5 Sebab Kenapa Vitamin C Shaklee Berbeza


Ada begitu banyak vitamin C di pasaran sehinggakan kita tertanya-tanya yang mana satu kah yang harus kita pilih. Kami telah mengambil vitamin C keluaran Shaklee sudah selama 5 tahun dan pelbagai kesan hebat sudah kami rasai. Jadi apakah perbezaan vitamin C keluaran Shaklee yang harus anda tahu untuk anda turut sama jatuh cinta seperti kami?

1. Diformulasi dalam bentuk ‘sustained release’ (PELEPASAN MASA)
Kelebihan utama vitamin C Shaklee adalah ianya sudah diformulasi dalam bentuk ‘sustained release’ (PELEPASAN MASA)
Ini bermaksud kandungan vitamin C di dalam tablet ini akan dilepaskan ke dalam badan secara berperingkat-peringkat iaitu 1.5mg selama setiap jam.
Sebiji Vitamin C Shaklee mengandungi 500mg vitamin C dan ianya dirembeskan secara perlahan-lahan dalam badan mengikut keperluan badan kita untuk setiap jam.

Apabila kita ambil sebiji vitamin C Shaklee. Badan kita tidak terus menerima 500mg vitamin C..Sebaliknya ia akan dilepaskan sedikit sedikit iaitu 100mg untuk setiap jam. Ini sangat bagus kerana vitamin C bersifat larut air dan ianya mudah dihapuskan dalam keadaan tertentu contohnya jika kita stress, berhadapan dengan cuaca panas dan banyak lagi. Jadi ianya terpelihara dan badan anda menerima bekalan vitamin C yang cukup setiap hari.

2. Mengandungi 120mg bioflavonoiddan 25% bioflavonoid ini diekstrak daripada kulit buah yang juga dikenali sebagai Viatmin C Complex.

Selain itu juga setiap tablet Viatmin C Shaklee, mengandungi 120mg bioflavonoid dan 25% bioflavonoid ini diekstrak daripada kulit buah yang juga dikenali sebagai Vitamin C Complex.

Vitamin C Complex mempunyai kemampuan meningkatkan keberkesanan vitamin C dalam tubuh badan kita serta bertindak sebagai anti-radang, anti-alergi, anti-virus dan juga anti-kanser.

Kebaikan Bioflavinoid dalam vitamin C Shaklee
Ia juga dapat mengelakkan salur darah dari runtuh/bocor, meningkatkan fungsi vitamin c, dan mengelakkan vitamin c dari cepat teroksida dan merosakkan sel.

3. Membekalkan khasiat yang sama seperti memakan 7 biji buah oren beserta dengan kulitnya

Satu biji Vita-C ini juga mampu membekalkan khasiat yang sama seperti memakan 7 biji buah oren beserta dengan kulitnya. Sudah pasti kita tidak mampu untuk memakan buah limau sebanyak ini setiap hari, kan?

Namun Vitamin C shaklee diperbuat bukan dari buah limau/oren..Ia diperbuat daripada Ekstrak jagung. Jadi selamat untuk orang yang ada gastrix makan Vitamin C Shaklee.

Vitamin C Shaklee juga mengandungi bioflavonoids untuk meningkatkan keberkesan vitamin C itu sendiri.


4. Vitamin Shaklee berbeza dengan vitamin lain di farmasi sebab vitamin Shaklee merupakan vitamin semulajadi. Vitamin di farmasi atau pasaran luar adalah vitamin sintetik.

VITAMIN SEMULAJADI
Bahan pembuatan sudah tentunya diekstrak dari tumbuhan atau akar kayu/sumber semulajadi
Harga selalunya tidak terlalu mahal dan juga tak terlalu murah (kerana sumber yang semulajadi dan berkualiti)
Tidak memerlukan pek ‘silica gel’ dalam botol vitamin kerana tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet
Nama sumber adalah ditulis nama asli seperti fish oil, soy beans, citrus, alfafadan sebagainya
Bahan semulajadi amat mudah diterima dan diserap oleh badan kita juga selamat dan berkesan

VITAMIN SINTETIK
Bahan pembuatan adalah berasaskan bahan kimia
Harga selalunya lebih murah kerana bahan asas ialah bahan kimia,bukan sumber semulajadi
Mengandungi pek kecil ‘silica gel’ dalam botol vitamin (yang macam biji2 dalam kasut tu)
Nama sumber mengandungi ‘-ate’ atau ‘-ide’ seperti acetate, palmitate, thiamine hydrocholoride dan etc
Bahan kimia tidak mudah diterima dan mudah ditolah menjadi toksin dalam badan. Bila toksin banyak dalam badan, pelbagai penyakit akan timbul.

Vitamin natural dihasilkan dari ekstrak bahan-bahan semulajadi dengan mengambil intipati yang diperlukan dan menyingkirkan fiber. Contohnya pembuatan vitamin C natural diperolehi dari mengambil pati asid askorbik dalam buah limau dan menyingkirkan seratnya.

Vitamin sintetik dihasilkan dari manipulasi bahan kimia yang mempunyai ciri-ciri seakan-akan bahan yang terdapat dalam vitamin. COntohnya asid askorbik (vitamin C) mempunyai formula empirik C6H8O6, jadi gabungan dari molekul-molekul karbon, hidrogen dan oksigen ini boleh dihasilkan dari apa-apa bahan bagi menghasilkan asid askorbik.


Kesan kepada tubuh badan

Vitamin natural mengambil intipati dari bahan2 semulajadi, jadi ia tidak meninggalkan bahan2 yang perlu, walaupun bukan bahan utama dalam vitamin tersebut.

Vitamin sintetik, oleh kerana pembuatannya adalah untuk menghasilkan sejenis bahan tertentu, makan kebanyakan vitamin sintetik datang dalam bentuk ’solo’, misalnya kalsium tanpa magnesium dan vitamin D, jadi kita kena amik magnesium dan vitamin D dari sumber lain. Begitu juga dengan vitamin2 lain, yang memerlukan ‘kawan’ untuk bertindakbalas dengan sempurna, tapi tidak ada dalam vitamin sintetik.

Kesan jangka panjang

Vitamin natural tidak mendatangkan kesan sampingan kerana penghasilan dari bahan2 seperti yang dinyatakan di atas (bahan semulajadi).

Vitamin sintetik mempunyai banyak kesan jangka panjang, salah satunya akibat ketidakstabilan bahan2 yang terkandung dalam vitamin sintetik itu sendiri, dan manipulasi kimia yang dilakukan dalam proses penghasilannya.

5. Tiada pewarna, perasa atau pemanis tiruan
Kebanyakan vitamin c yang dijual di farmasi mempunyai perasa dan diawet. Namun tidak bagi vitamin c shaklee. Keran ianya tiada langsung pemanis tiruan. Vitamin c shaklee juga merupakan immune booster serta anti radang. Ia mampu membantu penyerapan vitamin c sepenuhnya (Kadar penyerapan yg optimum)

Di bawah ini saya senaraikan sebab-sebab untuk kita jadikan vitamin C ini sebagai rutin harian kita :

✔Tubuh kita tidak dapat menghasilkan vitamin C dengan sendiri.
✔Tubuh kita akan kehilangan vitamin C semasa melakukan aktiviti harian.
✔Vitamin C dalam badan akan menyusut apabila kita berada dalam keadaan tertekan (stress).
✔Bagi perokok, kandungan vitamin C dalam badan mereka sangat terjejas kerana 1 batang rokok mampu memusnahkan 50-100mg vitamin C dalam badan.
✔Pil perancang dan ubat tahan sakit juga mengurangkan kandungan vitamin C dalam badan.
✔Pengambilan vitamin C Shaklee secara berterusan mampu meberikan kesan positif kepada badan kita, terutamanya dari segi kecantikan kulit.

KENAPA VITAMIN C BERBALOI DIAMALKAN?

✔Membentuk kolagen dalam kulit – vitamin C Shaklee ini akan merangsang pembentukan kolagen dan menyebabkan kulit menjadi tegang.
✔Mencerahkan kulit.
✔Melambatkan proses penuaan.
✔Menghalang pembetukan pigmen yang menyebabkan masalah jeragat.
✔Meningkatkan sistem imunisasi badan.
✔Membantu mengurangkan masalah alergi dan resdung.
✔Mengatasi masalah gusi berdarah.
✔Mengekalkan kolestrol sihat kerana ia mampu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah. Mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghalang pendarahan dalam hidung, pendarahan serebral dan skurvi.
✔Memerangi kanser kerana ia satu satunya anti oksidan yang berkuasa dan mampu meningkatkan inteferon semulajadi tubuh danmerangsang pengeluaran T-Cells untuk melawan sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh dengan berkesan.


Anda berminat untuk mencuba? Boleh klik gambar di bawah untuk buat belian terus dengan Shaklee.

 vitamin C shaklee



Anda berminat nak dapatkan harga PROMO bulanan bagi produk Shaklee? Ada cara mudah untuk dapatkan harga PROMO

 cara mudah dapatkan harga ahli shaklee

Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI,
Hubungi saya
Saya perunding bertauliah anda
Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
Whatsapp: 019-4320059
Instagram : shaklee.pengedar.sah
PM kami di
* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

1 ulasan:

  1. Wah...tagline power :)

    Saya juga ambil vit c shaklee...memang bagus. Harga juga berpatutan.

    BalasPadam