Tips Petua Kecutkan Elakkan Hilangkan Cyst Ovarian Haid

Tips Petua Kecutkan Elakkan Hilangkan Cyst Ovarian Haid
Tips Petua Kecutkan Elakkan Hilangkan Cyst Ovarian Haid

Tips Petua Kecutkan Elakkan Hilangkan Cyst Ovarian Haid | Kerap terasa sakit pada bahagian pelvics, haid tidak menentu, darah haid datang dan keluar dengan banyak melampau adalah antara simptom sakit Ovarian Cyst.

Tentu risaukan kalau ada cyst ni sebab ia akan beri kesan kepada kesuburan, kitaran haid & yang paling tidak best pabila ia sangat menyakitkan. 

Selain ubat, pengambilan nutrisi antioksidan, anti-radang, merilekskan otot (elak kekejangan) dan membaiki keseimbangan hormon juga dapat membantu mengecutkan saiz cyst serta memelihara sel daripada kerosakan. 

Jangan biarkan cyst tu lama-lama, elak ia menjadi bertambah besar dan mendatangkan lebih banyak komplikasi.

Tips Petua Kecutkan Elakkan Hilangkan Cyst Ovarian Haid
Tips Petua Kecutkan Elakkan Hilangkan Cyst Ovarian Haid


Ovarian Fibroid cyst ialah kantung yang berisi cecair dalam ovari. Selalunya tak menunjukkan sebarang simptom tetapi kadangkala anda akan berasa perut kembung dan tak selesa atau sakit belakang. ⁣⁣
⁣⁣
Fibroid Cyst ini bahaya jika saiznya makin membesar. Boleh jadi sebesar tembikai tau.⁣⁣

Antioxidan yang tinggi akan mengecutkan sel cyst dan memotong akar cyst.

Akar cyst ni kalau nak tau adalah seperti kapilari darah, dia mengambil nutrien yang kita makan. 

Apabila akar cyst dah terpotong, makanya tiada lagi makanan yang sampai kepada sel cyst. Lama-lama cyst akan lemah dan kecut lalu mati.

Yang penting kawal pemakanan kurang sihat, fast food, berminyak berlemak, masin, manis, perasa dan pewarna tiruan.  Pemakanan begini sebenarnya yang trigger untuk pertumbuhan abnormal sel lebih cepat dan aktif. Amalkan sikap bersederhana dalam pemakanan. 

Malah jika makan makanan berlemak, pastikan mengambil fat emulsifier supaya lemak-lemak jahat tak berkumpul dalam badan.


Jika anda ingin mendapatkan produk Shaklee, sila hubungi Umi melalui Whatsapp

* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.” 

Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan