Cukup tak keperluan vitamin C kalau hanya daripada buah?

Fakta: Secara amnya, buah-buahan akan menghasilkan Vitamin C yang lengkap dalam masa 10 hari selepas buah itu ranum. Satu hidangan membekalkan sekitar 45mg-60mg Vitamin C.

Buah yang tidak ranum mengandungi kurang kandungan Vitamin C apatah lagi selepas dipetik, ia berkurang separuh dan musnah terus apabila terdedah kepada panas

Jadi berapa % sangatla yang kita dapat hanya daripada buah2an kan?

kalau tak makan buah? Lagi lah parah yer tak. kalau merokok? Stress? Kulit jerawat? Lagi lah tak cukupp telan buah sahaja.

Sebab itu kita perlukan makanan tambahan Vitamin C untuk melengkapkan keperluan Vitamin C dalam tubuh. Semak keperluan Vitamin C anda, Ia berbeza mengikut jantina, umur, gaya hidup.

Saya pilih jenama Shaklee sebab Vitamin C Shaklee. Setiap tablet vitamin C Shaklee bersamaan hidangan 7.5 biji oren.

Ujian klinikal pula membuktikan Vitamin C dalam 2 tablet Vitamin Shaklee (dalam jurang masa 5 jam) mampu kekal dalam plasma darah kita selama 24 jam.

Dan ekstra bonus bagi yang memilih Vitamin C Shaklee adalah, kandungan bioflavonoid dalam tiap tabletnya. MENAKJUBKAN!!

Semua orang memerlukan vitamin C ni kan? Tak kiralah siapa kita. Sebabnya badan kita tak dapat hasilkan vitamin C dengan sendiri.

Ibu hamil, ibu menyusu, kanak2, warga tua, mereka yang mengalami masalah sistem imun, masalah kulit sangat digalakkan mengambilnya vitamin C

Ini dia sedikit testimoni vitamin C yang sebenar. Bila bersembang pasal vitamin C ni memang saya teruja la!!! Hihi


Bulan ni ada offer Vitamin C Shaklee tau. 

Beli 3 botol Vita-C Plus
Free 1 botol Chewable-C

Nak dapatkan produk Shaklee?


* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan