Vita-Lea : Multivitamin Berusia 100 Tahun FREE Untuk Direbut!


Awal 1 hb Mei lepas bila baca di dalam group Whatsapp Shaklee2U, berderau rasa dengan insentif dan free gift yang Shaklee tawarkan dan berikan kepada para pengedar Shaklee. Sungguh banyak yang para pengedar boleh dapat. Pendek kata, senang nak dapat duit free dengan Shaklee. Tapi sebelum tu, kena lah berusaha terlebih dahulu, hehehe! Selain tu, untuk para ahli baru di bulan Mei ni, Shaklee berikan FREE multivitamin Vita-Lea Iron secara FREE! Mana lagi nak dapat weiiii! Kami yang ahli lama dulu, bersimpan-simpan duit nak beli. Tapi sekarang Shaklee bagi FREE je dengan pendaftaran keahlian baru. Pada yang dah lama makan Shaklee tapi belum join ahli tu, wajib sangat la join bulan ni. Untunggggg.

Apa pentingnya multivitamin ni dalam kehidupan kita?

Multivitamin berfungsi untuk menutup lompong-lompong nutrient dalam tubuh badan kita. Ia menyediakan pelbagai kebaikan dalam jangka masa yang panjang bagi menampung keperluan zat pemakanan yang selalunya tidak dapat dipenuhi hanya dengan pemakanan harian anda. Secara umumnya pengambilan vitamin dan mineral boleh membantu mengatasi masalah kesihatan seperti sistem imunisasi, kesihatan tulang, kesihatan mata, kulit, jantung dan sebagainya.

Selain itu, mengapa kita pelu mengambil multivitamin?

1. Menampung nutrient semasa menurunkan berat badan.
Badan kita memerlukan metabolism yang tinggi bagi mempercepatkan proses penurunan berat badan. Namun begitu, tanpa zat yang mencukupi, kadar metabolism akan menurun sekaligus menyebabkan kesan penurunan berat badan juga semakin perlahan. Badan kelihatan lesu dan muka menjadi pucat. Ia juga disebakan oleh kekurangan micronutrient dalam diet.

2. Zat Makanan Termusnah Semasa Dimasak
Haba adalah salah satu faktor vitamin dan zat mudah terurai. Suhu optimum bagi vitamin berfungsi dengan efisyen adalah pada suhu badan manusia (36 darjah celcius) dan suhu berlebihan mungkin akan menyebabkan zat dan nutrient musnah. Oleh itu, tiada jaminan bahawa 100% zat dari makanan yang kita masak mampu diserap oleh tubuh.

3. Tekanan dan Stress dengan Rutin Seharian
Seperti yang saya pernah sebut dalam entry Energy Booster, stress akan menyebabkan anda kehilangan magnesium dan pelbagai nutrient penting untuk tubuh dan otak. Perkara ini mampu menyebabkan anda hilang ertimbangan, tekanan perasaan, mental dan sebagainya.

4. Sibuk
Sibuk yang bagaimana ye? Zaman sekarang, orang sibuk dengan kerja sehingga tidak sempat untuk ambil tahu mengenai pemakanan. Yang lebih memburukkan keadaan apabila mereka memilih makanan segera yang tidak menyihatkan semata-mata untuk mengalas perut yang lapar. Pola pemakanan sebegini adalah tidak seimbang dari segi micronutrient nya, terutama jika anda jarang masak sendiri di rumah.

5. Kualiti makanan semakin rendah Zaman kini,sayur-sayuran dan buah-buahan yang sepatutnya menyumbang zat yang tinggi kepada tubuh badan kita telah dicemari dengan bahan-bahan kimia sekaligus memusnahkan kualiti nutrient di dalam nya semata-mata bagi memastikan mereka kelihatan segar dan menarik. Kualiti sayur dan buah-buahan begini jauh berbeza dengan sayur dan buah-buahan yang ditanah secara organic beberapa dekat yang lalu.

6. Pencemaran Alam Sekitar Setiap hari, tubuh badan kita terdedah dengan pencemaran alam sekitar dek arus pembangunan yang kian pesat. Nutrient yang diperolehi daripada pemakanan sahaja tidak mungkin mencukupi bagi memastikan kkesihatan berpanjangan.

7. Tabiat Memilih makanan Tidak dinafikan terdapat golongan yang tidak suka makan sayur di mana ia hanya bergantung kepada daging dan makanan laut sahaja. Terdapat juga golongan yang hanya makan sayur-sayuran sahaja (vegetarian) dan individu sebegini pastinya tidak akan mendapat vitamin B12, zinc dan kalsium yang secukupnya.

8. Tahap Penyerapan Nutrien yang Rendah Tidak semua individu mampu menyerap nutrien dengan baik, terutamanya golongan yang sudah berumur. Supplemen multivitamin membantu dalam memastikan bekalan vitamin dan mineral kepada tubuh badan sentiasa mencukupi.

Apakah Kelebihan dan Fungsi Utama Vitalea Iron Formula?

Berdasarkan faktor-faktor di atas, maka perlulah kita memulakan langkah bijak bagi memastikan keperluan nutrient dalam badan kita adalah mencukupi. VitaLea kaya dengan Vitamin A, D, E, C, asid folik Vita B1, B2, B3, B6, B12, Biotin, Vita B5, kalsium, fosforus, iodine, zat besi magnesium kuprum dan zink.


Antara fungsi utama VitaLea ialah:
Melengkapkan Nutrient dalam badan
Membantu penyerapan zat daripada makanan memulihkan selera makan dan melancarkan sistem pencernaan.
Mengandungi 12 vitamin dan 9 mineral yang lengkap untuk keperluan harian.
Membantu meningkatkan kecergasan minda dan meningkatkan sistem ketahanan/imunisasi tubuh. Penting untuk pertumbuhan sel dan pembiakan.
Mengimbangi hormon dan tidak balas kimia dalam badan
Melindungi organ seperti jantung, buah pinggang dan hati.

Berminat untuk mencuba? Boleh klik button di bawah untuk membuat pesanan.

 Multivitamin

Nak menikmati discount 20-30% harga produk? Semestinya boleh. Dengan register ahli Shaklee. Hanya RM 80.00 seumur hidup

Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI, Saya perunding bertauliah anda
Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
PM kami di

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan