[KEPUTIHAN] Tips Kepada Anda yang Malas Nak Amalkan Petua Tradisional


Alat kelamin wanita sangat mudah terdedah dengan sejumlah penyakit seperti radang pelvis atau kelainan pada struktur vagina ataupun timbulnya masalah keputihan yang boleh mendatangkan bahaya jika tidak mengambil akannya. Bagi wanita, masalah keputihan adalah satu masalah yang sangat meremehkan rutin harian. Ini kerana jika keputihan yang hadir terlalu banyak dan berbau ia merupakan satu faktor kepada masalah kesihatan bahagian sulit. Bahkan ia jugalah yang menjadi punca kepada kegatalan yang tidak henti di bahagian sulit ini.

Antara petua tradisional turun-temurun yang boleh diamalkan untuk mengatasi masalah keputihan ialah

1. Pucuk Pegaga - Ambil secekak pucuk pegaga berserta akarnya sekali dan cuci denga air sehingga bersih. Rebuskan pegaga tersebut dengan dua gelas air kosong serta campurkan sedikit garam. Setelah air campuran tersebut masak, biarkan ia sejuk dan tapis air rebusan itu. Amalkan meminum air rebusan tersebut dua kali sehari.

2. Daun Sirih – Dapatkan 12 helai daun sirih dan cuci bersih. Ambil seliter air kosong dan ramaskan daun sirih tersebut dengan air tersebut. Kemudian tapiskan air yang sudah diramas dengan daun sirih tersebut dan gunakan untuk mencuci bahagian kemaluan wanita.

3. Pucuk Kaduk – Ambil beberapa helai pucuk kaduk yang tua dan rebus. Sejukkan air rebusan tersebut dan gunakan untuk mencuci bahagian kemaluan ketika membuang air kecil atau selepas datang haid. Ia dapat mengurangkan keputihan dan menghilangkan rasa gatal pada bahagian sulit ini.

Tetapi kita zaman sekarang yang sibuk dengan kerja, anak-anak dan pelbagai lagi kehendak kehidupan akan rasa leceh la untuk rebus segala bagai tumbuhan tradisional tu.

Jangan risau. Saya cadangkan satu tumbuhan yang berasal daripada negara Islam. Malah pernah digunakan ketika peperangan antara tentera Islam dan orang asing.

Tumbuhan tersebut ialah Alfalfa!


Alfalfa mampu meregulasikan hormon dan seterusnya menghilangkan keputihan.

Alfalfa ni raja segala tumbuhan. Alfalfa merupakan pusat pengumpulan segala nutrien. Akar tunjangnya yang mengunjur sedalam enam meter ke bawah mampu menyerap pelbagai zat dan mineral daripada mendapan di dalam tanah, sementara daunnya mengumpul klorofil yang banyak melalui proses fotosintesis semulajadi. Alfalfa mengandungi vitamin A, C dan E serta kalsium, potasium, fosforus dan zat besi.

Apa keistimewaan Alfalfa jenama Shaklee berbanding yang lain?

Shaklee hanya menggunakan alfalfa terbaik yang tumbuh di California yang kaya dengan pelbagai jenis zat termasuk kalsium, fosforus, zat besi dan magnesium serta klorofil, bioflavonoid, pelbagai mineral dan vitamin. Dan yang bestnya Shaklee Alfalfa Complex tidak mengandungi perasa tiruan, pemanis, pewarna, bahan pengawet tambahan, fungisid,bakteriosid, hormon2 sintetik, pengawalatur tumbesaran atau bahan-bahan kimia.






Berminat untuk mencuba Alfalfa Complex? Boleh klik button di bawah untuk membuat pesanan.



Peringatan: Hubungi saya terlebih dahulu sebelum buat pembelian jika ingin nikmati discount 20-30% dengan register ahli Shaklee.

Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI, Saya perunding bertauliah anda
Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
PM kami di

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

1 ulasan: