Tips Tingkatkan Sistem Imuniti Badan Lemah Secara Semulajadi

Tips Tingkatkan Sistem Imuniti Badan Lemah Secara Semulajadi
Tips Tingkatkan Sistem Imuniti Badan Lemah Secara Semulajadi
Tips Tingkatkan Sistem Imuniti Badan Lemah Secara Semulajadi | Pemakanan sihat penting untuk meningkatkan imuniti tubuh melawan penyakit termasuk virus corona.

Menurut Pakar Perubatan Kesihatan Komuniti Fakulti Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Prof Dr Sharifa Ezat Wan Puteh, Covid-19 mudah menjangkiti warga emas, mereka yang menghidap dua atau lebih penyakit serentak seperti kencing manis, sakit jantung, asma dan masalah buah pinggang kronik kerana sistem imun badan yang rendah.

Tips Tingkatkan Sistem Imuniti Badan Lemah Secara Semulajadi

Ambil makanan berkhasiat seperti buah-buahan, sayuran segar dan sumber protein daripada ayam, telur serta ikan yang mempunyai kandungan vitamin C, A dan D yang tinggi yang diperlukan badan untuk melawan penyakit.

Kajian penawar antivirus Coronavirus Covid-19 dan Interferon

Makanan berasaskan daging perlu dimasak dengan betul dan tidak dimakan mentah kerana jangkitan kuman masih boleh terjadi dan dicemari patogen.

Minum air masak kira-kira 2 liter sehari bagi wanita dan 3 liter untuk lelaki. Kekurangan air boleh menyebabkan sel dalam badan tidak berfungsi dengan baik.

Elakkan makan makanan segera termasuk dalam tin dan minuman tinggi gula kerana boleh menggalakkan penyakit.

Cahaya matahari juga membantu penghasilan vitamin D dan dikatakan dapat mengurangkan jangkitan Covid-19.

Ada yang mengatakan halia, bawang putih dan kunyit berupaya melawan Covid-19 yang mengaitkan makanan itu dengan fungsi antikeradangan dan membunuh kuman.

Jalani corak kehidupan yang positif sepanjang menjalani Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) memandangkan kita terikat berada di rumah dalam tempoh yang lama untuk menggelakkan masalah kesunyian, kemurungan dan tekanan.


Doa Minta Dijauhkan & Elak Wabak Berjangkit Corona Covid-19

Lakukan aktiviti antaranya bercucuk tanam, berkomunikasi dengan rakan menerusi dalam talian, menulis buku, riadah ringan, memasak dan menjahit.

Elak menghisap rokok dan vape kerana terdapat kajian mengatakan jangkitan lebih mudah berlaku kepada pengguna rokok dan vape.

Kerap cuci tangan menggunakan sabun selama 20 saat atau cecair pembasmi kuman yang mempunyai kandungan alkohol melebihi 70%.

Jaga jarak satu meter lebih dengan individu lain dan elak berkumpul ramai-ramai sebagai langkah pencegahan yang lebih selamat.

Tips Tambahan Tingkatkan Sistem Imuniti Badan Lemah Secara Semulajadi

Vitamin C merupakan imun booster kerana terlibat dalam penghasilan antibodi, aktiviti dan fungsi sel darah putih.

ESP pulak bekalkan protein kepada sel-sel badan kita. Protein ni ibarat makanan kepada sel badan. Bila badan kurang protein, sel badan tidak sihat dan menyebabkan badan kita kurang abtibodi. Kekurangan protein menyebabkan sistem imun menurun 30%

Omega Guard Asid lemak Omega bersifat anti radang menjadikan sistem imun badan lebih kuat melawan penyakit. Minyak Omega-3 dalam Omega Guard Shaklee diesktrak dari ikan laut dalam dan berair sejuk (sardin, mackerel, herring dan anchovies). Tidak dihasilkan dari minyak hati ikan yang mengandungi toksik. Omega 3 dalam Omega Guard Shaklee mengandungi 3 kali lebih tumpat dari ketumpatan minyak hati ikan.

Vitalea multivitamin mengandungi 23 vitamin dan mineral kritikal dalam jumlah yang seimbang untuk memantapkan kesejahteraan kesihatan kolon, hati, mata dan sistem imun dalam jangka masa panjang.

Tips Tingkatkan Sistem Imuniti Badan Lemah Secara Semulajadi
Tips Tingkatkan Sistem Imuniti Badan Lemah Secara Semulajadi

Set Kesihatan Asas
Harga pasaran RM489
Harga ahli RM391
Free postage RM10
Free membership RM35

Jika anda ingin mendapatkan produk Shaklee, boleh terus hubungi Umi melalui Whatsapp
* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

 Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

4 ulasan:

  1. thanks share tips menarik ni ...
    semoga kita stay healthy sepanjang PKP ni.

    BalasPadam
  2. Info yang bagus. Pentingnya pengambilan vitamin dalam kehidupan seharian

    BalasPadam
  3. tips yang bagus..semoga kita dijauhkan dari wabak Covid19 ni

    BalasPadam
  4. yess vitamin C bagus untuk sistem imun kita. Sekarang pun selalu ambil supplement orange based sebab tak nak kena demam selsema bagai

    BalasPadam