5 Tanda Signal : Anda Perlu Makan Lebih Banyak Protein!


Kenapa ye tubuh badan kita perlukan suplemen protein? Penting sangat ke protein ni? Dah tu kalau makan ikan yang digoreng tu, bukan ke dapat protein? Haaaa dalam mee megi pun ada protein tau! Jadi anda fikir semua sumber protein adalah sama la ye. Sebelum tu, meh kita ketahui dulu apakah petanda-petanda tubuh badan anda perlukan lebih banyak protein!

Anda mengidamkan manisan
Salah satu tanda-tanda awal anda rendah sumber protein ialah apabila Anda mula merasakan keinginan terhadap gula-gula dan merasa seperti anda tidak pernah cukup. Anda akan berfikir kekurangan protein akan mencetuskan keinginan untuk steak dan telur, bukan? Tetapi salah satu fungsi yang paling penting protein adalah menjaga gula di dalam darah anda agar mantap. Yang bermaksud jika anda kurang mengambil protein, paras glukosa akan membuatkan anda mengambil satu penyelesaian cepat seperti gula-gula. "Jika semua yang anda makan pada waktu pagi adalah segelintir bijirin, anda akan mendapat tenaga segera, maka tenaga itu kemudian akan berkurang. Tenaga yang meningkat dan menurun secara mendadak itulah punca di mana keinginan terhadap manisan datang.

Otak Anda Rasa Blurrr
Gula dalam darah yang seimbang adalah penting untuk tinggal fokus. Oleh itu, apabila anda protein dilucutkan dan paras glukosa anda turun naik sentiasa, Blatner kata anda mungkin merasa yang berkabus seperti sedikit anda tidak boleh mendapatkan cukup dengan program ini di tempat kerja, sebagai contoh. Mengapa? Kerana anda tidak mempunyai aliran karbohidrat untuk menjana otak anda. Protein di makan membantu masa melepaskan karbohidrat untuk tenaga yang stabil dan bukannya atas dan ke bawah pancang. Jika anda bergantung hanya pada "makanan sekejap," seperti keropok atau roti, anda hanya akan mengalami pecah pendek tenaga mental, diikuti oleh kabut.

Rambut anda gugur
Protein adalah blok bangunan semua sel-anda anda folikel rambut disertakan. "Jika folikel rambut anda kuat, mereka menyimpan rambut di atas kepala anda, walaupun penarikan yang kita lakukan sepanjang hari dan angin melalui rambut anda," kata Blatner. Tetapi jika anda kronik skimping pada kulit kepala-menstabilkan nutrien, anda mungkin perasan bahawa helai anda mula menipis (walaupun, perlu diingat, ini juga boleh menjadi tanda keadaan yang lain, seperti masalah tiroid).

Anda Rasa Lemah.
Kita semua tahu bahawa protein adalah penting untuk membina otot. Dan jika anda tidak mendapatkan cukup itu, otot anda akan mula mengecut dari masa ke masa, kata Blatner. Hasilnya, anda mungkin merasa lemah dan tidak mampu untuk melakukan latihan anda sekali cemerlang di.

Anda Sentiasa Mendapat Sakit
Bisep anda bukan satu-satunya perkara yang menguatkan protein. "Protein diperlukan untuk membina semua sebatian dalam sistem imun kita," kata Blatner. Jadi jika anda seolah-olah untuk menangkap selesema atau jangkitan lebih kerap daripada orang lain dan anda sebaliknya dalam kesihatan-kekurangan protein baik mungkin untuk menyalahkan. Tanda lain: Anda sentiasa mendapatkan hangnails. "Kulit kita adalah organ imun yang besar kerana ia melindungi kita dari alam sekitar," kata Blatner. Jika kulit anda tidak kukuh disebabkan oleh kekurangan protein, anda boleh mula perasan retak dan air mata (seperti hang kuku), berpotensi mendedahkan anda kepada patogen dan membawa kepada jangkitan.

Dah tu kenapa protein ni penting untuk tubuh manusia kita ni ye?

Kerana manusia terdiri dari 60 trillions sel. Daripada hujung rambut ke hujung kaki, sel hormone, enzim, sel tulang serta semua organ penting perlu di maintain dan baik pulih juga untuk tumbesaran.

Kerana sumber Protein terbaik adalah daripada tumbuh-tumbuhan tetapi kebanyakan daripada kita hanya mendapat protein melalui sumber haiwan yang tinggi kandungan cholestrol, lemak dan jga bahan awet dan kimia (makanan ayam, ikan dan daging beku)

Kerana protein mudah rosak dengan suhu yang tinggi (seperti menggoreng)

Kerana untuk kita mendapatkan Protein mentah yang lengkap (dengan 9 jenis asid amino), larut segera (2.5 PER) serta non-GMO (tidak diubah genetiknya) di dalam pasaran amat terhad.

Maka ESP keluaran Shaklee adalah pilihan yang baik.


Perbezaan ESP Shaklee Dengan Jenama Lain

1. Soya non-GMO

Shaklee menggunakan soya non-GMO. Ianya tidak dihasilkan secara genetik atau dalam erti kata lain, tidak diubah daripada keadaan asalnya. Shaklee menggunakan proses pensijilan tersendiri yang dikenali sebagai Identity Preserved Program (IPP). Program ini memastikan kacang soya bebas daripada pendedahan perubahan genetik. Daripada benih sehingga penyimpanannya, anda boleh yakin dengan komitmen Shaklee di dalam penggunaan ramuan-ramuan yang semulajadi dan berkualiti. Menurut saintis dari Brazil, Dr.Louis, toksin akan dibina tanpa disedari apabila gen baru dimasukkan ke dalam sel tumbuhan. Jadi, penghasilan soya secara genetik sebenarnya TIDAK DIJAMIN KESELAMATANNYA. Dan kos menghasilkan soya genetik ini adalah LEBIH MURAH berbanding non-GMO soya! Oleh itu, kebanyakan syarikat pengeluar minuman berasaskan soya memilih untuk menghasilkan minuman soya secara genetik. Sebab itu juga, harga ESP Shaklee adalah lebih tinggi daripada yang lain. Ini kerana proses penghasilan ESP Shaklee bukanlah mudah!

2. Mengandungi 9 Asid Amino Penting

Salah satu ciri yang paling berharga kacang soya adalah bahawa ia adalah protein yang lengkap dan memberi SEMUA sembilan asid amino penting. Badan memerlukan ini sehari untuk menghasilkan hormon, jus penghadaman, antibodi, dan enzim. WALAU BAGAIMANAPUN, tidak semua kacang soya adalah sama. Kualiti dan amino kandungan asid akan berbeza-beza berdasarkan keadaan tanah, dan berkembang dan menuai keadaan berubah-ubah. Jika satu asid amino penting hilang, sistem imun boleh tertekan 30%, dan banyak fungsi badan yang penting ditangguhkan atau dihentikan. Oleh itu, adalah penting bahawa setiap kelompok kacang soya diperiksa untuk kandungan asid amino jika kita mahu bergantung kepada isolat soya itu menyediakan bekalan yang DIJAMIN daripada sembilan asid amino penting. Dan ESP Shaklee ada menyediakan semua sembilan asid amino penting.

3. Pembersihan Menggunakan Air Bukan Alkohol

Sesetengah protein soya diproses dengan alkohol. Cara pemprosesan ini bukan sahaja menghilangkan isoflavon yang bermanfaat, malah membentuk kontaminasi bersilang dengan bahan-bahan kimia yang digunakan dalam pemprosesan. Ia akan memusnahkan kandungan isoflavon sehingga 88%! Sedangkan isoflavon itu diperlukan untuk mengurangkan risiko kanser payudara, prostat, paru-paru, usus dan kanser umum lain kerana peranannya dalam mempengaruhi metabolisma hormon reproduksi dan aktiviti biologi. Berbeza dengan soya dalam ESP Shaklee, ianya dicuci dengan air untuk mengekalkan isoflavin genistin dan daidzin yang kritikal demi membekalkan anda dengan keseluruhan kebaikan soya.

4. Dihasilkan Pada Suhu Yang Rendah

Penghasilan ESP Shaklee dibuat pada suhu yang rendah. Asid amino adalah sangat sensitif kepada haba. Dalam beberapa kajian, protein memasak telah ditunjukkan untuk memusnahkan sehingga 50% daripada beberapa Asid Amino. Jika seorang individu secara konsisten menggunakan diet yang kurang dalam semua asid amino penting, boleh menyebabkan perkembangan otak dan hormon, atau lain-lain pembangunan tisu badan yang tidak mencukupi.

5. Penyingkiran Bahan Anti-Tyrosine / Anti-Growth

Orang Asia yang memakan soya dalam jumlah yang besar selama bertahun-tahun, telah mengetahui bahawa soya mentah mengandungi bahan “anti-growth”, “anti-tyrosine”. Kekurangan tyrosine akan menyebabkan tekanan darah yang rendah, suhu badan yang rendah, dan restless leg syndrome (RLS). Oleh itu, orang Asia sentiasa memasak makanan soya mereka secara sederhana untuk menyahaktifkan bahan “anti-tyrosine/anti-growth”. ESP Shaklee melalui proses mengekstrak yang membuang bahan ini, tetapi dalam masa yang sama menyimpan soya dalam bentuk yang mentah untuk mengekalkan tahap tertinggi AMINO ASID dan isoflavon, yang sangat sensitif terhadap haba.


Secara ringkasnya, kenapa kita patut pilih ESP Shaklee:

√ 14 Grams protein bagi setiap hidangan
√ Hanya menggunakan proses pensijilan IPP NON-GMO Soy Protein
√ Kualiti Protein Tertinggi
√ Sumber Protein Vegetarian Asli
√ Bebas Kolesterol Secara Semulajadi
√ Tiada Lemak Tepu
√ 1 Gram Jumlah Lemak Setiap Hidangan
√ Laktosa Percuma Secara Semulajadi
√ 50% Keperluan Harian Kalsium Anda
√ Semua Asid Amino, termasuk sembilan yang penting yang anda perlu mendapatkan daripada makanan
√ Diproses menggunakan air untuk mengekalkan secara semulajadi isoflavon seperti genistein dan daidzien
√ Tiada perisa tiruan, pemanis, atau bahan pengawet yang ditambah

Berminat untuk mencuba? Boleh klik gambar di bawah untuk membuat pesanan.

 ESP protein soya

Peringatan: Hubungi saya terlebih dahulu sebelum buat pembelian jika ingin nikmati discount 20-30% dengan register ahli Shaklee.

Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI, Saya perunding bertauliah anda

Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
PM kami di

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan