Tips Pemilihan Vitamin E Yang Tepat

Kalau kita ke farmasi biasa atau terkenal, mesti kita keliru untuk memilih Vitamin E yang berderet ada di atas rak. Yang mana satu hendak dipilih? Lagipun, vitamin E adalah salah satu vitamin yang amat popular terutamanya untuk kecantikan dan merupakan anti-oksidan yang terbaik untuk tubuh. Harini saya berkongsi dengan anda info tentang vitamin E


Tips Pemilihan Vitamin E yang Tepat:

1. Komposisi – Vitamin E ada dua jenis, iaitu vitamin E semulajadi dan vitamin E sintetik. Produk vitamin E semulajadi biasanya mempunyai keterangan d-alpha Tocopherol.


2. Sumber – Sumber terbaik dari alam untuk vitamin E semulajadiadalah dari ekstrak biji gandum dan biji bunga matahari. Vitamin dalam bentuk softgel  lebih mudah ditelan dan diserap.


3. Jumlah kandungan vitamin E per kapsulnya. Keperluan kulit dan tubuh terhadap vitamin E semulajadi adalah antara 100 sampai 300 international units (IU). Jumlah keperluan bergantung kepada faktor usia, jenis kulit, serta aktiviti luar.

Untuk individu berusia di bawah 30 tahun, pengambilan vitamin E antara 100 ke 200 IU. Seiring usia bertambah serta aktiviti yang meningkat, keperluan vitamin E adalah 300 IU untuk hasil maksima.


Dapat disimpulkan disini, ternyata Vitamin E Shaklee memenuhi segala kriteria pemilihan seperti diatas. Ditambah pula satu lagi kelebihannya iaitu mengandungi 10mg Selenium yang membantu penyerapan Vitamin E ke dalam badan dengan lebih baik,memelihara membran sel msel darah merah dan tisu otot

Antara Kelebihan dan Keberkesanan Vitamin E

1. Vitamin E membuatkan si pengamal nampak muda kerana vitamin E melambatkan proses penuaan. 
Pengambilan vitamin E yang konsisten sangat membantu dalam mendapatkan tekstur kulit yang cantik. Ianya juga membantu menghilangkan parut dan jeragat. Membantu wajah nampak lebih berseri dan tidak kusam.

2. Vitamin E mencegah segala pertumbuhan abnormal sel terutama kanser
Pengalaman ibu sendiri bila mengalami bengkak susu yang ketara, ibu akan mengambil dua biji vitamin E namun ianya bukanlah diamalkan secara berterusan cuma pada saat melalui saat bengkak susu atau clog duct.

” Seorang teman sebelum ini mengalami masalah di mana tempat kemaluannya didapati mempunyai benjolan seperti bengkak ketumbuhan, beliau mengamalkan dua biji vitamin E selama 7 hari dan alhamdulillah ketumbuhan itu mengecut dengan sendirinya. ”

Ini kerana Vitamin E membantu mengecutkan pertumbuhan abnormal sel dan melancarkan saraf terutama bagi ibu yang menyusu dan dapat mengelakkan bengkak susu yang berlarutan.

3. Vitamin E sangat membantu dalam aspek kesuburan
Membantu meningkatkan hormon seks baik lelaki mahupun wanita. Uniknya vitamin E Shaklee kerana turut mengandungi selenium manakala vitamin E kebanyakkan di pasaran adalah dijual berasingan dengan selenium. Ia juga sangat bagus untuk jantung tetapi waktu yang sama ia boleh meningkatkan pengeluaran hormon seks testosteron.

Bagi ibu yang menyusu, kedinginan adalah masalah biasa yang bakal dilalui disebabkan hormon prolaktin yang lebih tinggi dari hormon estrogen. Walau bagaimanapun melalui pengalaman, pengambilan vitamin membantu mengatasi masalah kedinginan.

4. Vitamin E membantu pengaliran darah dengan lebih lancar
Membantu mengatasi masalah saraf belakang terutama mereka yang sering mengadu masalah sakit bahagian belakang badan.

5. Vitamin E membantu mempercepat proses baik luka
Sangat membantu apabila si ibu yang menyusu mengalami luka di bahagian nipple. Rata-rata ibu yang menyusu akan melalui saat sukar apabila puting susunya melecet ataupun luka. Pengambilan yang konsisten sangat membantu si ibu recover dari kesakitan yang dilalui.

6. Bagi wanita yang pernah melahirkan anak
Perasankah anda kawasan erola iaitu kawasan bahagian puting susu menjadi besar dan gelap. Semakin banyak kelahiran akan membuatkan ianya semakin gelap. Boleh dibuat kesimpulan bahawa ianya merupakan pigmentation after kelahiran. Namun dengan pengambilan vitamin E yang konsisten membantu kawasan gelap itu mengecil dan warna puting menjadi cerah semula. Parut strecth mark akan semakin pudar.

7. Bagi yang mempunyai masalah pre-menstrual yang teruk
vitamin E membantu mengurangkan kesakitan akibat pre-menstrual & untuk mencegah ketegangan pada perut

8. Vitamin E membantu mengelakkan keguguran

Kajian saintifik mendapati Vitamin E berjaya menghalang keguguran dan kematian janin.


Dapatkan OFFER vitamin E yang istimewa pada bulan ini. Sementara stok masih ada.

Beli 1 botol, anda akan dapat FREE 1 botol !!


Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI,

Saya perunding bertauliah anda

Umi Nazrah
Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
Instagram : kulit_cantik_sihat_shaklee
PM kami di
www.facebook.com/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.


0 comments:

Catat Ulasan