Tips Makanan Untuk Dapatkan Kuku Jari Cantik Berkilat Sihat

Tips Makanan Untuk Dapatkan Kuku Jari Cantik Berkilat Sihat
Tips Makanan Untuk Dapatkan Kuku Jari Cantik Berkilat Sihat

Tips Makanan Untuk Dapatkan Kuku Jari Cantik Berkilat Sihat | Kuku rapuh, kuku berbintik putih, permukaan kuku berkedut, kuku mudah pecah dan kuku rapuh mudah patah antara masalah kuku yang sering dihadapi ramai orang.

Masalah kuku sebenarnya berpunca dari kekurangan nutrisi dalam badan dan dalam masa yang sama kurang menjaga kesihatan kuku dari luaran dan dalaman. 

Tips Makanan Untuk Dapatkan Kuku Jari Cantik Berkilat Sihat
Tips Makanan Untuk Dapatkan Kuku Jari Cantik Berkilat Sihat


𝙑𝙞𝙩𝙖𝙢𝙞𝙣 𝙐𝙣𝙩𝙪𝙠 𝙆𝙪𝙠𝙪 𝙎𝙄𝙝𝙖𝙩, 𝘾𝙖𝙣𝙩𝙞𝙠 𝙙𝙖𝙣 𝘽𝙚𝙧𝙠𝙞𝙡𝙖𝙩 𝙖𝙙𝙖𝙡𝙖𝙝

𝐕𝐢𝐭𝐚𝐦𝐢𝐧 𝐁 
Kekurangan vitamin B12 boleh menyebabkan kuku kering dan gelap. 
Biotin atau B7 membantu sel tumbuh dengan sihat dan ia penting untuk metabolisme asid amino yang mana ia membina protein yang penting untuk pertumbuhan kuku yang sihat dan berkilat. 
Vitamin B yang cukup bantu elak kuku kering, retak, pecah dan gelap.

𝐕𝐢𝐭𝐚𝐦𝐢𝐧 𝐂
Vitamin C penting dalam penghasilan kolagen yang akan membantu menguatkan kuku. Tapi kena ingat yang Vitamin C tak boleh dihasilkan sendiri oleh badan, jadi kena ambil dari makanan dan suplemen. 

𝐙𝐢𝐧𝐜 𝐂𝐨𝐦𝐩𝐥𝐞𝐱
Banyak muncul bintik putih pada kuku bukan sebab ada orang admire kita tau. Bintik putih ni adalah tanda badan kita kekurangan zink. 
Zink membantu dalam penghasilan semula sel untuk mengganti sel-sel yang telah rosak di bahagian dasar kuku supaya kuku kita menjadi lebih kuat dan sihat.

𝐄𝐒𝐏 - 𝐒𝐨𝐲𝐚 𝐏𝐫𝐨𝐭𝐞𝐢𝐧
Protein bantu meningkatkan pengeluaran keratin untuk kuku yang kuat. Keratin adalah sel mati dalam badan yang dikumpulkan seterusnya ditolak keluar bagi membentuk sel-sel kuku. Tu sebab bila potong kuku anda tak rasa sakit sebabnya sel dah mati. 

Ingin kuku yang sihat, kuat dan berkilat, pastikan mengambil cukup vitamin dan mineral setiap hari. 

Suplemen Shaklee membekalkan suplemen semulajadi yang selamat untuk kesihatan yang berpanjangan. 


Jika anda ingin mendapatkan produk Shaklee, sila hubungi Umi melalui Whatsapp

* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.” 

Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan