Turun berat badan : Testimoni ESP Shaklee


Bagaimana ESP boleh membantu untuk menurunkan berat badan? Pada yang belum mengetahui, ESP adalah sumber protein yang dihasilkan daripada 30kilogram soya. Ianya adalah soya yang tidak diubah genetiknya, tumbuh matang secara semulajadi. ESP menjadi pilihan individu yang ingin menurunkan berat badan kerana ESP memberikan sumber protein yang mengenyangkan dan mengekalkan tenaga untuk berjam lamanya. ESP juga mempunyai indeks glisemik yang rendah.

Kunci untuk keupayaan membantu individu bertenaga berjam-jam lamanya adalah berkaitan dengan respons glisemik. Glisemik respons menerangkan mengenai kesan sesuatu makanan terhadap gula dalam darah. Makanan seperti hot-fudge sundae misalnya boleh menyebabkan gula dalam darah meningkat dengan mendadak dan kemudian menurun dengan pantas. Selepas seketika habis makan, individu akan merasa letih, teruk dan lapar dengan tidak dijangka berdasarkan jumlah kalori yang telah diambil. Situasi yang berbeza akan dirasai dengan ESP.

Kita digalakkan mengambil lebih banyak Protein.

Adakah kita tak perlukan karbohidrat? Tidak. Kita tetap perlukan karbohidrat. Paling maksimum hanya mengambil 20gram karbohidrat sahaja setiap hari.

Jadi apakah tujuan kita untuk mengelakkan dari pengambilan karbohidrat ni? Secara asas kimianya,

sugar + sugar + sugar + sugar  ==>Karbo

Karbo + karbo + karno + karbo ====> Fat

Fat + Fat + Fat + Fat ===> Fat tepu

Jadi apabila kita menukarkan FAT >> Karbo >> Sugar>>> TENAGA!!!
maka kita mempunyai tenaga untuk bergerak, buat aktiviti harian dan sebagainya yang diukur dalam unit KALORI. Dengan pengambilan protein, kita menukarkan kembali karbo dan gula yang kita makan berlebihan sebelum ni untuk menjadikan ia tenaga atau kalori.

Protein berasal dari Asid amino, takde kena mengena dengan karbo & sugar. Asid amino membentuk peptida & last skali protein. Protein tak mudah jadi lemak macam karbo tapi ia jadi muscle , sebab tu orang yang wat body builder ambik protein banyak-banyak. Tapi kita bukan nak bina muscle, kita nak guna protein sebagai tenaga dan memecah lemak degil menjadi tenaga juga. Proses ini dinamakan “ketosis”. sumber : fieza.net

Menariknya protein Shaklee, ianya dilengkapi dengan Leucine yang memberikan rasa kenyang, mengekalkan tisu otot individu yang sedang berdiet.






Berminat? Untuk Info dan Order :
  Umi Nazrah
Pengedar Shaklee Malaysia
COD di daerah Sik/daerah Baling
Shaklee ID: 869539
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-432 0059
www.facebook.com/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

4 ulasan:

  1. memang sesuai untuk turunkan berat badan dengan cara yang sihat kan

    BalasPadam
  2. akak saya ada jual shaklee sabah http://bacabacashaklee.blogspot.com/ :)

    BalasPadam
  3. emm, mgkin boleh cuba nanti

    BalasPadam
  4. ahaaa supliment nie memang is makan, best sebab tak rasa lapar sangat walaupun hanya makan nasi sepinggan jea sehari.

    iskandarx.com

    BalasPadam