Tips dan Makanan Untuk Otak Anak Bijak Sejak Dalam Kandungan

Tips dan Makanan Untuk Otak Anak Bijak Sejak Dalam Kandungan
Tips dan Makanan Untuk Otak Anak Bijak Sejak Dalam Kandungan


Tips dan Makanan Untuk Otak Anak Bijak Sejak Dalam Kandungan | Keturunan adalah faktor paling penting manakala makanan pula menjadi faktor tambahan yang mempengaruhi seseorang kanak-kanak dilahirkan cerdik dan bijak.

Menurut Pakar Pediatrik, Hospital Pakar KPJ Tawakkal, Dr B Kishore, keturunan adalah faktor utama tetapi otak juga perlu dirangsang sejak dalam kandungan sehingga lahir bagi memastikan perkembangannya lebih sempurna.

Sepanjang kehamilan, ibu perlu makan makanan sihat dan seimbang. Selepas dilahirkan ibu perlu menyusukan bayi kerana ia mengandungi khasiat asid lemak Omega-3 atau Asid docosahexaenoic (DHA) yang baik untuk otak.

Jika bayi kekurangan vitamin seperti Vitamin B1 dan C serta mineral (zat besi), ia juga boleh mengganggu perkembangan otak mereka.

Tips dan Makanan Untuk Otak Anak Bijak Sejak Dalam Kandungan
Tips dan Makanan Untuk Otak Anak Bijak Sejak Dalam Kandungan


Tips dan Makanan Untuk Otak Anak Bijak Sejak Dalam Kandungan

Ibu digalakkan untuk mengambil asid lemak Omega-3, vitamin C, asid folik, kolin dan protein untuk membantu meningkatkan kecerdasan otak bayi sejak dari dalam kandungan.

Asid lemak Omega-3 - Menyokong perkembangan otak, mata dan organ penting bayi.

Omega Guard Shaklee membekalkan spektrum lengkap tujuh jenis asid lemak perlu, yang biasanya ditemui secara semula jadi dalam ikan kecil di habitat lautan dalaman air sejuk. Setiap hidangan mengandungi kepekatan 999mg Omega-3 (546mg EPA yang bermanfaat untuk kesihatan dan 360mg DHA yang penting untuk perkembangan dan fungsi normal tubuh).

B-Complex dengan Asid Folik - mengandungi kesemua 8 jenis Vitamin B yang diperlukan oleh tubuh iaitu Vitamin B12, Vitamin B1 Thiamin, Vitamin B5 Asid Pantotenik, Vitamin B6, Vitamin B2 Riboflavin, Vitamin B3 Niacin, Vitamin B9 Folik dan Vitamin B7 Biotin. Asid Folik salah satu vitamin B kritikal dan tidak mudah diserap. Maka, Shaklee membangunkan sistem penyerapan bioaktif berpaten yang menjadikan nutrien ini lebih mudah diserap untuk menyokong penyerapan.

Asid folik diperlukan terutamanya semasa kita merancang untuk hamil, dan 3 bulan pertama selepas hamil. Ia boleh mengurangkan risiko untuk mendapat anak yang cacat terutamanya kecacatan saraf (NTD), otak (anencephaly) dan saraf tunjang (spina bifida). 

Vitamin C - Melindungi sel penting dalam pembinaan kolagen dalam membina dan menguatkan sel-sel tisu dalam badan. Ia juga sangat penting untuk gusi dan gigi yang sihat. Vitamin C membantu menguatkan sistem pertahanan tubuh badan (immune booster). 

Vitamin C Shaklee sebenarnya diperbuat daripada ekstrak jagung. Oleh itu Vitamin C Shaklee lebih rendah keasidannya berbanding vitamin c yang diekstrak daripada buah oren atau anggur.

Kolin - Lecithin diekstrak dari kacang soya organik bukan- GMO. Lecithin yang dirembeskan oleh tubuh badan kita akan menghasilkan acetyl-kolin, insitol, fosforus dan lemak tak tepu. Oleh itu ianya tidak mudah larut dalam air. Kolina berfungsi untuk menghantar mesej kepada otak dan sistem saraf. Kolina ialah asid amino untuk melindungi otak sepanjang masa.

Protein - meningkatkan imuniti badan ibu mengandung. 
ESP Shaklee adalah minuman protein yang berkhasiat. Protein membantu meningkatkan imuniti badan ibu mengandung. Protein lebih mudah di cerna oleh ibu hamil dan bayi yang dikandung.

Set Hamil Shaklee Untuk Kesihatan Otak Bayi Dalam Kandungan

Tips dan Makanan Untuk Otak Anak Bijak Sejak Dalam Kandungan

Jika anda ingin mendapatkan produk Shaklee, boleh terus hubungi Umi melalui Whatsapp
* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan