Ketahui Punca dan 7 Tips Hilangkan Lebam Bawah Mata (Eyebag)


Lebam Bawah Mata. Adakah anda mengalami masalah lebam bawah mata?

5 punca terjadinya lebam bawah mata.

1. Faktor Keturunan
Bentuk lebam bawah mata bagi setiap individu bergantung kepada faktor keturunan. Jika faktor keturunan kebiasannya ahli keluarga atau saudara terdekat juga boleh mengalaminya.

2. Faktor Alergi
Kemungkinan jika anda mempunyai alahan kepada mata dan mengosok-gosok mata sehingga lebam juga boleh menjadi punca kepada lebam bawah mata.

3. Faktor Keletihan
Kebanyakkan lebam bawah mata adalah kerana faktor keletihan. Faktor ini terjadi akibat kekurangan tidur, mungkin kerana sibuk dengan kerja yang banyak.

4. Faktor Usia
Kulit akan kehilangan kolagen dan wajah mulai berkedut di makan usia. Oleh itu, penting untuk anda mengamalkan penjagaan wajah agar kekal awet muda sentiasa.

Baca juga : 8 panduan pemilihan produk kolagen

5. Faktor Kekurangan Zat Besi
Kulit wajah akan menjadi lebih pucat kerana kekurangan zat besi. Ini menyebabkan pembuluh-pembuluh darah di bawah mata lebih jelas kelihatan.

Atasi Masalah Lebam Bawah Mata Dengan Petua Berikut:

  • Campurkan perahan jus lemon dengan sedikit air suam. Sapukan ke bahagian bawah mata 2 kali sehari. Lakukan setiap hari.
  • Basuh uncang teh yang telah digunakan dan simpan ke dalam peti sejuk selama 10-15 minit. Letakkan uncang teh yang sejuk di atas mata. Biarkan selama 15-30 minit. Lakukan sebelum dan selepas tidur.
  • Kupas serta bersihkan dan potong kentang nipis-nipis. Lekapkan pada mata. Biarkan selama 20 minit. Lakukan sebelum dan selepas tidur.
  • Sapu air sejuk dari peti ais di bahagian bawah kelopak mata setiap pagi selepas bangun dari tidur.
  • Bancuh sebiji kuning telur dengan sedikit madu dan perahan lemon. Sapukan adunan tersebut pada sekeliling mata terutama pada bahagian bawah mata. Lakukan sebelum tidur dan bilas dengan air bersih keesokan paginya.
  • Sapukan minyak sapi pada sekeliling mata terutama pada bahagian bawah mata. Biarkan selama 15 minit dan kemudian cuci muka hingga bersih. Amalkan selalu sebelum tidur.
Suplemen Shaklee Collagen Powder terbukti dapat memperbaiki tekstur kulit wajah dan menghilangkan kedutan. Selepas penggunaan selama 8 MINGGU,keputusan menunjukkan kulit lebih baik secara menyeluruh:

90% -meningkatkan kelembapan kulit
75% -mengurangkan kedutan dan kekeringan
71% - meningkatkan dalam penampilan keseluruhan
69% - meningkatkan kelembutan dan kelicinan
60% - meningkatkan pemakaian kekal mekap
55% - meningkatkan keanjalan,keegangan dan elastisiti
54% - meningkatkan ketebalan rambut
50% - meningkatkan keserian,tona dan warna kulit
18% - mengurangkan garis-garis halus dan kedut-kedutan

Yang istimewa lagi Shaklee Collagen Powder ni dapat turut menyokong kesihatan sendi dan kuatkan tulang disamping kekalkan otot mata supaya lembut.

Jom lihat TESTIMONI

Jom hilangkan lebam bawah mata. 
Ada promosi Collagen Powder sepanjang bulan Jun ini.
Hubungi kami


Nak lagi EXCLUSIVE dan TEBALKAN POKET ANDA, daftar ahli Shaklee dulu secara online
👇👇👇👇

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan