[Cantik Di Hari Raya] 6 Tips Cantik Dengan Manfaat Masker Yogurt


Masalah cela di wajah boleh diatasi dengan penggunaan masker yogurt secara rutin. Yogurt bukan sahaja baik untuk melancarkan pencernaan dalam tubuh, tetapi juga memiliki peranan penting untuk merawat kulit wajah. Dah ramai yang mengakui kesan yang marvelous dengan penggunaan masker yogurt ni.

1. Lingkaran gelap di bawah mata

Masalah kurang tidur? Cuba atasinya dengan yogurt untuk mengatasi lingkaran gelap di bawah matamu. Cukup dengan hanya oles sedikit plain yogurt ke bawah mata sebelum masuk tidur. Biarkan sampai pagi dan bilas. Ulangi beberapa kali dalam seminggu dan lihat perubahannya.

2. Jerawat

Period datang jerawat. Untuk situasi ini, cukup campurkan lemon dengan yogurt, gaul sehingga jadi seperti losyen dan letakkan di kawasan kulit yang berjerawat. Kolaborasi yogurt yang mengandungi zink dan limau ini mampu meringankan keradangan yang disebabkan oleh jerawat.

3. Kulit kering

Kolaborasi yogurt, pisang, dan madu dipercayai untuk merawat jenis kulit yang cenderung kering. Lenyek halus satu buah pisang, kemudian tambah sedikit madu dan yogurt. Oleskan secara merata ke seluruh wajah dan biarkan selama kurang lebih 30 minit. Selepas, bilas dengan air sejuk. Lakukan secara rutin.

4. Kedutan di wajah

Campuran yogurt dengan minyak zaitun boleh mengurangkan kedutan di wajah. Ambil empat sudu makan yogurt dan campurkan dengan satu sudu makan minyak zaitun sampai merata. Sapukan merata ke seluruh wajah dan biarkan selama 30 minit. Lakukan rutin tiga kali dalam seminggu untuk hasil yang lebih baik.

5. Sel-sel kulit mati

Yogurt yang bertekstur lembut ternyata juga boleh untuk mengeksfoliasi kulit. Ambil timun yang sudah diparut kasar dan masukkan ke satu mangkuk kecil yogurt, kacau rata, dan letak di wajah. Biarkan di muka selama 10-15 minit, kemudian bilas dengan air sejuk. Yogurt di sini berperanan untuk mengetatkan kulit dan mengangkat sel-sel kulit mati. Selain itu, timun yang kamu gunakan mampu memberikan kesan sejuk untuk membantu mengetatkan liang.

6. Masker ESP + Yogurt
masker ESP dan yogurt boleh menyegarkan muka dan menghilangkan kesan sunburn. Campurkan ESP dan yogurt dan sapukan pada muka, amalkan 3 kali seminggu dan insya allah hasilnya adalah memuaskan.

Masker yogurt dan ESP adalah masker pilihan setiap pengguna produk Shaklee.

Cara nak buat masker yogurt + ESP ni pun mudah sangat. Semudah makan ABC!


Sememangnya sangat banyak kebaikan yang diperolehi daripada ESP Shaklee ini.

Kekal Muda
Mempertingkatkan Fungsi Hormon Wanita
Rahsia Kulit Cantik dan Anjal
Memulihkan Pigmentasi
Memulihkan Fungsi Prostat Lelaki
Memulih Dan Memberi Tenaga Segera Untuk Individu Aktif
Memperbaiki Keupayaan Memori



Selain ESP, produk Shaklee yang lain juga boleh dibuat masker. Antaranya


1. Masker Vitamin E & Vitamin C
Campuran dua vitamin ini dapat melembutkan kulit, menurut Master Lydzar campuran ini boleh dibuat masker ataupun krim malam. 1 biji Vitamin E dan Vitamin C digaulkan bersama dan satu sebatian berwarna pink akan terhasilkan. Sapukan pada muka 2 atau 3 kali seminggu insya allah kulit akan lembut.



2. Masker Vivix & Collagen Powder
Ha masker yang ni mahal skit sebab gunakan produk Shaklee yang mahal tapi berbaloi iaitu Vivix dan Collagen Powder. Ambil sedikit Collagen Powder dan sedikit Vivix yang telah dicairkan, digaul rata kemudian sapukan pada muka. Bangun esok pagi insya allah kulit muka akan gojes dan glowing.

3. Masker Alfalfa
Yang ini dua dalam satu, masker dan scrub. Hancurkan beberapa biji alfalfa campur sedikit air supaya wujud sebatian yang boleh disapu pada muka, Agak-agak la airnya supaya sebatian boleh disapu pada muka tanpa meleleh-leleh hehehe. Biarkan seketika agak-agak dah nak kering gosokkan pada sekitar kulit buat macam scrub untuk buang sel-sel mati berserta whitehead dan black head. Kalau nak buat macam scrub terus pun boleh lepas siap sebatian terus jer gossokkan pada sekitar muka.


Semuanya berkesan. Pilih jer nak guna yang mana satu. Disamping makan vitamin-vitamin ini penggunaan sebagai masker juga dapat membantu mendapatkan kulit yang menjadi idaman selama ini.

=========================================
BAGAIMANA NAK ORDER ESP UNTUK MASKER?
=========================================
Bagi pengguna kad direct debit atau kredit kad, boleh klik button di bawah untuk buat pesanan.



Peringatan: Hubungi saya terlebih dahulu sebelum buat pembelian jika ingin nikmati discount 20-30% dengan register ahli Shaklee.

Bagi yg tidak memliki debit kad tersebut, boleh hubungi saya di 
Pengedar Shaklee Malaysia
Shaklee Independent Distributor
COD di daerah Sik/daerah Baling/Kedah
Shaklee ID: 869539
SMS/Whatsapp: 019-432 0059

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan