Tips Hilangkan Muka Kusam dan Dapat Muka Berseri Ketika Hamil

Tips Hilangkan Muka Kusam dan Dapat Muka Berseri Ketika Hamil
Tips Hilangkan Muka Kusam dan Dapat Muka Berseri Ketika Hamil
Tips Hilangkan Muka Kusam dan Dapat Muka Berseri Ketika Hamil | Ibu mengandung ada yang berdepan dengan masalah kulit muka yang bertukar menjadi gelap dan kusam.

Sharina Amar, ibu beranak dua berkongsi cara yang dilakukannya untuk tampil berseri dan paling penting kulit tak kusam.

Ini adalah mengikut pengalaman sis sendiri setelah ada 2 orang anak. Walaupun sedang hamil, kita pasti hendak nampak cantik dan muka nampak segar selalu.

1. Amalkan minum air sebanyak 3 liter. Kulit dihidrasi lantas membuatkan kulit tidak kering dan nampak kusam.

2. Makan lebih banyak buah dan sayuran. Vitamin dapat mengatasi masalah kulit tak bertenaga dan nampak kering.

Tips Hilangkan Muka Kusam dan Dapat Muka Berseri Ketika Hamil
Tips Hilangkan Muka Kusam dan Dapat Muka Berseri Ketika Hamil
3. Jangan mandi air panas terlalu lama. Air panas akan menyebabkan kulit dan perut menjadi kering dan mengakibatkan kegatalan pada kulit.

4. Pakai pelembap kulit supaya kulit sentiasa lembap tapi bukan berminyak. Kulit yang kering buat muka nampak pucat lesu dan tak berseri. Pastikan tubuh badan juga di sapu dengan minyak atau losyen.

BACA Pelembap Muka Selamat Untuk Produk Jerawat Ibu Mengandung

5. Pastikan mencuci wajah sebelum dan selepas bangun tidur. Ini dapat membantu mengelakkan juga pertumbuhan jerawat yang teruk. Kulit mesti lah sentiasa bersih.

DAH BACA? Pencuci Muka Produk Skincare Selamat Untuk Ibu Mengandung

6. Elakkan kosmetik yang mengandungi merkuri dan hydroqinon kerana ia merosakkan kulit dan juga menyebabkan kulit mendapat pigmentation serta kusam.

7. Amalkan masker bercampur dengan lemon. Masker lemon mampu membuatkan kulit kita lebih segar, cerah dan tidak akan nampak kusam serta tidak bermaya. Pilih masker dua dalam satu iaitu muka dan badan yang juga yang mampu meninggalkan kesan pelembap setelah pakai.

8. Pilihlah makanan yang segar, sihat dan kaya khasiat.

9. Jangan elak minum susu. Jika tidak suka minum susu putih, pilihlah susu berperisa atau paling tidak memilih makanan yang mengandungi susu sebagai sampingan.

10. Ambil kesemua ubat dan suplemen yang dibekalkan oleh doktor.

LIHAT Set Hamil Shaklee - Testimoni, Cara Makan dan Harga

11. Jika mabuk teruk dan tidak lalu untuk makan, banyakkan makan buah-buahan yang segar.

12. Banyakkan makanan seperti kurma, kismis, delima dan aneka kacang seperti badam, walnut dan sebagainya yang baik untuk otak dan perkembangan janin.

Semua dah tahu kan tips hilangkan muka kusam dan dapat muka berseri ketika hamil.
Diharapkan ianya bermanfaat untuk pembaca semua.

Nak dapatkan produk Shaklee?
Boleh terus hubungi Umi di sini


* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

 Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan