Vitamin C Bantu Hilangkan Selsema Dalam Masa Yang Singkat Ke?

Vitamin C Bantu Hilangkan Selsema Dalam Masa Yang Singkat
Vitamin C Bantu Hilangkan Selsema Dalam Masa Yang Singkat
Vitamin C Bantu Hilangkan Selsema Dalam Masa Yang Singkat Ke? | Vitamin C diketahui membantu meningkatkan dan menguatkan daya tahan tubuh badan terhadap penyakit.

Vitamin C Bantu Hilangkan Selsema Dalam Masa Yang Singkat Ke?

Selepas 60 tahun kajian klinikal ke atas Vitamin C, kajian mendapati bahawa:

1. Pengambilan Vitamin C bila dah demam tidak akan membuatkan tempoh demam selsema itu berkurangan atau kurang teruk.
2. Pengambilan Vitamin C secara teratur setiap hari mampu memendekkan tempoh demam selsema tersebut (8% untuk dewasa, 14% untuk kanak-kanak)

BACAAN LANJUT 5 Petua Hilangkan Selsema dan Hidung Tersumbat Kanak-kanak

Menurut perkongsian Dr Mizam Baha, sejak saya faham Vitamin C, saya tak pernah dah ambil Paracetamol.

Tapi kena pantas beraksi makan Vitamin C untuk selsema. Bila badan rasa tak sihat, kena terus capai dan telan vitamin C. Jangan dah lembik selsema, baru nak makan Vitamin C. Dah terlambat tu.

Ideanya Mudah.
Bila ada jangkitan kuman atau Virus, akan berlaku Oxidative Stress dalam badan. Radikal Bebas akan meluas dan melata.

Vitamin C akan bertindak mendermakan electron dan menstabilkan keradangan. Dalam masa yang sama, vitamin C akan duduk dalam first line defense badan untuk combat infection.

Vitamin C juga bergabung dengan hormon stress untuk memacu keampuhan badan melawan serangan virus atau kuman.

Namun perlu diingat vitamin C akan memesatkan Level 1 Detox. Hasilnya akan ada banyak radikal bebas perlu ditangkap. Jadi kita perlu banyak minum air untuk mudahkan Detox fasa 2.

Korang yang dewasa, bila demam selsema perlu minum banyak air. Mandi . Sejukkan badan. Hirup sup ayam organic extra bawang putih dan halia untuk menggalakkan pengeluaran peluh cepat keluar.

DAH BACA KE? Vitamin C kunyah atau telan?

Untuk anak kecil, pastikan air cukup . Menyusu bagus. Lap badan berulang-ulang kali sehingga demam selsema turun. Anak akan sentiasa naik turun demam dia. Memang banyak kerja. Tapi berbaloi. Biarlah kita penat . Jangan kita menyesal lihat anak kita terseksa di kemudian hari.

Anak-anak kalau tak boleh makan dan minum, yang tu ibu bapa tolong bawa mereka ke hospital. Semua perkara ada limit. Diharapkan kita kenal anak kita. Bila anak-anak tidak sihat, seharusnya kita tahu perhati dan uruskan. Jika kita dapati anak-anak sudah bukan di bawah kawalan, hospital tempatnya.

Kebanyakan rumah yang masih ada jajan, fast food dan gula. Kita masih lagi tidak ubah cara makan. Hasilnya cara nak mengatasi selsema dengan vitamin C akan jadi tak berapa sesuai. Payah nak jadi. Sebab kelompongan nutrisi dah teruk dari awal. Gap jauh

MEH BACA Adakah Vitamin C Membantu Ketika Penularan Wabak Coronavirus?

Tips tambahan untuk hilangkan selsema dalam masa yang singkat dengan Vitamin C

Kita perlu pastikan badan kita cukup Vitamin C ini sebab ia hanya boleh diperolehi daripada pemakanan seharian kita sahaja. Salah makan maka tak cukuplah vitamin dalam badan.

Kalau tak cukup vitamin C, ini saya nak sarankan cuba ambil apa saya amalkan iaitu Sustained Release Vitamin C dari Shaklee yang diiktiraf KKM, Halal, Selamat dan terbukti berkesan.

Bestnya Shaklee mengunakan teknologi 'Sustained Release Delivery System' iaitu pelepasan berperingkat setiap jam dalam tubuh.

Vitamin C Bantu Hilangkan Selsema Dalam Masa Yang Singkat Ke?
Vitamin C Bantu Hilangkan Selsema Dalam Masa Yang Singkat Ke?
Satu biji tablet ada 500mg Vitamin C yang bertindak secara perlahan-lahan setiap jam. Badan menyerap 100mg vitamin C untuk penyerapan sempurna.

Yela badan kita bukan terus serap setiap mg vitamin C tu. Jadinya kalau makan vitamin C dengan berlebihan, khasiatnya tu keluar ikut urin la. Kan dah membazir. Tapi dengan Sustained Release Vitamin C Shaklee ni, takda lah isu pasal air kencing yang mahal dengan vitamin C. Haha

Semoga perkongsian ini membantu kita dalam persoalan Vitamin C Bantu Hilangkan Selsema Dalam Masa Yang Singkat Ke?

Jika anda berminat ingin mendapatkan produk Shaklee,
boleh terus hubungi Umi melalui Whatsapp
* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

 Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

6 ulasan:

  1. Maklumat baru saya dapat. Apabila tak sedap badan, cepat-cepai capai vitamin C.

    BalasPadam
  2. Ada satu lagi vitamin yg uncle suka! Vitamin Sea! (mandi laut) Hehehe TQ share

    BalasPadam
  3. Kita baru ambil supliment vitamin c ni.

    BalasPadam
  4. YA MMG VIT C BAGUS..suka..sbb nak beli limau hari2 mmg tak lah kan

    BalasPadam
  5. since wabak wuhan ni, hari2 ambik vit C & zinc
    dulu bila bdn tak sedap nak2 demam je baru ambik

    BalasPadam
  6. Vitamin C memang bagus diambil setiap hari kan

    BalasPadam