6 Tips dan Petua Agar Mendapat Anak Lahir Kulit Putih Bersih

6 Tips dan Petua Agar Mendapat Anak Lahir Kulit Putih Bersih
6 Tips dan Petua Agar Mendapat Anak Lahir Kulit Putih Bersih
6 Tips dan Petua Agar Mendapat Anak Lahir Kulit Putih Bersih | Ibu hamil sentiasa inginkan anak kandungan mereka akan lahir dengan kulit yang putih dan bersih.

Berikut kami kongsikan kepada ibu hamil 6 Tips dan Petua Agar Mendapat Anak Lahir Kulit Putih Bersih

1. Minum air kelapa muda.
Amalkan bermula trimester kedua sehingga hampir nak bersalin. jika diamalkan, kulit bayi akan putih dan bersih semasa lahir.

2. Makan buah delima.
Kata orang tua-tua, ketika mengandung ibu elok mengamalkan makan buah delima sebiji sampai habis jika mahu wajah anak berseri-seri. InshaAllah, muka bayi akan berseri-seri bila dipandang.

3. Makan telur ayam kampung.
Telur ayam kaya dengan protein. Protein penting untuk membantu pembesaran bayi dalam perut.

4. Banyakkan makan sayur-sayuran.
Banyakkan makan sayur-sayuran terutamanya sayur bayam. Sayur bayam adalah sayur yang sangat elok untuk tambah darah sekaligus akan membantu menaikkan bacaan HB secara semulajadi semasa mengandung.

5. Tengok gambar bayi yang comel-comel.
Banyakkan melihat perkara yang baik-baik saja semasa mengandung. Tak elok melihat perkara yang pelik, takut mengganggu emosi ibu hamil.

6. Meminum susu.
Banyakkan meminum susu serbuk yang dibancuh sendiri, agar anak dalam kandungan akan jadi putih seperti putihnya susu.

Tips tambahan agar kulit bayi putih sejak lahir?

Umi cadangkan Set Hamil Shaklee yang selamat dan semulajadi untuk digunakan oleh ibu dan bayi dalam kandungan.

ESP (soya) - Membantu kurangkan rasa lapar. Pengambilan soya berkualiti dengan kandungan protein yg tinggi akan menjadikan kulit bayi anda bersih & berseri-seri.

Ostematrix (kalsium) - membantu untuk kurangkan kekejangan pada ibu hamil, melawaskan najis dan memudahkan ibu hamil membuang air besar.

Vitamin C - membantu untuk elak kita terkena jangkitan selsema, demam. Vitamin c digabungan dengan vitalea, ia membantu anda elak terkena morning sickness. Vitamin C membantu hasilkan kolagen jadi kulit akan jadi cantik.

Vitalea - multivitamin yang cukup lengkap dengan semua nutrisi untuk keseluruhan badan. Kecukupan multivitamin membantu elak bacaan HB rendah. Kaya dengan zat besi yang membantu dalam mendapatkan kulit wajah lebih lembut dan sihat.

B-complex dengan asid folik - vitamin B membantu elak stress. Membantu memutihkan kulit. Biotin menghalang dermatitis (kulit gatal dan bersisik). Niasin melembabkan kulit.

Berminat nak dapatkan Set Hamil Shaklee? Boleh hubungi Umi melalui Whatsapp


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

6 ulasan:

  1. boleh pakai tips ni bila ada rezeki lepas kawin nanti.

    BalasPadam
  2. nsbla tipsnya pun mudah di buat n dijumpai... hehhehe

    BalasPadam
  3. In shaa Allah. Boleh diamalkan asalkan x memudaratkan ibu dan bayi :)

    BalasPadam
  4. boleh lah amal pada ibu-ibu yang sedang mengandung. mana tau menjadi kan dengan izinNya.

    BalasPadam
  5. oo takdelah susah sgt petua dia kan.. good info

    BalasPadam