Tips dan Cara Untuk Tambah Tenaga


Cabaran masyarakat kini ialah asyik mengalami rasa letih, lesu dan hilang fokus apabila melakukan rutin kerja seharian. Biasanya keadaan ini dikaitkan dengan kehilangan tenaga berlebihan atau berada di bawah tekanan luar biasa. Keadaan ini biasa terjadi kepada individu yang mempunyai gaya hidup sibuk selain persekitaran tidak sihat yang menyebabkan stress.

Stress antara faktor menyumbang kepada masalah penghadaman, berat badan berlebihan, keradangan kronik mahupun sakit jantung. Dalam keadaan tertekan, mental dan fizikal berada dalam keadaan ‘tegang’ dan ini menjejaskan sistem dalam badan.

Sejenis asid amino yang juga protein terkecil untuk keperluan tubuh, taurina dilihat membantu memainkan peranan dalam menjana tenaga untuk aktiviti tubuh.

Taurina diperlukan oleh otak, mata, jantung dan otot menerusi peranannya mengekalkan penghidratan dan keseimbangan elektrolit dalam sel, membentuk garam hempedu, menyokong fungsi umum sistem saraf pusat dan mata serta mengawal sistem imun kita dengan fungsi antioksidanya.

Kekurangan taurina bermakna boleh menjejaskan penghasilan tenaga untuk tubuh selain melemahkan fungsi otak.

Nutrien lain seperti vitamin B juga diperlukan untuk membantu mengimbangi tindak balas neuron bagi mengurangkan kesan stres yang boleh menjejaskan kesihatan.

Diet yang sihat disokong dengan pengambilan makanan atau minuman tenaga tambahan termasuk membekalkan kumpulan mikro nutrien yang lebih pelbagai kepada badan dalam meningkatkan prestasi tubuh dan ketajaman mental kita.

Gejala kekurangan protein serius
1. Keletihan dan lesu
Kurang bertenaga, mudah tertidur, letih dan tidak bermaya.
2. Otot-otot menggeleber
Protein penting dalam pemulihan dan pembinaan semula tisu-tisu otot. Malah dalam satu aspek lebihan protein akan disimpan dalam otot untuk kegunaan tubuh jika berlaku kekurangan.
3. Sistem imun lemah
Protein ialah kunci kepada sistem imun yang kuat. Ia asas kepada sel darah merah, sel darah putih dan antibodi, semuanya bertindak bersama-sama untuk melindungi tubuh anda daripada bakteria, virus dan patogen lain.
4. Lambat pulih daripada kecederaan
Kurang protein bermaksud tisu-tisu juga lambat untuk pulih. Jika anda cedera dan mengalami kekurangan protein, tubuh anda akan mengambil masa yang lebih panjang untuk sembuh.
5. Kulit kendur dan berkedut
Asid amino menjana protein struktur dikenali dengan kalogen. Tanpa protein, tiada kolagen dihasilkan untuk kulit yang bertanggungjawab menjadikan kulit kita anjal dan kuat. Kolagen juga bertindak seperti ‘simen’ yang menyatukan kulit kita.
6. Rambut gugur dan kuku rapuh
Apabila tidak mendapat protein yang cukup, tubuh akan bertindak balas dengan meletakkan posisi sistem automasi dalam tubuh kepada ‘mod penjimatan’. Apa yang berlaku ia akan berhenti menggunakan protein dalam penghasilan rambut dan kuku.

Peranan Vitamin B
- Vitamin B12 penting dalam pembentukan molekul adenosin trifosfat (ATP), yang digunakan oleh sel-sel kita untuk bahan bakar.
- Vitamin B6 memainkan peranan penting dalam melepaskan glukosa ke otot di mana glukosa dipecahkan untuk menghasilkan ATP. ATP mengangkut tenaga kimia dalam sel untuk metabolisme tubuh. artikel oleh Harian Metro

Kami mempunyai penyelesaian semulajadi untuk masalah badan letih, lesu dan kurang bertenaga ini iaitu dengan produk B-Complex, Cinch Energy Tea Mix dan ESP protein soya.

