Alergik : Pasangan terbaik Alfalfa Complex dan Vitamin C + NutriFeron


Untuk masalah alergik, Alfalfa Complex and Sustained Release Vitamin C sangat membantu. Ini kerana kedua-dua nutrien ni bekerja bersama-sama sebagai anti-radang dan anti- histamine yang sangat berkuasa.

Istilah ' antihistamin ' merujuk pada kelas ubat yang digunakan untuk mengatasi alergi . Antihistamin bekerja dengan menghalang pembebasan histamin yang merupakan bahan kimia yang dikeluarkan oleh sistem kekebalan tubuh selama reaksi alergi . Reaksi alahan berlaku akibat hipersensitif sistem kekebalan tubuh yang menganggap zat tertentu seperti debunga , debu , dan beberapa makanan sebagai zarah asing yang berbahaya .

Pada keadaan ini , histamin lantas dilepaskan untuk menghancurkan zat yang dianggap berbahaya tersebut . Ubat antihistamin membantu mengawal atau mengurangkan gejala alergi dengan menangkis kesan histamin . Selain ubat - ubatan kimia , terdapat beberapa makanan dan nutrisi yang mempunyai sifat antihistamin .

Nutrisi dan herba dengan Kemampuan Antihistamin

Antihistamin semulajadi tidak hanya meringankan gejala alergi tetapi juga dapat mengurangkan kekerapan alergi dengan menguatkan sistem kekebalan tubuh. Berikut adalah beberapa jenis antihistamin semulajadi :


1 . Vitamin C

Nutrisi paling penting yang dikenal mempunyai sifat antihistamin kuat adalah vitamin C. Vitamin C adalah antioksidan kuat yang melawan radikal bebas , meningkatkan sistem kekebalan tubuh , dan mengurangkan gejala alergi . Bahan ini juga diyakini mengurangkan kepekaan terhadap alergen tertentu sehingga dapat mengendalikan keadaan alergi di masa depan.

Vitamin C yang mempunyai kesan anti-histamine telah dibuktikan di dalam kajian, ianya meningkatkan ukuran pernafasan kepada pesakit asma (1)
Di dalam satu kajian, Vitamin C membantu menghalang asma yang disebabkan oleh senaman (2)

Vitamin C Shaklee; Sumber Vitamin C Semulajadi yang Disalurkan Jam demi Jam

Tubuh kita sering kehilangan vitamin C semasa melakukan aktiviti harian. Vita C dengan pelepasan berperingkat dapat membantu dalam menyalurkan vitamin C berterusan. Vita-C 500mg yang semulajadi ini membantu menyediakan vitamin C yang diperlukan tubuh. Ia juga membantu dalam menyokong tulang, gigi dan gusi yang sihat serta keseluruhan kesihatan tubuh badan.*

2. Alfalfa Complex

Alfalfa telah digunakan beribu-ribu tahun untuk pelbagai masalah kesihatan.  Ia adalah sangat berkesan sebagai anti-histamine, mengurangkan tekanan sinus / sakit kepala dan banyak lagi.

Baki galian dan enzim dalam Alfalfa Shaklee telah menawarkan pelepasan semula jadi  untuk banyak dengan alahan dan resdung masalah.  (Alfalfa menawarkan pilihan lebih sihat untuk menangani antihistamine dengan membawa amaran kepada kerosakan sel saraf dan kerosakan sum-sum tulang dari masa ke semasa)

Satu atau lebih hidangan Alfalfa biasanya akan melakukan silap mata untuk mengurangkan alahan bermusim. Mulakan dengan 1 hidangan, dua kali setiap hari untuk melihat jika hidangan ini membantu anda. Sebaik sahaja anda bebas daripada alergik, 1 hidangan sahaja sudah mencukupi.

FYI: 1 hidangan = 10 tablet. Jangan biarkan jumlah tablet ini menakutkan anda, terutamanya jika anda sudah biasa untuk mengambil ubat-ubatan.  Ingat: Ini adalah makanan tambahan keseluruhan, sama seperti makan kacang atau jagung, bukan bahan kimia sintetik.

3. NutriFeron - tambahan

Perlindungan harian tahap tertinggi. NutriFeron adalah eksklusif, dipatenkan kepada Shaklee dengan supplemen yang meningkatkan pengeluaran interferon semulajadi tubuh badan, kunci yang mempengaruhi sistem imun. Interferon berfungsi sebagai kondoktor kepada sistem imun kita. NutriFeron membantu membina perisai kepada sistem imun, mensiapsiagakan sistem imun supaya ianya memberikan respon yang cepat kepada penceroboh seperti virus, bakteria dan sebagainya.*

Campuran proprietari yang terdiri daripada ekstrak tumbuhan herba daripada biji labu, bunga safflower, biji plantago dan tunas bunga honeysuckle Jepun, NutriFeron telah terbukti secara klinikal untuk menyokong dan menstimulasikan respons tubuh badan secara semulajadi.*


Sumber gambar : http://kidshealth.org/

Rujukan :

(1) Hatch, G.E. Vitamin C and Asthma. In: Vitamin C in Health and Disease. Packer, L., and Fuchs, J., eds. Marcel Dekker, Inc., New York, 1997, pp. 279-294.
(2) Cohen, H.A., Neuman, I., and Nahum, H. Blocking Effect of Vitamin C in Exercise-induced Asthma. Arch. Pediatr. Adolesc. Med. 151:367-370, 1997.

Berminat? Untuk Info dan Order :
  Umi Nazrah
Shaklee Independent Distributor [ID: 869539]
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-432 0059
www.facebook.com/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan