Bahaya Berbuka Dengan Makanan Fast Food!


Fast food mengandungi bijirin diproses, lemak tepu dan trans-lemak, bahan pengawet dan bahan tambahan lain. Bahan ini menyebabkan bahaya fast food yang mengurangkan fungsi imun, menyebabkan penyempitan arteri, plak disingkirkan ke dalam arteri, meningkatkan pengeluaran kortisol yang membawa kepada tekanan dan penuaan yang lebih cepat.


Kajian klinikal yang dilakukan oleh Dr. Ghahim dari State University of New York di Buffalo memberikan keputusan yang Vivix mampu untuk menghentikan tekanan radang (inflammatory stress) dan kerosakan oksidatif (oxidative damage) akibat memakan fast food yang mengandungi diet yang tinggi lemak, tinggi karbohidrat (high-fat, high-carbohydrate - HFHC) *kajian Vivix™ - J Clin Endocrinol Metab , 2011 Feb 2 [Epub ahed of print] http://tinyurl.com/4goytaw




Dr. Ghanim telah membuktikan bahawa makanan HFHC mencetuskan oksidatif dan tekanan radang serta menghasilkan peningkatan dalam kepekatan plasma endotoksin. Peningkatan tersebut akan mengaktifkan spesies oksigen (radikal bebas). Radikal bebas diperhatikan mendorong kerosakan inflamasi yang menyumbang kepada keradangan vaskular, pembinaan plak di dalam arteri, meningkatkan tekanan darah dan kecendurangan ke arah obesiti. *kajian Vivix™ - Am J Clin Nutr , 2004 (Apr); 79 (4): 682-90 http://tinyurl.com/4b92dtg


Kajian dilakukan kepada 1 kumpulan peserta yang mengambil 910 kalori sarapan pagi di restoran fast food Burger King yang melibatkan sosej, keju dan kentang goreng. Separuh daripada kumpulan tersebut mengambil supplemen yang mengandungi resveratrol dan polifenol anggur muskat (muscadine grape) iaitu Vivix™ manakala separuh lagi mengambil placebo.

Darah para peserta kemudiannya diuji untuk tahap aktiviti molekul utama genetik iaitu NF-E2-related factor-2 (Nrf2) iaitu penyelaras perlindungan antioksidan dalam setiap sel dalam badan.

Selepas tempoh 5 jam selepas makan, kumpulan yang mengambil Vivix menunjukkan paras Nrf2 yang tinggi dengan dramatik berbanding placebo.

Nrf2 menguruskan fasa II proses detoks; satu proses yang mana membolehkan tubuh badan mengeluarkan xenobiotics serta sebatian buatan manusia seperti ubat-ubatan dan bahan kimia toksik yang berasaskan minyak. Bahan-bahan ni adalah bahan yang mana sistem detoks fasa 1 di dalam hati tak boleh hapuskan.

Apakah Vivix™?



Vivix™ adalah peneraju supplemen pengaktifan gen anti-penuaan yang dibangunkan oleh saintis daripada syarikat nutrisi semulajadi nombor 1 Amerika dunia. Formula ini adalah berdasarkan kajian oleh Saintis Harvard, Dr. David Sinclair. Sains Shaklee membuat pelaburan selama 3 tahun dan lebih daripada satu juta dolar untuk mencipta supplemen unik ini.

Setiap hidangan Vivix™ membekalkan 100mg ultra tulen trans-resveratrol - satu bentuk resveratrol yang sangat mudah diserap oleh tubuh badan manusia dan juga 1,200mg ekstrak yang sangat pekat daripada kulit dan biji buah anggur muscadine.

Hanya satu sudu kecil Vivix™ membekalkan jumlah manfaat kesihatan yang hampir sama dengan resveratrol yang dijumpai di dalam 100 gelas jus anggur merah. Bekalan 30hari Vivix™ memberikan anda manfaat 3,000 gelas jus buah anggur dengan jaminan TANPA ALKOHOL!

Oleh kerana sesetengah penyakit yang terjadi adalah keranat faktor usia yang disebabkan oleh kerosakan sel akibat radikal bebas, Shaklee boleh memberikan manfaat kepada

√ Pesakit kanser – seperti barah payudara, serviks, prostat, paru-paru
√ Post-pembedahan
√ Penuaan kulit - kedutan, kekeringan, kendur, tompok hitam
√ Penuaan rambut - uban
√ Penyakit jantung
√ Kegagalan renal
√ Diabetes
√ Hypertension
√ Kolesterol
√ Berhenti merokok
√ Varicose vein
√ Alzheimer
√ Systemic Lupus Erythomosus (SLE)
√ Masalah mata & penglihatan - seperti macular degenaration, cataract, glaucoma, diabetic retinopathy, visual acuity
√ Strok - major & minor > seperti Bell's palsy
√ Kerosakan Arteriovenous

>>> Dan pelbagai jenis penyakit




Anda berminat untuk mencuba? Boleh klik button di bawah untuk membuat pesanan.


Nak menikmati discount 20-30% harga produk? Semestinya boleh. Dengan register ahli Shaklee. Hanya RM 79.00 pendaftaran sekali untuk seumur hidup
 Daftar Ahli Shaklee
BERITA GEMBIRA Jika anda mendaftar ahli Shaklee bulan ini dan membeli sebotol Ostematrix, anda akan mendapat multivitamin Vita-Lea yang sudah berusia 100 tahun daripada Shaklee secara PERCUMA !!

Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI, Saya perunding bertauliah anda

Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
PM kami di

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

1 ulasan:

  1. nice info...saya baru belajar pasal shaklee ni...blog awak pun comel

    BalasPadam