B-Complex membantu menukarkan makanan kepada tenaga serta anti-stress

Perbezaan B-Complex Shaklee
● B-Complex mengandungi kesemua 8 jenis vitamin – B1, B2, B3, B5, B6, B12, Asid Folik dan Biotin seperti yang dinyatakan dalam RDA (Kesemua perlu diambil pada masa yang sama)
● Mempunyai Patented Bioactivated Absorption System™​ yang merupakan teknologi salutan mikro yang menyeliputi setiap tablet B-Complex. Teknologi ini penting untuk pembebasan segera di dalam perut untuk meningkatkan penyerapan asid folik dan vitamin B penting yang membantu menghasilkan dan memelihara sel-sel baru. Ini menjadikan B-Complex sebagai vitamin yang mudah larut di dalam badan dan tidak membebankan buah pinggang.
● B-Complex tidak mengandungi sebarang perisa tiruan, pemanis tiruan, pewarna dan juga bebas dari bahan kimia.

ESP membantu memberikan tenaga segera di awal pagi dan membantu membekalkan tenaga untuk masa yang lebih lama.

Perbezaan ESP protein dengan soya lain
1. Dihasilkan daripada soya non-GMO (selamat dari risiko toksin). Soya ESP tidak diubah genetiknya malah dipantau dan dijaga dengan teliti dari proses menanam hinggalah saat pemprosessan
2. mengandungi 9 asid amino yang penting untuk fungsi badan
3. Diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral
4. 1 tin 850g dihasilkan dari 30kg kcg soya
5. Diproses menggunakan air bukannya alkohol untuk memelihara kandungan isoflavone
6. Rendah lemak, tanpa kolestrol
7. Diproses pada kadar suhu rendah dan menjaga kualiti protin yang tinggi.
8. ESP tiada kolesterol, tiada asid urik & sangat mudah diserap badan kita. Sebab itu dia sesuai diamalkan oleh pesakit kolesterol & gout. Lagipun strukturnya semulajadi tanpa sebarang pengubahsuaian genetik.
9. ESP di proses pada suhu yang rendah agar protien tidak rosak kerana aktiviti measak ini akan merosakkan 50% dari protien asal dan sukar di serap oleh tubuh badan kita.
10. Kandungan GI Glysemuc Index dalam ESP adalah rendah. GI adalah kadar pertukaran sesuatu makanan kepada glukosa. Sebab itu juga org yang mngalami kencing manis pun selamat mengambil ESP
11. keberkesanan ESP imi terbukti melalui kajian klinikal saintis.

Cinch Energy Tea Mix
Mengandungi Taurina yang menggalakkan metabolisme, lebih bertenaga, melarutkan lemak dan membantu menghasilkan otot tanpa lemak. Antara kandungan Cinch Tea Mix ialah 4 jenis teh yang berikut

1. Matcha Green Tea Powder
Teh hijau gred tertinggi dari Jepun (the greener than green superfood)
- antioksida yang sangat tinggi
- energy booster
- metabolisme booster
- bakar kalori sehingga 4 kali ganda

2. White Tea Extract
Teh yang menjalani pemprosesan paling minimum
- membakar lemak-lemak berlebihan
- menghalang penghasilan sel lemak yang tidak perlu
- meningkatkan metabolisme
- juga dikenali sebagai teh hijau bayi dengan mempunyai kandungan antioksida yang lebih tinggi berbanding teh hijau.

3. Rooibos Red Tea Extract
Tumbuhan herba dari Afrika yang juga dikenali sebagai “The Miracle Tea” atau “Long Life Tea”
- melarutkan lemak
- meninggikan kadar metabolisme iaitu pembakaran lemak
- agen detox yang kuat

4. Red Tea Extract
Salah satu antioksidan yang dijumpai dalam teh merah, yang dikenali sebagai polifenol – pejuang kanser yang kuat
- Polifenol membantu kerosakan badan yang disebabkan oleh radikal bebas
- merupakan antioksidan yang begitu kuat dan dikaji sebagai pencegahan kanser dan sebagai agen yang boleh menghalang tumor dari merebak

Kepada para pembaca yang ingin mendapatkan semua produk ini,
Boleh hubungi kami


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan