Perbezaan Vitamin C Shaklee dan Chewable Vitamin C Plus


Perbezaan ketara di antara Chewable Vita-C Plus dan Sustained Release Vita-C Plus

1) Kandungan setiap tablet

Chewable-C Plus : 100mg vitamin C berpotensi tinggi, bersamaan dengan kandungan vitamin C dalam 1 1/2 biji oren

Mempunyai Citrus Bioflavonoids Complex – 24.00mg
(2.0mg Hesperidin)
(2.0mg Lemon Bioflavonoids)
(1.50mg Orange Biofolavonoids)
(0.50mg Grapefruit Bioflavanoids)
Rose Hips Powder – 40.00mg

Chewable-C Plus mempunyai pertambahan Rose Hips Powder. Dikatakan sebagai ‘stomach tonic’ kerana ia membantu mengubati ulser perut, diarrhea, sembelit dan sebagainya. Selain daripada itu ia turut bertindak terhadap kolesterol, diabetis, tekanan darah tinggi dan sebagainya.

SR Vita-C Plus : 500mg vitamin C berpotensi tinggi, bersamaan dengan kandungan vitamin C dalam 7 1/2 biji oren

Mempunyai Citrus Bioflavonoids Complex – 120.00mg

2) Cara pengambilan

Chewable Vita-C sesuai dikunyah dan rasanya pun masam-masam manis.
SR Vita-C Plus lebih sesuai ditelan dan ianya sangat masam.

3) Penghantaran vitamin C

Vita-C 500mg ni adalah Vitamin C berbentuk tablet.
Setiap tablet mempunyai kepekatan 500mg Vitamin C. Ianya diberi nama ‘Sustained Release’ kerana setiap tablet dicipta untuk membebaskan 1.5 Vitamin C buah secara berterusan perlahan-lahan ke dalam badan. Ujian klinikal menunjukkan Vitamin C dalam 2 tablet mampu bertahan selama lebih kurang 5 jam dan mampu kekal dalam plasma darah kita sehingga 24 jam! Dengan kata lain, 2 tablet Vitamin C boleh melindungi badan kita selama sehari suntuk! Berbanding dengan tablet yang tidak diperbuat daripada teknologi ‘Sustained Release’, Vitamin C akan terus dihadam oleh usus dengan cepat dan sebahagian Vitamin C akan terus dibuang dan dibazirkan sebab usus tak dapat menyerap sepenuhnya Vitamin C tersebut. Rugi kan?

Vita-C 100mg adalah Vitamin C berbentuk tablet kunyah.
Setiap tablet kunyah mempunyai kepekatan 100mg Vitamin C. Ianya diberi nama ‘Chewable’ kerana ianya perlu dikunyah seperti gula-gula. Apa yang istimewanya ialah apabila anda mengunyah Vitamin C jenis ini, air liur akan membantu menghadamkan Vitamin C tersebut dan seterusnya membolehkan ianya sedia untuk diserap sebaik sahaja sampai ke usus kecil. Malah, kajian menunjukkan mengunyah Vitamin C dalam dos yang kecil beberapa kali sehari adalah lebih berkesan untuk penyerapan berbanding mengambil sebiji Vitamin C dalam dos yang besar sekaligus!

Semoga perkongsian info ini dapat membantu para pembaca untuk memilih jenis suplemen Vitamin C yang sesuai.

Kepada para pembaca yang ingin dapatkan lebih maklumat mengenai promosi vitamin C Shaklee, boleh hubungi kami


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan