7 Makanan Tambahan Kesihatan Untuk Wanita dan Ibu Mengandung

7 Makanan Tambahan Kesihatan Untuk Wanita dan Ibu Mengandung
7 Makanan Tambahan Kesihatan Untuk Wanita dan Ibu Mengandung
7 Makanan Tambahan Kesihatan Untuk Wanita dan Ibu Mengandung | Makanan kesihatan wanita haruslah lebih berkhasiat untuk mengekalkan nutrisi pemakanan seimbang.

Wanita perlu mempunyai keperluan pemakanan yang berzat bagi menjaga kesihatan dan mengekalkan tenaga di kala usia yang semakin lanjut. 7 jenis makanan ini mengandungi nutrisi yang diperlukan untuk menjaga kesihatan tubuh wanita iaitu kalsium, asid lemak Omega-3, antioksidan dan beberapa jenis mineral serta vitamin.

1. Protein Soya
Protein soya yang ter
dapat dalam tauhu, susu , mentega atau bijirin bagus untuk kesihatan jantung. Ia membantu mengurangkan tahap kolestrol dalam badan. Ambil sekurang – kurangnya 25gram protein soya setiap hari.

Baca Juga: 31 Perkara Akibat Keburukan Soya

2. Bijirin
Bijirin penuh membantu mencegah masalah pencernaaan yang lazimnya dialami oleh kaum wanita. Makanan bijirin penuh termasuk beras perang, roti gandum, dan barli.

3. Makanan Tinggi Folic
Makanan tinggi kandungan folic yang terdapat dalam asparagus, buah oren dan kekacang adalah penting untuk wanita mengandung. Ia bertujuan memastikan produksi tiub saraf yang betul dan kesihatan jantung untuk janin.Pastikan anda mengambil sekurang – kurangnya 400 mikrogram (mcg) setiap hari.

Baca Juga: Vitamin B untuk stress dan kemurungan

4. Jus Cranberi
Jus cranberi membantu mencegah bakteria daripada melekat pada dinding pundi kencing sekaligus mencegah jangkitan pada saluran kencing. Penyelidikan baru juga membuktikan bahawa cranberi boleh mengekalkan kesihatan kardiovaskular.

5. Air
Air adalah penting untuk semua proses metabolik dalam badan, Ia juga membantu sistem penghadaman, kawalan berat badan dan juga kesihatan kulit. Minum 8 hingga 10 gelas sehari adalah penting untuk memastikan kandungan air dalam badan mencukupi.

7 Makanan Tambahan Kesihatan Untuk Wanita dan Ibu Mengandung
7 Makanan Tambahan Kesihatan Untuk Wanita dan Ibu Mengandung

6. Sayuran hijau
Sayuran hijau menyediakan nutrien dan serat yang penting untuk badan. Kata orang-orang tua, lebih pahit rasa sayuran itu, lebih banyak khasiatnya. Makan sekurang-kurangnya tiga hidangan setiap hari.

7. Vitamin C
Buah-buahan termasuk sitrus, strawberi, lada merah, lada hijau, sawi, brokoli, bayam, tomato, kentang, kiwi, jambu dan pasli. Disamping menyumbang kepada kesihatan menyeluruh, buahan – buahan yang kaya dengan Vitamin C dan antioksidan yang dikaitkan dengan penurunan risiko penyakit jantung kronik.

Produk khusus untuk wanita hebat sepanjang usia semestinyalah daripada Shaklee.

Produk Shaklee khususnya multivitamin Vitalea, GLA Complex dan Ostematrix sudah banyak membantu para wanita dalam kehidupan seharian mereka.

Vitalea
Merupakan multivitamin dan mineral yang pertama dicipta didunia.
Setiap tablet mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang diekstrak daripada sayuran dan buah-buahan, 12 vitamin dan 7 mineral penting seperti yang disarankan oleh RDA.
Setiap tablet Vita-Lea Shaklee bersalut serbuk spirulina.
Merupakan tablet yang paling mudah larut di dalam air dan juga tubuh manusia.

Berdasarkan 7 ujian klinikal telah membuktikan bahawa pengambilan Vita-Lea Shaklee selama setahun boleh mengurangkan risiko kerap sakit sebanyak 65%.

Ada lagi tambahan

Mempunyai Patented Bioactivated Absorption System™ yang merupakan teknologi salutan mikro yang menyeliputi setiap tablet Vita-Lea™.
Teknologi ini penting untuk pembebasan segera di dalam perut untuk meningkatkan penyerapan asid folik dan vitamin B penting yang membantu menghasilkan dan memelihara sel-sel baru.
Ini menjadikan Vita-lea™ sebagai vitamin yang mudah larut di dalam badan dan tidak membebankan buah pinggang.

GLA Complex
GLA Complex Shaklee merupakan kombinasi minyak borage yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E.
melegakan kesakitan semasa datang haid
melegakan sakit kepala
mengatur kitaran haid
melegakan tanda-tanda putusnya haid
meningkatkan tahap kesuburan (cecair serviks)
membantu menstabilkan hormon

Shaklee GLA Complex : Borage oil mengandungi GLA yang lebih tinggi dari EPO iaitu sebanyak 25% berbanding 10% GLA dalam EPO. Kelikatan GLA yang lebih tinggi terbukti lebih baik untuk membantu dalam beberapa masalah kesihatan seperti PMS, arthritis, malah ekzema. GLA Complex juga mengandungi Vitamin E dan minyak biji bunga matahari yang kaya dengan asid lemak Omega-6.

Ostematrix
Bukan sekadar Kalsium.

Kalsium ini lah yang paling seimbang dengan memastikan kadar penyerapannya adalah 99%.
Formula Ostematrix unik, dibuat dari mineral semulajadi & garam mineral dari Laut Mati.
Mengandungi kalsium, magnesium, fosforus & vitamin D, zink, kuprum, mangan & boron.

Tahukah anda? Nutrien-nutrien ini perlu diambil bersama-sama untuk memastikan penyerapan oleh tubuh & menghalang endapan sesetengah mineral.
Kajian membuktikan kalsium akan meningkatkan ketumpatan tulang, terutamanya wanita yang telah berumur secara berkesan.

7 Makanan Tambahan Kesihatan Untuk Wanita dan Ibu Mengandung

Nak dapatkan produk Shaklee?


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

7 ulasan:

  1. Sayuran hijau baik juga untuk kencing manis.

    BalasPadam
  2. Tq for sharing such goodinfo

    BalasPadam
  3. belum kawin tp boleh share dgn kwn2

    BalasPadam
  4. Nieyl sampai skrg masih amalkan vit b shaklee... :)

    BalasPadam
  5. Bagus artikel ni utk dikongsi. Lengkap dengan info.

    BalasPadam
  6. ingo menarik ni bkn utk ibu2 mengandung je utk yg belum mengandung pun kena amik tahu jg

    BalasPadam