Tips pilih produk minuman kolagen selamat dan diluluskan KKM


Pengguna kolagen harus mengetahui keberkesanan dan keselamatan produk kolagen yang mereka ambil. Tahukah anda bahawa kolagen boleh menjadi pembunuh dalam senyap?

Di dalam pasaran, terdapat pelbagai produk dengan kandungan kolagen yang dijual sehingga 20,000Mg. Pengambilan kolagen dalam kuantiti banyak boleh memberikan kesan kepada fungsi hati dan buah pinggang yang akan menyebabkan kegagalan kepada fungsi kedua-dua organ penting ini.

Makanan tambahan seperti kolagen jika diambil secara berlebihan bakal mengundang risiko terhadap sistem dalam badan. Kita berisiko mengalami kerosakan sel hati. Sesetengah suplemen ini tidak mengandungi kolagen semata-mata, tetapi berkemungkinan ada pengawet digunakan bagi memastikan produk itu stabil.

Daripada segi kuantiti kolagen, biasanya wanita memerlukan lebih berbanding lelaki kerana ia mudah dicerna dalam tubuh.

Rumpai laut yang dibungkus di pasaran dengan label menarik seperti ‘marin kolagen’, 'ibu kolagen' atau ‘kolagen mentah’ sebenarnya tidak mengandungi kolagen. Kolagen hanya terdapat dalam tubuh haiwan sama ada bertulang belakang atau tiada tulang belakang.

Pada usia 40 tahun, kolagen semakin berkurangan dan perlu ada pengganti. Kerana itu produk makanan tambahan digalakkan. Pengambilan kafein bersama kolagen juga antara penyebab ia tidak berkesan pada tubuh dan antara faktor menyebabkan kolagen cepat hilang. Pengambilan gula yang banyak juga boleh kurangkan kolagen. Asap rokok dan cahaya matahari terik juga menyebabkan kolagen pecah dan terurai.

Ramai yang keliru dan tak tau mana satu produk Collagen yang nak dipilih. Ye la, sebab ada banyak sangat kan produk Collagen kat dalam pasaran. Rileks, kami sedia membantu dengan Tips Memilih Collagen yang berikut

1. Sumber kolagen terbaik yang durable dan tahan lasak 😊



Sisik ikan merah di laut dalam mempunyai antara sumber collagen terbaik yang elastik dan durable. Kalau boleh elakkan collagen dari sumber tumbuhan kerana hasilnya tidak seberapa/kureng superior 😊

2. Pilih yg bersaiz kecil untuk penyerapan cepat dan optimum TANPA mengubah struktur asal collagen

-Ini salah satu sebab kenapa effect collagen shaklee sangat cepat. Molekul kecil, penyerapan maksimum, efek pun wow 😉
-Sesetengah collagen saiz besar, poor absorption. Jangan hairan jika makan bertong-tong pun tak nampak kesan sebab collagen tu disingkir semula bila tak dapat diserap 😐

3. Kombinasi collagen + hyaluronic acid + elastin menjadikan collagen lebih berkesan terutama bagi orang yang ambik untuk joint pain, sebab hyaluronic acid dan elastin komponen penting dalam joints/sendi.

Alhamdulillah customer kami lepas kotak ketiga dah hilang joint painnya 😊
Yang lepas 4 sachet dah kurang simptom pun ada...placebo kah? 😂😂😂

Tapi..kalau dah severe OA, wear and tear...maybe kena operate ganti sendi baru 😢

4. Pilihlah yg clinically tested. Bukan hanya testimoni semata. Walaupun testimoni Collagen Shaklee memang tak terbilang, satu lagi sebab kukuh kerana ianya research-based 😉






Istimewa pada bulan ini, Shaklee memberikan peluang kepada anda untuk menggunakan Collagen sambil berjimat.

Whatsapp saya sekarang 019-4320059 untuk dapatkan Collagen Powder sebelum promosi tamat

Collagen Powder ni harga biasa RM 298

Tu harga biasa

BERBEZA BULAN NI



Dengan harga diskaun 10%, anda akan dapat 4 kotak Collagen Powder dan sebotol Vita-C Plus melalui BeYouthful Set.

Nak lagi EXCLUSIVE dan TEBALKAN POKET ANDA,
jom daftar ahli Shaklee dulu secara online dulu
👇👇👇👇

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan