5 Tips Kekal Cergas Tanpa Lapar, Dahaga & Letih Ketika Puasa

5 Tips Kekal Cergas Tanpa Lapar, Dahaga & Letih Ketika Puasa
5 Tips Kekal Cergas Tanpa Lapar, Dahaga & Letih Ketika Puasa

5 Tips Kekal Cergas Tanpa Lapar, Dahaga & Letih Ketika Puasa | Lapar, dahaga dan keletihan akan terjadi jika kita banyak melakukan aktiviti di tempat terbuka.

5 Tips Kekal Cergas Tanpa Lapar, Dahaga & Letih Ketika Puasa

1. Kurangkan pengambilan minuman bergula
Kita harus mengambil air kosong melebihi kuantiti air bergula bagi mengelak berlaku dehidrasi sekurang-kurangnya 2 liter air kosong atau lapan gelas sehari untuk kekal segar.

2. Makanan sihat untuk berbuka dan sahur
Elakkan pengambilan makanan terlalu pedas dan berminyak yang mampu mengundang ketidakselesaan pada sistem pencernaan. Perbanyakkan pengambilan sayuran serta buah-buahan bagi mendapatkan khasiat semulajadi.

3. Rehat dan tidur yang cukup
Amalkan tidur awal di waktu malam memandangkan kebanyakan antara kita akan bangun awal untuk sahur. Kita juga disaran untuk 'power nap' pada siang hari bagi menjana semula tenaga yang semakin berkurangan akibat berpuasa.

4. Bersenam
Senaman masih boleh dilakukan walaupun berpuasa. Bagaimanapun elakkan senaman berat dan cuma melakukan senaman ringan. Antara senaman ringan yang dicadangkan seperti berjalan atau jogging secara perlahan.

Lakukan senaman sejam sebelum waktu berbuka atau dua jam selepas waktu berbuka bagi mengelak berlaku dehidrasi atau kepenatan melampau.

5. Sibukkan diri
Ketika berpuasa, kita sering berasa waktu berjalan terlalu perlahan. Cuba anda sibukkan diri dengan tugasan harian seperti menyiapkan kerja di pejabat atau menonton televisyen dan perbanyakkan beribadat di bulan mulia ini.

Tips tambahan untuk kekal cergas dan aktif sepanjang berpuasa?

Umi cadangkan pengambilan minuman isotonik Performance Drink.

Performance Drink - Minuman tanpa bikarbonat dan kandungan gula yang minima. Membantu mengawal paras bendalir didalam badan kita supaya tidak terlalu kering dan tidak pula terlalu banyak. Dirumus KHAS dengan kandungan sodium, potasium dan karbohidrat yang mencukupi. Mempunyai kadar natrium yang rendah dan mempercepat kadar penyerapan cecair (elektrolit) dalam tubuh sekaligus. Membantu mengatasi masalah dahaga. Bersifat isotonik . Jumlah kepekatan karbohidrat yang ada di dalam Performance Drink adalah sama dengan darah kita. Ini memudahkan proses penyerapan sekaligus meningkatkan kadar gula di dalam darah.

Berminat untuk dapatkan Performance Drink yang semulajadi dan selamat ni?
Anda boleh terus hubungi Umi melalui Whatsapp


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

3 ulasan:

  1. Alamak time buka mamammesti nak minum manis.. kena try kurangkan. I

    BalasPadam
  2. tips yang bagus. sayapulak, masa bersahur wajib makan nasi + kurma + dan minum air masak banyak2, baru ok

    BalasPadam
  3. Betullah UN sekarang ni kalau tgh hari mmg ngantuk betul... mmg terlelap atas kerusi depan TV hihi

    BalasPadam