10 Tips Minuman Protein Untuk Wanita Sarapan Sihat dan Diet

10 Tips Minuman Protein Untuk Wanita Sarapan Sihat dan Diet
10 Tips Minuman Protein Untuk Wanita Sarapan Sihat dan Diet
10 Tips Minuman Protein Untuk Wanita Sarapan Sihat dan Diet | Tidak sarapan pagi punca gemuk? Disebabkan wanita hari ini dan para ibu bekerjaya, masing-masing tiada masa untuk menyediakan sarapan pagi.

Paling penting nak dapatkan resepi sarapan pagi yang mengenyangkan dan sihat biarpun menu sarapan pagi tu ringkas. Tambahan lagi, resepi sarapan pagi juga harus sesuai untuk anak-anak.

Menurut Pensyarah Kanan Jabatan Pemakanan dan Dietetik Universiti Putra Malaysia, Dr Barakatun Nisak Mohd Yusof, sarapan pagi amat penting bagi memulakan hari individu dengan lebih bertenaga selepas lebih lapan jam tidur, terutama otak.

Akibat tidak sarapan pagi, kita berpotensi untuk mendapat

1. Stress
Badan kita menjadi stress kerana terpaksa bekerja lebih tanpa sebarang tenaga (makanan). Selain itu, otak boleh menjadi lembab dan tidak dapat fokus.

2. Sakit jantung
Kajian mendapati jika bekerja dalam stress perut kosong boleh menyebabkan gangguan metabolisme. Perubahan ini juga menggangu berat badan kita dan sekaligus berkait dengan kesihatan jantung.

3. Masalah usus
Tidak mengambil sarapan memberi tindak balas emosi atau lapar terhadap makanan yang tidak menyihatkan seperti makanan segera atau snek tinggi bahan perasa. Menggantikan sarapan dengan junk food boleh merosakkan bahagian usus dan langsung tidak memberi nutrien secukupnya. Sistem penghadaman juga boleh terganggu.

4. Kencing manis
Membiarkan perut lapar sehingga terpaksa mengambil jumlah hidangan yang banyak ketika makan tengahari. Ini adalah kerana kadar gula dalam darah tidak menentu yang boleh membawa kepada masalah masalah ketidakseimbangan insulin.

5. Emosi dan mental terganggu
Biasa kan dengar, bila orang lapar ini jangan ditegur nanti kena marah. Ya, dari aspek mental ia boleh menganggu seseorang untuk menjadi negatif.


Di Shaklee, kami mencadangkan protein premium untuk resepi sarapan pagi yang mengenyangkan dan sihat serta ringkas juga sesuai untuk resepi sarapan pagi untuk anak.

ESP Shaklee

1. Non-GMO
Menggunakan kacang soya yang hanya mengandungi ‘Non-GMO' (non-Genetically Modified Organism)
Ini bermakna DNA asal kacang soya ESP yang sememang berasaskan soya langsung tidak diubah genetiknya, ia tidak disuntik bahan-bahan lain seperti bahan kimia yang boleh merosakkan keaslian dan kebaikkan soya itu sendiri.

2. G.I yang rendah
Kandungan Indeks Glisemik (G.I) yang rendah iaitu 39, membantu kita untuk kenyang lebih lama kerana ditukar kepada tenaga secara perlahan-lahan.
Menjadikan ia sangat sesuai juga kepada pengidap kencing manis.

3. Hidangan penuh
1 hidangan ESP Shaklee ini bersamaan dengan 2x ganda daging, 4x ganda telur, 12x ganda susu rendah lemak,
Tiada kolestrol, tiada asid uric dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia.

4. Penghasilan kacang soya ESP
Setiap 850g (1tin ESP) dihasilkan daripada 30kg kacang soya,
Memberikan sumber tenaga segera dan bertahan lama.

5. Sesuai untuk semua peringkat umur – tua dan muda.
Kini banyak ujian klinikal telah membuktikan bahawa Dr Shaklee telah lama tahu protein soya adalah faktor utama penjagaan kesihatan yang unggul.

6. Mengandungi 9 asid amino yang yang diperlukan untuk fungsi badan.
Protein terdiri daripada 21 asid amino. 12 daripada ialah non-essential yang dihasilkan oleh badan.
9 lagi essential asid amino pula hanya boleh didapati daripada pemakanan.

ESP mengandungi kesemua 9 jenis asid amino ini. Histidine, Isoleucine, Leucine, Lysine, Methionine, Threonine, Phenylalanine, Tryptophan dan Valine.

7. Diproses dengan air dan bukannya alkohol.
Untuk memelihara kandungan isoflavone. Isoflavones berfungsi menyeimbangkan hormon estrogen di dalam tubuh. Jika tubuh seseorang kekurangan hormon estrogen, isoflavones akan meningkatkan fungsinya dan jika tubuh terlebih hormon estrogen, isoflavones akan mengurangkan fungsinya.

8. Diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral serta 500mg kalsium.

9. Pensijilan
Shaklee menggunakan proses pensijilan tersendiri yang dikenali Identity Preserved Program (IPP). Ia memastikan kacang soya bebas daripada pendedahan perubahan gengetik, daripada benih sehingga kepada pengeluarannya.

10. Tiada kolesterol
Kerana berasal daripada tumbuhan/tanaman. Tiada asid urik.

Bagi menghargai wanita dan juga kaum ibu, ada promosi menarik sepanjang bulan November 2019

Promosi twinpack 2 botol ESP akan dapat diskaun 5%

Paling menarik, pembelian 6 botol ESP akan dapat FREE 1 botol ESP
Serta Free postage, free keahlian Shaklee / membership Shaklee, bonus bulan hadapan, diskaun 20% daripada harga ahli

Tawaran yang mengujakan, kan?

Dapatkan promosi ini


* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

 Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

 Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

7 ulasan:

  1. ns sekolah dulu sy selalu skip sarapan. bila meningkat dewasa baru sy fhm kepentingan bersarapan ni...

    BalasPadam
  2. Dulu feni tak kisah mana pasal sarapan ni. Bila dah semakin berumur ni, kalau tak sarapan boleh lembik lutut dibuatnya. Nak-nak pulak masa kerja tengah banyak. Stress pun ya.

    BalasPadam
  3. Wanita sensitif betul dengan berat badan ye...

    BalasPadam
  4. Harus breakfast kalau tak tak ada tenaga. cuma breakfast lewat sikit je lah

    BalasPadam
  5. Uncle sarapan tonggang langgang...! huhuhu

    BalasPadam