Bagaimana Vivix Shaklee Tercipta?


Vivix dicipta dan diasingkan secara unik, sedang dipaten, dengan campuran polifenol yang melawan penuaan selular. Shaklee menjamin keseluruhan keluaran Vivix adalah daripada penanam terbesar, bebas bahan kimia berbahaya dan terbaik di dunia.

Penyelidikan Shaklee mendapati anggur muscadine atau Vitis rotundifolia, merupakan satu-satunya anggur dalam alam semula jadi dengan kromosom tambahan. Ini sahaja, saintis percaya, sifat ini meningkatkan Profil polifenol dan manfaat kesihatan.

Saintis Shaklee mencipta proses pengekstrakan yang mengakibatkan ekstrak ini mengandungi asid ellagic yang tinggi, yang bertanggungjawab untuk pelbagai tindakan antipenuaan selular. Vivix adalah gabungan anggur muscadine yang paling berkuasa dalam alam semula jadi dan ultra tulen, sebagai resveratrol semula jadi. Vivix merupakan suplemen antipenuaan tanpa pewarna tiruan, perisa, pemanis atau pengawet.

Berikut adalah bagaimana Vivix Shaklee tercipta:
  1. Hasil penyelidikan canggih untuk menentang penuaan selular selama bertahun-tahunlah yang menemukan Vivix.
  2. Ianya mengandungi adunan fitonutrien porprietari yang ditemui di dalam anggur mascardine iaitu gabungan polifenol dan resveratrol menghasilkan ramuan yang 10 kali ganda lebih hebat daripada resveratrol semata untuk melambatkan mekanisma utama penuaan selular.
  3. Vivix® Shaklee telah dirumus khusus untuk menangani mekanisme penuaan biologi, dengan bahan-bahan aktif yang disokong oleh kajian makmal terbilang.
  4. Bahagian Kesihatan Kanada (Health Canada) memerlukan human studies (kajian ke atas manusia) untuk menyokong semua klaim kesihatan terhadap non-traditional health sebelum sesuatu produk itu boleh didaftarkan sebagai produk kesihatan semula jadi untuk dijual tanpa menyalahi undang-undang.
  5. Oleh kerana Bahagian Kesihatan Kanada (Health Canada) belum ada monograf untuk produk anti-penuaan, maka kajian klinikal ke atas manusia (no double-blind-dilakukan oleh pihak ketiga,bukan Shaklee untuk mengelakkan bias) telah dilakukan ke atas Vivix untuk menyokong klaim anti-penuaan sebagaimana garis panduan terhadap klaim produk di Amerika Syarikat .
  6. Shaklee Kanada telah memutuskan untuk mendaftarkan Vivix sebagai produk antioksidan.
  7. Klaim produk (Vivix) yang menyatakan ianya mengandungi bahan antioksidan yang boleh digunakan sebagai penawar disokong oleh data saintifik yang kukuh dan boleh diterima oleh penilai Kesihatan Kanada (Health Canada).
Sumber : Dr. L. Lee Coyne,Healthy Professor

Apa kata pakar?

Ramai pakar menyebutkan kepentingan dan kebaikan resveratrol, antaranya:

60 Minutes – “Sekarang, ahli-ahli sains di seluruh negara telah mengenal pasti bahan dalam wain merah dipanggil resveratrol yang mereka percaya mungkin melakukan lebih daripada sekadar melindungi jantung, tetapi dalam kepekatan yang sangat tinggi dapat melanjutkan hidup dengan mencegah beberapa penyakit yang berkaitan dengan usia.”

Fortune – “Resveratrol adalah bahan dalam wain merah yang menjadi tajuk utama dalam November apabila para saintis menunjukkan bahawa ia memelihara tikus overfed dari berat badan, menyerahkan mereka ke dalam bersamaan marathoners Olimpik, dan seolah-olah melambatkan proses penuaan mereka. penemuan perubatan beberapa mempunyai dihasilkan begitu banyak.”

Fortune melaporkan berkenaan resveratrol dalam majalah keluaran mereka
Fortune melaporkan berkenaan resveratrol dalam majalah keluaran mereka

WebMD – “Resveratrol boleh memanjangkan jangka hayat dan melawan penyakit yang berkaitan dengan usia. Resveratrol adalah salah satu daripada kumpulan sebatian antioksidan dipanggil polifenol terdapat dalam wain merah yang telah dilaporkan mempunyai anti-radang serta sebagai hartanah antikanser. Satu kajian terbaru menunjukkan resveratrol boleh menangani diabetes jenis 2 dan rintangan insulin.”

CNN – “Kajian ini, yang dibiayai sebahagiannya oleh National Institute on Aging, adalah yang disiarkan dalam jurnal Nature dan Cell pada bulan November. Dr. Brent Bauer, Pengarah Perubatan Dalaman Medicine percuma dan Integrative Program di Mayo Clinic berkata, ‘Ini mungkin perkara yang terbaik sejak roti bagi manusia.”

Mengapa Vivix lebih baik berbanding semua resveratrol lain di pasaran?

Dr. Stephen Chaney, seorang profesor biokimia dan pemakanan di University of North Carolina – Chapel Hill, telah mengarang lebih 80 kajian yang diterbitkan dalam sains dan jurnal perubatan, beliau menyatakan:

“Jawapan kepada soalan itu kerana resveratrol dalam Vivix bersifat tulen berbanding resveratrol lain di pasaran.” Hasil kajian Universiti Harvard pula menunjukkan jumlah resveratrol yang diperlukan oleh setiap orang adalah dalam skala yang lebih banyak.

Gabungan Resveratrol dan Polifenol Jadikan Vivix Antipenuaan Terbaik

Salah satu resepi terbaik Shaklee adalah kebijaksanaannya menggabungkan resveratrol dengan polifenol semulajadi. Vivix mengandungi polifenol yang kaya dengan asid elagik, ini sesuatu jumlah yang tidak terdapat di dalam wain merah (wain merah dikatakan mengandungi khasiat resveratrol tertinggi).

Asid elagik menghalang enzim yang terlibat dalam pembentukan protein AGE, iaitu salah satu daripada empat pusat mekanisme penuaan selular. Resveratrol mempunyai kesan ke atas enzim ini, tetapi menyekat tiga kunci lain mekanisme penuaan selular.

Secara ringkasnya, menambah kompaun polifenol yang mengandungi asid elagik dan 10 lagi polifenol bersama-sama resveratrol telah menjadikan Vivix lebih berkuasa berbanding suplemen berasaskan resveratrol tunggal atau polifenol tunggal semata-mata.

4 Mekanisma Tindakan Vivix

4 mekanisme Vivix yang memberikan banyak faedah kepada kesihatan terutama penyakit berkaitan penuaan:

Pertahanan sel: Melindungi dan memperbaiki kerosakan DNA yang dialami oleh setiap sel setiap hari.

Tenaga Sel: Mengurangkan tekanan oksidatif disebabkan tindak balas tekanan biologi.

Memperbaiki Sel: Meningkatkan pengeluaran tenaga di peringkat selular dengan meningkatkan bilangan mitokondria (pengeluaran pusat tenaga setiap sel) dalam sel-sel.


Prestasi sel: Mengaktifkan pengawal selia genetik dan melambatkan pembentukan AGE protein. AGE protein berlebihan menyebabkan kerosakan selular dan sering dikaitkan dengan rintangan insulin dan diabetes.

Kajian Klinikal Terhadap Vivix

Rujukan berikut digunakan bagi setiap 4 mekanisme tindakan Vivix:

1 Pertahanan Sel

Ghanim H, Sia CL, Korzeniewski K, Lohano T, Abuaysheh S, Marumganti A, Chaudhuri A, Dandona P. A Resveratrol and Polyphenol Preparation Suppresses Oxidative and Inflammatory Stress Response to a High-Fat, High-Carbohydrate Meal. J Clin Endocrinol Metab.96(5):1409-1414, 2011.

Noratto GD, Angel-Morales G, Talcott ST, Mertens-Talcott SU. Polyphenolics from Açaí (Euterpe Oleracea Mart.) and Red Muscadine Grape (Vitis Rotundifolia) Protect Human Umbilical Vascular Endothelial Cells (HUVEC) from Glucose- and Lipopolysaccharide (LPS-)Induced Inflammation and Target MicroRNA-126. J Agric Food Chem 59(14):7999-8012, 2011.

McDougald LR, Hofacre C, Mathis G, Fuller L, Hargrove JL, Greenspan P, Hartle DK. Enhancement of Resistance to Coccidiosis and Necrotic Enteritis in Broiler Chickens by Dietary Muscadine Pomace. Avian Dis 52(4):646-651, 2008.

Ho L, Chen LH, Wang J, Zhao W, Talcott ST, Ono K, Teplow D, Humala N, Cheng A, Percival SS, Ferruzzi M, Janle E, Dickstein DL, Pasinetti GM. Heterogeneity in Red Wine Polyphenolic Contents Differentially Influences Alzheimer’s Disease-Type Neuropathology and Cognitive Deterioration. J Alzheimers Dis 16(1):59-72, 2009.

Bralley EE, Hargrove JL, Greenspan P, Hartle DK. Topical Anti-Inflammatory Activities of Vitis Rotundifolia (Muscadine Grape) Extracts in the Tetradecanoylphorbol Acetate Model of Ear Inflammation. J Med Food 10(4):636-642, 2007.

Greenspan P, Bauer JD, Pollock SH, Gangemi JD, Mayer EP, Ghaffar A, Hargrove JL, Hartle DK. Anti-Inflammatory Properties of the Muscadine Grape (Vitis Rotundifolia). J Agric Food Chem 53(22):8481-8484, 2005.

Tate P, God J, Bibb R, Lu Q, Larcom LL. Inhibition of Metalloproteinase Activity by Fruit Extracts. Cancer Lett 212(2):153-158, 2004.

Ungvari Z, Orosz Z, Rivera A, Labinskyy N, Xiangmin Z, Olson S, Podlutsky A, Csiszar A. Resveratrol Increases Vascular Oxidative Stress Resistance. Am J Physiol Heart Circ Physiol 292(5):H2417-H2424, 2007.

Csiszar A, Smith K, Labinskyy N, Orosz Z, Rivera A, Ungvari Z. Resveratrol Attenuates TNF-Alpha-Induced Activation of Coronary Arterial Endothelial Cells: Role of NF-KappaB Inhibition. Am J Physiol Heart Circ Physiol 291(4):H1694-H1699, 2006.

Donnelly LE, Newton R, Kennedy GE, Fenwick PS, Leung RH, Ito K, Russell RE, Barnes PJ. Anti-Inflammatory Effects of Resveratrol in Lung Epithelial Cells: Molecular Mechanisms. Am J Physiol Lung Cell Mol Physiol 287(4):L774-L783, 2004.

Shigematsu S, Ishida S, Hara M, Takahashi N, Yoshimatsu H, Sakata T, Korthuis RJ. Resveratrol, a Red Wine Constituent Polyphenol, Prevents SuperoxideDependent Inflammatory Responses Induced by Ischemia/Reperfusion, Platelet-Activating Factor, or Oxidants. Free Radic Biol Med 34(7):810-817, 2003.

2. Tenaga Sel

Lagouge M, Argmann C, Gerhart-Hines Z, Meziane H, et al. Resveratrol Improves Mitochondrial Function and Protects Against Metabolic Disease by Activating SIRT1 and PGC-1. Cell 127(6):1109-1122, 2006.

Dasgupta B, Milbrandt J. Resveratrol Stimulates AMP Kinase Activity in Neurons, Proc Natl Acad Sci USA 104(17):7217-7222, 2007.

St-Pierre J, Drori S, Uldry M, Silvaggi J, Rhee J, Jäger S, Handschin C, et al. Suppression of Reactive Oxygen Species and Neurodegeneration by the PGC-1 Transcriptional Coactivators. Cell 127(2):397-408, 2006.

Civitarese A, Carling S, Heilbronn L, Hulver M, Ukropcova B, Deutsch W, Smith S, Ravussin E, Calorie Restriction Increases Muscle Mitochondrial Biogenesis in Healthy Humans. PLoS Medicine 4(3):e76, 2007.

Lopez-Lluch G, Irusta P, Navas P, de Cabo R. Mitochondrial Biogenesis and Healthy Aging. Exp Gerontol 43(9):813-819, 2008.

3. Memperbaiki Sel

Usha S, Irudayam MJ, Malathi R. Interaction of Resveratrol and Genistein with Nucleic Acids. J Biochem Molec Biol 38(2):198-205, 2005.

Niture S, Velu C, Smith Q, Bhat J, Srivenugopal K. Increased Expression of the MGMT Repair Protein Mediated by Cysteine Prodrugs and Chemopreventive Natural Products in Human Lymphocytes and Tumor Lines. Carcinogenesis 28(2):378-389, 2007.

Yang S, Irani K, Heffron S, Jurnack F, Meyskens F. Alterations in the Expressions of the Apurinic/Apyrimidinic Endonuclease-1/Redox Factor-1 (APE/Ref-1) in Human Melanoma and Identification of the Therapeutic Potential of Resveratrol as an APE/Ref-1 Inhibitor. Mol Cancer Ther 4(12):1923-1935, 2005.

Zahid M, Gaikwad NW, Rogan EG, Cavalieri EL. Inhibition of Depurinating Estrogen-DNA Adduct Formation by Natural Compounds. Chem Res Toxicol 20(12): 1947-1953, 2007.

Chakraborty S, Roy M, Bhattacharya RK. Prevention and Repair of DNA Damage by Selected Phytochemicals as Measured by Single-Cell Gel Electrophoresis. J Environ Pathol Toxicol Oncol 23(3): 215-226, 2004.

Gatz SA, Keimling M, Baumann C, Dörk T, Debatin KM, Fulda S, Wiesmüller L. Resveratrol Modulates DNA Doublestrand Break Repair Pathways in an ATM/ ATR-p53-and–Nbs1-Dependent Manner. Carcinogenesis 29(3): 519-527, 2008.

God JM, Tate P, Larcom LL. Anti-Cancer Effects of Four Varieties of Muscadine Grape. J Med Food 10(1):54-59, 2007.

4. Prestasi Sel

Farrar J, Hartle D, Hargrove J, Greenspan P. Inhibition of Protein Glycation by Skins and Seeds of the Muscadine Grape. BioFactors 30(3):193-200, 2007.

Hudson T, Hartle D, Hursting S, Nunez N, Wang T, Young H, Arany P, Green J. Inhibition of Prostate Cancer Growth by Muscadine Grape Skin Extract and Resveratrol through Distinct Mechanisms. Cancer Res 67(17):8396-8405, 2007.

Bralley E, Greenspan P, Hargrove J, Hartle D. Inhibition of Hyarluronidase Activity by Vitis Rotundifolia (Muscadine) Berry Seeds and Skins. Pharmaceutical Biology 45(9):667-673, 2007.

Ramasamy R, Vannucci S, Shi Du Yan S, Herold K, Yan S, Schmidt A. Advanced Glycation End Products and RAGE: A Common Thread in Aging, Diabetes, Neurodegeneration, and Inflammation. Glycobiology 15(7):16R– 28R, 2005.

Mellen PB, Daniel KR, Brosnihan KB, Hansen KJ, Herrington DM. Effect of Muscadine Grape Seed Supplementation on Vascular Function in Subjects with or At Risk for Cardiovascular Disease: A Randomized Crossover Trial. J Am Coll Nutr 29(5):469-475, 2010.

The ShakleeDifference™

Fights Cellular Aging

ALWAYS SAFE
✔ More than 2,000 safety and quality tests were conducted during the development of
Vivix
✔ All natural; no artificial flavours, colours, sweeteners, or preservatives added
✔ No bisphenol-A used in packaging

ALWAYS WORKS
✔ 3,000 glasses of red wine: A 30-day supply of Vivix delivers the equivalent amount of resveratrol found in 3,000 glasses of red wine
✔ More than 2,500 publication: Just one of the ingredients in Vivix has been referenced in more than 2,500 research publications, including multiple studies by Harvard University, the National Institutes of Health, and the National Cancer Institute
✔ In laboratory studies, Vivix ingredients have been shown to impact the four key mechanisms of cellular aging:
• DNA damage
• Genetic regulators
• Declining cellular energy production
• Accumulation of AGE proteins
✔ 10 times more powerful: Vivix ingredients are 10 times more powerful than resveratrol alone in slowing a key mechanism of aging
✔ Patent pending, exclusive to Shaklee

ALWAYS GREEN
✔ Recyclable packaging
✔ Soy-based inks
✔ No animal testing

Promosi Shaklee Vivix Harga Ahli Keahlian Percuma

Promosi Shaklee Mei 2019 Vivix Harga Ahli Keahlian Percuma
Promosi Shaklee Vivix Harga Ahli Keahlian Percuma

Promosi twinpack 2 botol Vivix
Harga asal RM950

Harga promosi bulan ni
2 botol hanya RM684

2 botol Vivix boleh digunakan oleh anda suami isteri atau dihadiahkan kepada ibu ayah tercinta demi kesihatan mereka yang terbaik.

Nak beli terus di laman web Shaklee dengan kad kredit/debit anda? Klik gambar di bawah

 Promosi Shaklee Mei 2019 Vivix Harga Ahli

Nak sembang-sembang dulu tanya sebarang persoalan, boleh hubungi Umi di


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

1 ulasan: