Kepentingan Kalsium di Dalam Kacang Soya


Kenapa di dalam soya harus ada kalsium? Soya tidak mengandungi jumlah kalsium yang banyak untuk diserap kedalam badan. Kalsium ini terikat dalam bentuk yang tidak mudah larut dan kekal didalam okara. Okara ialah hampas kacang soya. Kekurangan kalsium di dalam soya mengakibatkan protien soya tidak dapat berkerja untuk menyingkirkan kalsium dari buah pingang untuk diserap kedalam badan. Kesan kalsium didalam buah pingang boleh mengakibatkan batu karang. Dengan penambahan kalsium di dalam ESP soya Shaklee, ianya dapat membantu proses penyingkiran kalsium dari buah pingang untuk diserap ke dalam badan - Wan Mahani

Serbuk soya adalah sangat berasid dan boleh menyebabkan kerapuhan tulang. Dan oleh yang demikian unsur kalsium yang secukupnya mesti ditambah dalam soy protein tu untuk meneutralkan kembali serbuk soy tu. - AESYA

Soy Isolate itu mestilah ditambah dengan unsur kalsium.

Kenapa?

Kajian melaporkan bahawa serbuk soya adalah sangat berasid dan boleh menyebabkan kerapuhan tulang. dan oleh yang demikian unsur kalsium yang secukupnya mesti ditambah dalam soy protein untuk menuetralkan kembali serbuk soya itu. Kebanyakan pengusaha/pengeluar protein soya tidak menambahkan kalsium secukupnya. Syukur dalam serbuk soy Shaklee ada ditambah kalsium. - Dya

Too much protein may also increase a person’s risk for calcium loss and osteoporosis. That’s because acids are released into the bloodstream when protein is digested, and the body uses calcium to neutralize these acids. It is possible that the extra calcium needed will be leeched from bones, according to the NIH.

However, studies are inconclusive on this point. Some research shows high-protein diets are correlated with more fractures, but other research has found people with high-protein diets have increased bone density, according to the Harvard School of Public Health. - http://www.livescience.com/45120-whey-protein-supplements.html

Setiap hidangan 3 sudu besar ESP Shaklee telah membekalkan 500 mg kalsium dan para pengguna hanya perlukan lagi 500 mg kalsium daripada sumber lain untuk memenuhi keperluan kalsium harian iaitu sebanyak 1,000 mg

Persatuan Makanan dan Dadah (FDA) Amerika Syarikat mengesyorkan pengambilan protein soya sekurang-kurangnya 25 gram dalam hidangan harian berikutan ia membantu mengurang­kan kolesterol serta risiko penyakit jantung.

1) Plant based
2) Non GMO
3) 0 - Saturated Fat
4) Naturally Cholestrol Free
5) Lactose FREE
6) Low Calories
7) ada source calcium ; 500 mg(50% Daily Value)
'8) 3 tbsp : 14 gm protein (28% DV)

dan (9) 30 mg of naturally occuring ISOFLAVONES.

soflavones ni adalah komponen semujadi yang dapat seimbangkan hormon sex wanita dan lelaki serta memberikan kesihatan jangka panjang.

Study menunjukkan sebenarnya soy isoflavones ni dapat mengurangkan risiko breast cancer, prostat dan lain2. Shanghai Breast Canser Survival Study pulak menunjukkan, populasi di Asia kurang risiko mendapat breast cancer apabila mengamalkan soy isoflavones.
Tapi, make sure lah soya tu dari non-GMO. Soya yang tidak diubah genetiknya.

hanya soya yang dibasuh dengan air sahaja dapat mengekalkan kandungan isoflavone. Kalau kaedah pemprosesan berasaskan alcohol - isoflavone termusnah

In terms of cancer causing etc yang dikaitkan dengan phytoestrogen - kajian mendapati kekuatan phytoestrogen hanyalah 1/1000 daripada kekuatan estrogen! Malah phytoestrogen membantu mengawal selia paras estrogen dalam badan. Yang lebih berbahaya ialah OBESITI sebab lemak dalam badan boleh ditukarkan kepada estrogen dan seterusnya meninggikan kadar estrogen dalam badan (& sebab tu obesiti meningkatkan risiko kanser)

Goitrogen pula adalah bahan anti tiroid yang menghalang penghasilan hormon tiroid. Goitrogen memang ada dalam soya tapi kaedah pemprosesan Shaklee memastikan goitrogen dah dipisahkan dari soya

Kenapa kena pilih non GMO? Soya GMO sebenarnya diasaskan oleh MONSANTO - pengeluar roundup i.e. racun rumpai terbesar didunia. Apa kaitannya antara soya dan racun rumpai? Monsanto hasilkan soya GMO yang mampu terus hidup walaupun disembur dengan racun rumpai. Secara tak langsung - soya GMO meningkatkan penghasilan soya dan keuntungan Monsanto bertambah sebab ramai peladang akan beli roundup! Tapi soya tersebut mengandungi bahan kimia yang tinggi (dari racun rumpai tadi)

Fakta yang lebih menakutkan? CAP mendedahkan sebahagian besar soya di malaysia diimport dari US dan lebih daripada 90% soya US adalah dari jenis GMO!!

Kacang soya berasal dari benua Asia dan ditanam seawal tahun ke-11 sebelum Masihi di China, diikuti Jepun, India dan Asia Tenggara pada kurun ketujuh Masihi.

Selepas itu, ia mula ditemui di Eropah dan semakin banyak didapati menjelang kurun ke-18. Namun, ha­nya pada kurun ke-20 barulah khasiat kacang soya diketahui dan dihargai penduduk benua Amerika.

Anda berminat untuk mencuba? Boleh klik button di bawah untuk membuat pesanan.

 ESP Shaklee



Nak menikmati discount 20-30% harga produk? Semestinya boleh. Dengan register ahli Shaklee. Hanya RM 79.00 pendaftaran sekali untuk seumur hidup
 Daftar Ahli Shaklee
BERITA GEMBIRA Jika anda mendaftar ahli Shaklee bulan ini dan membeli sebotol Ostematrix, anda akan mendapat multivitamin Vita-Lea yang sudah berusia 100 tahun daripada Shaklee secara PERCUMA !!

Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI, Saya perunding bertauliah anda

Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
PM kami di

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan