Vitamin E Mampu Neutralkan Radikal Bebas

MENARIK nafas panjang sambil menikmati udara segar adalah salah satu kenikmatan hidup. Tetapi, apabila kita menyedut udara tercemar seperti contoh ketika musim jerebu sekarang, ia boleh membawa padah dan mengundang pelbagai masalah kesihatan, lebih-lebih lagi jika terperangkap dalam kesesakan lalu lintas.


Udara yang mengandungi unsur tercemar dan berbahaya seperti radikal bebas, karbon monoksida, sulfur dioksida, habuk dan kotoran.

Radikal bebas boleh menimbulkan tindak balas rantaian yang mengancam sel badan dan menyebabkan pelbagai jenis masalah kesihatan.


Jika anda ingin kekal cergas dan sihat sepanjang hari, dapatkan perlindungan sepenuhnya daripada anti oksida berkuasa seperti vitamin E kerana ia mampu meneutralkan radikal bebas di dalam badan agar kesihatan anda terpelihara.

Ingat, pastikan anda menikmati khasiat vitamin E yang kekuatannya terjamin dan mudah diserap untuk perlindungan sepenuhnya daripada bahaya radikal bebas.


Kenapa perlu pilih Vitamin E Shaklee berbanding jenama lain?

Perbezaan Vitamin E Shaklee berbanding jenama lain di pasaran

1. Mempunyai ‘Grape Seed Extract’ yang membekalkan prolifenol dan procyanidin

👉Prolifenol mempunyai 20x kuasa anti-oksidan lebih hebat. Jadi Vitamin E Shaklee 20x lebih berkesan dalam mencantikkan kulit dan mencegah sel kanser berbanding jenama lain di pasaran
👉Procyanidin membuatkan kulit lebih elastik menjadikan kulit lebih tegang dan awet muda

2. Dilengkapi dengan Selenium yang
meningkatkan keupayaannya melawan radikal bebas penyebab utama pembentukan sel kanser

3. Vitamin E adalah larut lemak dan tidak boleh diambil berlebihan. Tetapi Vitamin E Shaklee dalam bentuk d-
alpha tocopherol yang mana ianya semulajadi dan hanya aktif untuk diserap bila diperlukan badan.

Harga sebiji Vitamin E jenama Blackmores adalah RM1.20 manakala Vitamin E Shaklee berharga RM0.99 sebiji.

Harga lebih murah untuk keberkesanan 20x lebih hebat. Berbaloi tak? Malah sebotol bertahan untuk 4 bulan terus. Lagi jimat kan?


Vitamin E adalah vitamin larut lemak yang mengandungi lapan bahan sumber asli dan deriatif sintetik. Ia boleh didapati dalam minyak sayuran seperti minyak germa gandum, minyak kacang soya, minyak jagung, minyak bunga matahari, minyak kacang dan minyak beras sekam.

Bijirin gandum, sayuran berdaun hijau gelap, kekacang dan tepung yang diperkayakan dan telur mengandungi jumlah vitamin E yang kecil.

Bagaimanapun, cara memasak dan memproses menyebabkan makanan kehilangan kandungan vitamin E.

Kesan utama vitamin E tidak begitu nyata. Individu yang mengambil sukatan vitamin E yang sesuai mungkin tidak akan melihat atau terasa apa-apa perbezaan dalam jangka pendek.

Ini kerana kesan utama vitamin E mempengaruhi tahap selular. Oleh itu, kelebihannya hanya dapat dilihat dalam jangka panjang apabila kerosakan radikal bebas menyebabkan penurunan dalam tahap ketenatan dan serangan penyakit kronik seperti sakit jantung, kanser dan diabetes.


OFFER menarik di bulan Oktober.

Beli 1 botol, FREE 1 botol Vita-E Complex

Sementara stok masih ada !!


Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI,

Saya perunding bertauliah anda

Umi Nazrah
Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
Instagram : kulit_cantik_sihat_shaklee
PM kami di
www.facebook.com/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.


0 comments:

Catat Ulasan