringkali kurang yakin dan bimbang tatkala ingin menggunakan produk penjagaan skincare wajah.

Ini membuatkan segelintir ibu mengandung tidak menggunakan sebarang skincare penjagaan wajah ketika mengandung.

Hampir 50% wanita mengandung mengalami masalah jerawat ketika mengandung.

BACA Tips Hilangkan Jerawat dan Muka Breakout Semasa Mengandung

Perubahan hormon akibat kehamilan menyebabkan kulit bermasalah seperti tumbuh jerawat, jeragat atau kulit kusam. Ibu mengandung juga mengalami masalah kulit terlebih sensitif ketika hamil hingga menimbulkan rasa tidak selesa.

Kebanyakan produk penjagaan wajah pula mengandungi bahan kimia yang jika diambil boleh menimbulkan keradangan kulit kepada wanita hamil.

Antara bahan kimia berbahaya perlu dielakkan yang terdapat dalam produk penjagaan wajah ialah merkuri, hidrokuinon, asid salisilik, retinoid (vitamin A), benzoyl peroxide, paraben, SLS serta SLES.

Bukan hanya memberi masalah kepada kulit, malah jika diambil secara berlebihan boleh memberi kesan buruk kepada bayi dalam kandungan.

Ibu hamil perlu mengambil tahu mengenai kandungan bahan di dalam produk kecantikan yang digunakan bagi mengelakkan kesan buruk berlaku kepada ibu mengandung dan janin dalam kandungan.

Kami mencadangkan ibu mengandung mengambil produk pencuci muka skincare yang selamat untuk ibu mengandung. Produk ibu mengandung yang terhasil daripada bahan organik dan bebas daripada 1500 bahan kimia.

Pencuci Muka Produk Skincare Selamat Untuk Ibu Mengandung
Pencuci Muka Produk Skincare Selamat Untuk Ibu Mengandung
Perbezaan Youth Skincare dengan Skincare lain di pasaran
Keberkesanan YOUTH dibuktikan melalui Kajian Klinikal. Ujian klinikal ni direka oleh World-Class Skin Expert dengan menggunakan Skin Age Index yang mana ia mengkaji kehadiran tanda-tanda penuaan melalui data klinikal.
Pencuci Muka Produk Skincare Selamat Untuk Ibu Mengandung
Pencuci Muka Produk Skincare Selamat Untuk Ibu Mengandung
Bagaimana Ujian Klinikal Youth Skincare Dilaksanakan?
YOUTH Shaklee telah diuji oleh "independent 3rd party clinical testing laboratory" melibatkan 60 wanita dari pelbagai peringkat umur dan jenis kulit. Skin Age Index mereka telah diukur sebelum YOUTH mula digunakan. Mereka menggunakan "Advanced Anti-aging regimen" 2 kali sehari seperti yang diarahkan.

Salah satu kajian dibuat adalah ke atas kedutan wajah (wrinkles). Skin Age Index ni mengukur sehingga kedalaman dan kepanjangan kedut tu.

Tanda-tanda penuaan yang dikaji adalah seperti

  • Kedutan dan garis-garis halus
  • Saiz pori-pori
  • Tona kulit
  • Kelembutan kulit
  • Tekstur kulit
  • Pigmentasi
  • Seri kulit
  • Kekenduran kulit


Sebelum guna Youth

Garis melintang adalah garisan umur; iaitu dari bawah 40 tahun, 50 tahun dan 60 tahun. Bintik-bintik tu adalah bilangan sample pengguna dengan umur masing-masing. ada yang 40-an, ada yang 50-an dan ada yang 60-an.


Selepas guna Youth

Boleh nampak tak bintik-bintik tu turun ke bawah. Haaa itulah maksudnya Age Skin Index mereka turun. Ternyata memang umur mereka shifted ke umur yang jauh lebih muda.

Hasil Kajian Klinikal menunjukkan 100% daripada wanita yang mengikuti kajian ni terbukti kulitnya menjadi lebih muda berbanding sebelumnya, hanya dalam tempoh 7 hari sahaja dan 2/3 wanita berjaya menjadikan kulit lebih muda 10 tahun dari usia sebenar.

Keistimewaan Youth Skincare
  1. 100% vegan (berasaskan tumbuhan)
  2. Hipoalergenik (sesuai untuk kebanyakkan kulit termasuk kulit sensitif)
  3. Non-Comedogenic (tidak menyumbatkan liang pori)
  4. Diuji oleh ahli dermatologi (pakar kulit)
  5. Diuji oleh ahli oftalmologi (pakar mata)
  6. Bebas kimia terlarang dan merbahaya / toksik
  7. Tiada unsur haiwan digunakan

Bahan-bahan utama Cleanser Youth Skincare Shaklee
  • Muscadine Grape Extract – Kaya dengan polifenol untuk melindungi dan memperbaiki DNA sel dalam masa yang sama menghalang kerosakan kolagen dan elastin
  • Vital Repair+® Complex – Kaya dengan nutrien anti-oksida dan vitamin-vitamin penting untuk menghalang radikal bebas dan menggalak tumbesaran sel sihat.
  • Exfoliating Green Algae Complex – Menghaluskan kulit daripada sel mati secara lembut tanpa penggunaan microbeads yang boleh merosakkan sel kulit. 
  • Green Algae Complex membuang kotoran pada kulit wajah tanpa mencederakan kulit muka.
Pencuci Muka Produk Skincare Selamat Untuk Ibu Mengandung
Pencuci Muka Produk Skincare Selamat Untuk Ibu Mengandung
Perbezaan Cleanser Youth Skincare Shaklee
Pemilihan pencuci muka sangat penting mengikut kesesuain jenis kulit. Pernah tak rasa, lepas cuci muka kulit jadi cekang, perit dan sebagainya? Itu antara tanda, pencuci muka tidak bersesuaian dengan kulit wajah.
Pencuci Muka Produk Skincare Selamat Untuk Ibu Mengandung
Pencuci Muka Produk Skincare Selamat Untuk Ibu Mengandung
Luminous Gel Oil Cleanser dicipta khas untuk pelbagai jenis kulit. Tak kira apa jenis kulit wajah korang, Cleanser Youth Skincare Shaklee sesuai kerana GEL dan OIL yang digabungkan bersama.

Gel Cleanser sangat bagus untuk menyerap minyak pada kulit wajah yang berminyak dan berjerawat disebabkan oleh bakteria.

Manakala Oil Cleanser adalah sesuai untuk yang miliki kulit kering dan agak sensetif untuk memberi kelembapan semula kepada kulit wajah.

Kelebihan Cleanser Youth Shaklee Luminous Gel Oil

1. Pencuci muka yang sesuai untuk semua jenis kulit. Terdiri dari 2 kombinasi iaitu jenis gel dan jenis minyak untuk kulit yang sihat.
Gel 》 Kulit Normal, Kombinasi dan Berminyak
Minyak 》 Kulit Kering dan Sensitif

2. Fungsi 3 dalam 1 – Bertindak sebagai pencuci muka, penanggalkan makeup ringan dan scrub
Tidak mengandungi sabun – Bagi menjaga kelembapan kulit secara semulajadi, “soap free” adalah bagi memastikan pH tidak tinggi seperti sabun.
3. pH-seimbang – Bukan alkali ataupun asidic untuk kesesuaian kulit yang sihat.
Diperkaya dengan vitamin – Kaya dengan vitamin yang dipaten dan polifenol untuk kulit yang lebih sihat dan melindung daripada kesan radikal bebas, bukan sekadar mencuci.
4. Penutup tiub berpusing. Hanya pusing saja penutup dan picit . Tiada lagi masalah hilang penutup.
5. Tanpa Buih - Ini bermakna , minyak semulajadi kulit terpelihara. Jadi kulit rasa segar dan tak rasa ketat.
6. Baunya natural yang hadir daripada Minyak Avocado.
7. Bila senyum, kulit rasa hidrat , tak kering dan tak rasa ketat. Lepas keringkan muka, cuba sapu jari atas permukaan kulit, mesti akan rasa licin ibarat kulit baby gitu.

Kini ibu mengandung juga boleh menggunakan produk skincare dan kosmetik yang selamat dan berkesan.

Pencuci Muka Produk Skincare Selamat Untuk Ibu Mengandung
Pencuci Muka Produk Skincare Selamat Untuk Ibu Mengandung

Pencuci Muka Produk Skincare Selamat Untuk Ibu Mengandung
Pencuci Muka Produk Skincare Selamat Untuk Ibu Mengandung
Kami ingin membantu ibu mengandung yang mencari produk skincare selamat untuk ibu mengandung.

Ada promosi menarik sepanjang bulan Disember 2019 bagi produk kulit muka untuk ibu mengandung.
Pencuci Muka Produk Skincare Selamat Untuk Ibu Mengandung
Pencuci Muka Produk Skincare Selamat Untuk Ibu Mengandung
Promosi Youth Skincare Starter Set yang mengandungi cleanser, toner, moisturizer dan night cream.

Harga asal RM850
Harga promosi RM612

Free membership keahlian Shaklee.
Free postage dari HQ Shaklee.

Jika berminat boleh hubungi kami untuk terus mendapatkan promosi Set Produk Skincare Selamat Untuk Ibu Mengandung ini.


* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

 Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

Teruskan Membaca

Set Hamil Shaklee Testimoni, Cara Makan dan Harga 2019

Set Hamil Shaklee Testimoni, Cara Makan dan Harga 2019
Set Hamil Shaklee Testimoni, Cara Makan dan Harga 2019
Set Hamil Shaklee Testimoni, Cara Makan dan Harga 2019 | Promosi Disember 2019 Shaklee dengan harga ahli secara pendaftaran percuma bagi set asas dan set lengkap.

Promosi Jom Shaklee untuk Set Hamil Shaklee bermula dari 1 Disember 2019 sehingga 29 Februari 2020. Set asas dan set lengkap bagi Set Hamil Shaklee ialah multivitamin Vitalea, B-Complex, Vita-C Plus, Ostematrix, Omega Guard dan ESP.

Set Hamil Shaklee akan membantu ibu hamil yang kerap mengalami masalah berikut

1. Peningkatan hormon progesteron
Hormon ini akan meningkatkan perasaan mengantuk pada ibu hamil. Selain itu, ibu akan sering merasa mengantuk dan ia turut menjejaskan tidur ibu mengandung kerana sering buang air kecil.

2. Tenaga hilang sepanjang hari
Alahan atau disebut sebagai morning sickness berlaku sepanjang hari kepada ibu mengandung. Mual dan muntah yang keluar akan turut mengurangkan tenaga ibu.

BACA Multivitamin meningkatkan tenaga

3. Perasaan cemas buat ibu tertekan
Emosi yang tidak stabil akan mempengaruhi fizikal ibu mengandung. Mereka sering berasa tertekan dan cemas. Antaranya bimbang dengan persiapan untuk menjadi ibu, tentang kehamilan dan pembesaran janin. Untuk itu ibu hamil perlu mengatasi ketakutan ini daripada berlanjutan bimbang akan menyebabkan tekanan.

4. Kurang zat besi
Salah satu sebab ibu keletihan mungkin disebabkan masalah anemia atau kekurangan zat besi. Bagi mengetahui kekurangan zat besi ibu perlu membuat pemeriksaan darah pada trimester pertama, kedua dan trimester ketiga.

BACA Hamil Dengan Anemia HB Darah Rendah

5. Penambahan beban
Terutama pada usia kehamilan memasuki trimester ketiga. Ibu akan sering berasa letih sebagaimana dialami pada trimester pertama. Ia akan menjadi semakin teruk apabila bertambahnya berat bayi dan juga berat badan ibu.

Ibu mengandung harus berhati-hati dalam pengambilan sebarang ubat-ubatan untuk sebarang masalah ketika mengandung. Ini kerana sesetengah ubatan menyebabkan kecacatan dan komplikasi semasa melahirkan.

Contohnya salap topikal iaitu ubat yang disapu ke kulit berbanding ubat yang ditelan kerana mempunyai risiko diserap ke dalam saluran darah ibu berkenaan serta halangan uri bersilang.

BACA Perbezaan Produk Shaklee

Kami mencadangkan ibu mengandung mengambil produk yang selamat untuk ibu mengandung. Ibu mengandung digalakkan untuk memilih suplemen yang terhasil daripada bahan organik bebas bahan kimia dan semulajadi. Paling penting tiada tambahan bahan kimia dan berstatus Halal.

Shaklee sanggup melakukan lebih 350 ujian untuk menyaring bahan tercemar, logam berat yang membahayakan, racun serangga, sisa pelarut, kehadiran radiasi dan pencemaran mikrob.
Setiap tahun Shaklee akan menjalankan lebih 100,000 ujian kualiti produk untuk memastikan produknya selamat digunakan.

Set asas dan set lengkap Set Hamil Shaklee mengandungi

Set Hamil Shaklee Testimoni, Cara Makan dan Harga 2019
Set Hamil Shaklee Testimoni, Cara Makan dan Harga 2019
1. ESP
🌷 Protein soya. Ia penting untuk membantu pertumbuhan yang normal untuk bayi di dalam kandungan.
🌷 Protein paling penting dalam pembentukan organ-organ, tisu. Kekurangan protein menyebabkan pertumbuhan terbantut, otot lembit, sembelit, imun rendah dan mudah dijangkiti penyakit.
🌷 Jika mempunyai masalah berat bayi kurang daripada yang sepatutnya, sebaiknya amalkan ESP kerana ESP boleh membantu pertumbuhan bayi dalam kandungan dengan baik.
🌷 ESP juga membantu membekalkan tenaga dan mengelakkan masalah pedih ulu hati atau gastrik

2. B-Complex
🌷 Membekalkan kesemua lapan vitamin B yang seimbang untuk menguatkan tubuh anda, melengkapi jurang nutrisi vitamin B.
🌷 Membekalkan asid folik. Pengambilan asid folik yang mencukupi telah terbukti dapat mengurangkan risiko wanita daripada melahirkan bayi yang mengalami kecacatan otak atau saraf tunjang.
🌷 Sebaiknya ia perlu dimakan sekurang-kurangnya sebulan sebelum hamil.
🌷 Vitamin B6 yang terdapat dalam B-Complex juga dikatakan boleh mengurangkan masalah ‘morning sickness’ bagi ibu hamil.
🌷 Vitamin B bantu menukar makanan yang kita ambil seperti Lemak, karbohidrat, gula & protein kepada tenaga. Sekaligus membantu mengurangkan masalah letih dan lesu.

3. Vitalea With Iron Formula
🌷 Memberikan 28 vitamin penting dan mineral utama untuk menyokong kesihatan dan kesejahteraan optimum.
🌷 Merupakan Multivitamin yang sangat penting terutama untuk ibu yang mengalami masalah tekanan darah rendah atau ‘HB Low’.
🌷 Jika diambil bersama-sama dengan Vitamin C, penyerapan zat besi yang ada didalam vitalea adalah lebih baik dan berkesan untuk membantu masalah tekanan darah rendah.

4. Sustained Release Vita-C
🌷Vitamin C merupakan vitamin ‘mudah larut air’. vitamin C shaklee mempunyai teknologi “Sustained Release” di mana dengan adanya teknologi ini, hanya 100gram vitamin C akan dilepaskan setiap 1jam.
1 biji Vita-C Shaklee mempunyai 500gram vitamin C.
🌷 penguat imuniti tubuh melawan penyakit, menjaga kapilari darah dan membantu penghasilan kolagen dalam badan.

5. Ostematrix
🌷 Diformulasi dengan kalsium, vitamin D, magnesium dan empat nutrien pembina tulang untuk membantu menjaga tulang dan gigi yang kuat dan sihat.
🌷 Tablet kalsium. Ia juga mengandungi vitamin D dan Magnesium.
🌷 Ibu hamil memerlukan sekurang-kurangnya 1000mg kalsium setiap hari.

6. Omega Guard
🌷 Membekalkan spektrum luas tujuh asid lemak penting omega-3 bergred farmaseutikal dan dilengkapi dengan proses penyulingan proprietari molekul tiga peringkat.
🌷 Membantu perkembangan otak bayi semasa dalam kandungan serta meningkatkan imune bayi dan elak eczema selepas kelahiran bayi.
🌷 Membantu mengelak kenaikan berat mendadak masa hamil. Ambil setiap hari untuk kawal kenaikan berat supaya tak kena tahan Wad bila over wieght.

Cara Makan Set Hamil Shaklee seperti dalam gambarajah. Untuk cara makan yang lebih efisen, kami akan berikan selepas pembelian.

Set Hamil Shaklee Testimoni, Cara Makan dan Harga 2019
Set Hamil Shaklee Testimoni, Cara Makan dan Harga 2019
Set Hamil Shaklee telah banyak membantu para ibu hamil seperti di bawah

Set Hamil Shaklee Testimoni, Cara Makan dan Harga 2019
Set Hamil Shaklee Testimoni, Cara Makan dan Harga 2019

Set Hamil Shaklee Testimoni, Cara Makan dan Harga 2019
Set Hamil Shaklee Testimoni, Cara Makan dan Harga 2019

Set Hamil Shaklee Testimoni, Cara Makan dan Harga 2019
Set Hamil Shaklee Testimoni, Cara Makan dan Harga 2019

Set Hamil Shaklee Testimoni, Cara Makan dan Harga 2019
Set Hamil Shaklee Testimoni, Cara Makan dan Harga 2019

Set Hamil Shaklee Testimoni, Cara Makan dan Harga 2019
Set Hamil Shaklee Testimoni, Cara Makan dan Harga 2019

Set Hamil Shaklee Testimoni, Cara Makan dan Harga 2019
Set Hamil Shaklee Testimoni, Cara Makan dan Harga 2019

Set Hamil Shaklee Testimoni, Cara Makan dan Harga 2019
Set Hamil Shaklee Testimoni, Cara Makan dan Harga 2019
Bagi membantu ibu hamil di dalam proses kehamilan, ada promosi menarik Set Hamil Shaklee sepanjang bulan Disember ini.

Set Hamil Shaklee Testimoni, Cara Makan dan Harga 2019
Set Hamil Shaklee Testimoni, Cara Makan dan Harga 2019
Harga Set Hamil Shaklee 2019

Promosi Shaklee Disember 2019 bagi set hamil Shaklee
Diskaun 30% daripada harga pasaran
Free pendaftaran ahli Shaklee
Free postage stok dari HQ Shaklee

Harga asal RM547.88
Harga promosi gempak RM438.30

Jika berminat dengan set hamil Shaklee, hubungi kami untuk terus dapatkan harga promosi ini.


* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

 Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

Teruskan Membaca

Tips Hilangkan Jerawat dan Muka Breakout Semasa Mengandung

Tips Hilangkan Jerawat dan Muka Breakout Semasa Mengandung
Tips Hilangkan Jerawat dan Muka Breakout Semasa Mengandung
Tips Hilangkan Jerawat dan Muka Breakout Semasa Mengandung | Alhamdulillah aku hamil! Pastinya khabar berita ini menjadi satu titik indah dalam kehidupan seorang ibu mengandung. Maka bermulalah pencarian keperluan ibu mengandung seperti set hamil dan produk yang selamat untuk ibu mengandung.

Tapi masalah paling merisaukan ialah hampir 50% wanita mengandung mengalami masalah jerawat ketika mengandung.

Perubahan hormon ketika mengandung akan menyebabkan pengeluaran minyak sebum pada kulit muka bertambah. Perubahan jumlah gula dalam darah yang mengalir bersama hormon insulin juga menjadi penyebab utama jerawat semasa mengandung.

Cara Mengatasi Jerawat Ketika Hamil
  1. Cuci muka dengan pencuci muka khas yang lembut, ringan dan tanpa pewangi.
  2. Gunakan air suam, bukan air panas.
  3. Bilas kulit dengan cermat dan keringkan dengan menepuk-nepuk secara perlahan menggunakan tuala lembut.
  4. Ganti tuala beberapa kali setiap minggu.
  5. Pastikan tuala kering dan jangan biarkan ia basah semasa ia digunakan sekali lagi seterusnya.
  6. Cuci muka dua kali sehari – mencuci lebih daripada itu akan mengeringkan kulit.
  7. Gunakan pelembap tanpa minyak atau serum muka. Elak daripada menggunakan terlalu banyak kerana penggunaan berlebihan akan menyumbat liang roma.
  8. Elak pendedahan kepada matahari. Haba dan peluh boleh memburukkan lagi masalah jerawat.
  9. Tukar sarung bantal sekurang-kurangnya dua kali seminggu.
  10. Jika berambut panjang dan/atau mempunyai rambut berjurai di depan, sikat rambut ke belakang supaya tidak menutup muka.
  11. Cuci rambut dengan kerap bagi menghilangkan pengumpulan minyak.
  12. Minum lebih banyak air. Elak meminum teh/kopi terlalu banyak. Dua cawan sehari sudah memadai.
  13. Pastikan diet berkhasiat dan menyihatkan. Minimumkan pengambilan lemak tepu dengan menetapkan sekurang-kurangnya lima hidangan mengandungi sayur-sayuran dan dua hidangan mengandungi buah-buahan setiap hari serta meliputi bijirin sepenuhnya.
Ibu mengandung harus berhati-hati dalam pengambilan sebarang ubat-ubatan untuk masalah jerawat ketika mengandung. Ini kerana sesetengah ubatan menyebabkan kecacatan dan komplikasi semasa melahirkan.

Contohnya salap topikal iaitu ubat yang disapu ke kulit berbanding ubat yang ditelan kerana mempunyai risiko diserap ke dalam saluran darah ibu berkenaan serta halangan uri bersilang.

Kami mencadangkan ibu mengandung mengambil produk yang selamat untuk ibu mengandung. Ibu mengandung digalakkan untuk memilih suplemen yang terhasil daripada bahan organik bebas bahan kimia dan semulajadi. Paling penting tiada tambahan bahan kimia dan berstatus Halal.

Shaklee sanggup melakukan lebih 350 ujian untuk menyaring bahan tercemar, logam berat yang membahayakan, racun serangga, sisa pelarut, kehadiran radiasi dan pencemaran mikrob.
Setiap tahun Shaklee akan menjalankan lebih 100,000 ujian kualiti produk untuk memastikan produknya selamat digunakan.

Set hamil Shaklee boleh membantu ibu mengandung menghilangkan jerawat ketika hamil.


Sustain Release Vitamin C
πŸ‘‰ bertindak sebagai anti oksidan untuk menghalang kulit rosak akibat dari sinaran UV dan pencemaran
πŸ‘‰ merangsang pembentukan kolagen di dalam kulit untuk mengekalkan keanjalan kulit
πŸ‘‰ dapat mengecutkan dan menyembuhkan luka jerawat dengan lebih cepat
πŸ‘‰ mencerahkan kulit

B-Complex
πŸ‘‰ merupakan vitamin anti-stress yang dapat mengawal emosi ibu mengandung
πŸ‘‰ melindungi kulit dari sinaran UV yang berbahaya
πŸ‘‰ melembapkan kulit
πŸ‘‰ menghilangkan parut-parut jerawat

ESP
πŸ‘‰ mengandungi protein yang sangat penting untuk pembaharuan sel-sel kulit. Ini akan menjadikan kulit lebih cerah, licin dan gebu.
πŸ‘‰ protein yang cukup dapat mengurangkan kesan hitam kulit mati akibat dari jerawat.

Multivitamin Vita-lea
πŸ‘‰ Dengan dengan iron formula
πŸ‘‰ Iron formula sangat penting bagi ibu yang mengadung dan menyusukan anaknya.
πŸ‘‰ Kekurangan iron boleh membuatkan si ibu lemah,mudah nak pitam atau pengsan,Hb rendah dan sentiasa kelihatan pucat lesu.

Ostematrix
πŸ‘‰ Mengandungi Kalsium serta mineral lain untuk tulang dan gigi.
πŸ‘‰ Apabila hamil, Kalsium dalam badan ibu akan dibekalkan kepada bayi. Jadi ibu perlu mendapatkan kalsium yang cukup dari pemakanan seharian.
πŸ‘‰ Kekurangan Kalsium ketika hamil boleh menyebabkan sakit pinggang, cramp, dan sembelit.
πŸ‘‰ Kalsium yang cukup dalam badan ibu mengelakkan rasa mual ketika kehamilan.

Omega Guard
πŸ‘‰ Minyak ikan dari dasar laut (bebas pencemaran merkuri) yang telah melalui 3 kali proses penyulingan untuk memastikan kualiti yang tinggi.
πŸ‘‰ Mengandungi % EPA dan DHA tertinggi berbanding jenama minyak ikan yang lain.
πŸ‘‰ Penting untuk perkembangan mata dan otak bayi, dan mengelakkan premature delivery.
πŸ‘‰ Boleh mula ambil pada Trimester Kedua.

Muka berseri ketika mengandung bukanlah mustahil.

Macam akak-akak semua kat bawah ni




Bagi membantu ibu hamil hilangkan jerawat semasa mengandung, ada promosi menarik sepanjang bulan Disember ini.

Promosi Set Hamil Shaklee
Diskaun sehingga 30%
FREE membership
FREE postage
Harga promosi RM 438.30

Jika berminat dengan set hamil Shaklee, hubungi kami untuk terus dapatkan harga promosi ini.


* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

 Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

Teruskan Membaca