Skincare Youth Shaklee Untuk Kulit Kering & Kulit Dehidrasi


Kita seringkali menganggap kulit muka "kering" dan "dehidrasi" adalah perkara yang sama. Tetapi sebenarnya kedua-dua istilah ini merujuk kepada keadaan kulit yang berbeza.

Kulit kering
Kulit kering merujuk kepada jenis kulit yang diwarisi secara genetik atau boleh bermula di kemudian hari terutamanya wanita post-menopause. Kulit kering boleh kelihatan kasar, berkilat dan kadang-kadang merasa gatal.

Kulit dehidrasi
Dehidrasi adalah keadaan yang mana semua jenis kulit boleh mengalaminya. Sebab utama ialah ketidakseimbangan hormon, diet, faktor persekitaran, penuaan dan juga perubahan dalam cuaca. Kulit dehidrasi kelihatan kusam.

Kulit kering dan dehidrasi lebih mudah terdedah kepada tanda-tanda awal penuaan. Sel kedua-dua jenis kulit menunjukkan tahap kekurangan air yang mencukupi. Air sangat penting untuk mendapatkan kulit yang sihat, licin dan montok. Kulit yang terhidrat juga menunjukkan awet muda dan membantu mengekalkan fungsi sel kulit yang sihat.

Penyelesaian yang ada ialah set YOUTH Hydration yang direka untuk memberikan penyelesaian untuk kedua-dua kulit kering dan dehidrasi.

Antara produk yang ada di dalam set Youth Hydration ialah YOUTH Activating Serum untuk meningkatkan tahap penghidratan kulit. Mengandungi 10x ganda kepekatan Youth Complex dan vitamin A retinol berkapsul yang bertindak bersama-sama untuk mempercepatkan proses pembaharuan sel kulit.

YOUTH Age Defense Moisturizer SPF-50 direka untuk melindungi kulit daripada kehilangan kelembapan dan pancaran sinaran matahari yang panas di Malaysia. Moisturizer juga bertindak melindungi kulit dari sinar UV. Disamping bertindak sebagai sunblock, moisturizer Youth juga bertindak sebagai sunscreen.

Kedua-dua produk YOUTH ini menggunakan Active Cellular Hydration Technology™ yang membantu kulit mencapai kecekapan sistem penghidratan semulajadi agar kulit lebih dehidrasi dan awet muda.

Selain itu, meminum air yang cukup (kira-kira 8 gelas atau 64 auns, sehari) juga penting. Perlu diketahui bahawa kulit adalah organ terakhir yang menyerap penghidratan.

Perkara terbaik adalah mengekalkan hidrasi dan kekal lembap. Hasilnya kulit yang lebih lembut, licin dan awet muda!

Klik gambar di bawah untuk lihat testimoni pengguna skincare Youth Shaklee

 testimoni skincare youth shaklee

Acane lepas tengok testimoni tu, rasa teringin ke nak dapatkan Youth Starter Set?

Promosi sempena Ramadhan
Youth Starter Set
Harga asal RM 850


Harga Promosi RM 612

Youth Starter Set ni mampu bertahan sehingga 3-4 bulan penggunaan. Untung ke untung?

Jika nak harga terlajak jimat promosi ni, boleh terus beli online

 Promosi Shaklee Mei 2019 Youth Starter Set

Atau jika nak sembang-sembang dulu dengan kami,
boleh Whatsapp


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan