Jangan Pakai Bra Dan Seluar Dalam Ketika Tidur

buka bra sebelum tidur

Penyelidik, Sydney Singer menasihatkan wanita yang ingin menghindari kanser payudara harus memakai bra dalam waktu sesingkat mungkin dan sebaiknya kurang dari 12 jam sehari. Dan ketika tidur yang biasanya antara 6-8 jam itu, sila hindari dari memakai bra, ia sangat bahaya untuk wanita kerana ia boleh menyebabkan kanser payudara.

“Waktu yang paling tepat untuk merehatkan payudara adalah tanpa memakai bra ketika tidur. Jangan tidur dengan bra,” kata Sydney Singer.

Menurut Sydney Singer, menggunakan bra terlalu lama dapat meningkatkan suhu jaringan payudara dan wanita yang memakai bra memiliki kadar hormon prolaktin (hormon yang berfungsi merangsang kelenjar air susu) yang lebih tinggi. Kedua hal ini dapat mempengaruhi pembentukan kanser payudara. Selain itu, terlalu kerap menggunakan bra atau menggunakan bra terlalu ketat juga membahayakan kesihatan kerana boleh membatasi aliran darah ke payudara.

Jadi, kepada sesiapa yang masih tidur pakai bra, sila elakkan. Malah, saya yakin ramai tahu akan hal ini cuma mereka tidak mengambil berat sahaja. Mencegah lebih baik daripada mengubati, setuju dengan saya. Walau anda tidak biasa atau pernah buat selama ini, cuba lakukan perlahan-lahan.

Bagi yang lelaki pula, sebaiknya gunakan seluar dalam yang longgar atau jangan pakai seluar dalam langsung ketika tidur. Ini untuk memberi kesempatan bagi testis (buah zakar) menurunkan suhunya dan menjaga kualiti sperma agar tetap baik.

Mengikut kajian itu, alat reproduksi lelaki berada di luar tubuh dan dengan itu ia sangat dipengaruhi oleh keadaan di sekitar dan pakaian yang digunakan seseorang. Jika lelaki menggunakan seluar ketat atau seluar dalam terlalu lama akan menyebabkan suhu di sekitar alat reproduksinya meningkat dan tentunya akan mempengaruhi produksi sperma yang boleh menyebabkan lelaki itu mandul.

Para isteri inginkan Payudara dan Miss V yang sihat dan cantik untuk suami?

Kandungan asid amino dan phytoestrogen yang terdapat di dalam sesetengah pokok herba sebenarnya dapat membantu pembesaran payudara secara semulajadi dengan berkesan.

Bukan semua tumbuh tumbuhan herba dapat memberi kesan yang sedimikian.

Hanya herba terpilih yang mempunyai kandungan asid amino dan phytoestrogen dan makanan yang mempunyai protin dan kolagen mempunyai kesan ke atas tumbesaran sel payudara dengan baik.

Oleh itu , bagi mereka yang mempunyai hasrat ingin membesarkan payudara tanpa perlu buat pembedahan , anda boleh amalkan herba dan makanan yang mempunyai khasiat seperti yang dinyatakan di atas.

Tumbuhan herba atau makanan semulajadi manakah yang SESUAI diamalkan untuk merangsang pertumbuhan Payudara yang sihat?

1. Pucuk alfalfa
Pucuk alfalfa adalah tumbuhan yang kaya dengan inphytoestrogens. Ia kaya dengan protin , asid amino dan lain-lain nutrien yang menggalakkan pertumbuhan payudara yang sihat.

2. Alpukat
Alpukat mengandungi asid amino dan nutrien lain yang menggalakkan pertumbuhan payudara.

3. Biji bunga Flax (flax seed)
Biji bunga flaks mengandungi fitoestrogen yang merangsang pertumbuhan payudara.

4. susu
Susu adalah tinggi dalam protein dan juga mengandungi semulajadi estrogen, progesteron dan prolaktin, yang diperlukan untuk pertumbuhan payudara.

5. Kekacang
Kacang tinggi lemak monosaturated, yang menggalakkan pertumbuhan payudara.

6. Daun Parsley
Parsley adalah tumbuhan yang merangsang pengeluaran estrogen dan juga mengawal gangguan hormon.

7. Makanan Laut
Makanan laut mengandungi tahap mangan, yang membantu meningkatkan hormon seks, sekali gus. menggalakkan pertumbuhan tisu payudara. Makanan laut juga menjadikan tisu payudara lebih terdedah kepada estrogen.

8. Kacang soya
Produk soya kaya dengan isoflavon dan membantu melawan radikal bebas dan sel-sel kanser yang mungkin tumbuh di dalam tisu payudara. Ia juga sangat kaya dengan fitoestrogen, hormon sebahagian besarnya bertanggungjawab untuk pertumbuhan payudara.

9. biji bunga matahari
Biji bunga matahari adalah tinggi dalam protein yang meningkatkan tumbesaran payudara.

10. Whey protein
Protein adalah penting untuk mana-mana program pembesaran payudara. Ia adalah termasuk daging, ayam, dan ikan merupakan satu cara yang baik untuk merangsang pertumbuhan payudara.

11. Biji Bunga Camellia Japonica
Camellia SEED EXTRACT adalah semula jadi ramuan baru anti-penuaan yang diekstrak daripada benih Camellia japonica dalam Pulau Goto, Nagasaki. Ekstrak ini mempunyai kesan estrogen dan tindakan antioksida.

payudara breast anjal shaklee

Produk yang paling sesuai adalah Alfalfa Complex, ESP protein, GLA Complex.

1. Alfalfa complex kaya dengan garam mineral, asid amino, protin dan inphytoestrogens
- Tumbuhan terbaik yang mengandungi segala zat keperluan harian tubuh manusia.
- Melegakan sakit sendi dan belakang.
- Menghilangkan kelesuan dan tekanan.
- Memberi sensasi ‘rasa sejuk’ (alfalfa Shaklee mengandungi minyak Peppermint)
- Memberi kelegaan semasa haid.
- Merawat arthitis
- Bagus untuk elergi dan ekzema
- Merawat asma
- Mencuci usus bagi membuang toksik
- Mencuci buah pinggang dan merawat kencing kotor disebabkan jangkita dalam buah pinggang
- Meneutralkan asid dalam badan
- Merawat masalah keputihan pada wanita
- Membesar dan menegangkan payudara
- Bertindak seperti kacip fatimah kepada para isteri
- Memulihkan urat selepas bersalin
- Membantu masalah penghadaman dan pencernaan
- Meningkatkan stamina seorang suami
- Melegakan sembelit
- Milk Booster bagi ibu menyusu

2. ESP protein
- kacang soya RENDAH LEMAK dan berkhasiat untuk seisi keluarga. Suami, ibu hamil dan menyusukan anak dan anak-anak berusia setahun ke atas pun boleh ambil ESP untuk kecantikan kulit dan menambah tenaga.
- mengandungi 9 asid amino penting dalam yang tidak dapat dihasilkan oleh badan merupakan sumber protein yang lengkap bagi kesihatan yang sempurna dan berupaya menampung kekurangan protein yang menyebabkan kulit kusam, berjeragat, berparut dan kurang anjal
- setiap hidangan membekalkan kalsium sehingga 50% bagi menyokong perkembangan tulang yang sihat hidangan yang lengkap bagi yang tidak sempat bersarapan dan berpuasa kerana mengandungi sumber nutrien yang diperlukan oleh tubuh


3. GLA Complex (sumber Omega-6 iaitu flaxseed, makanan laut dan biji bunga matahari)
Gamma-linolenic acid (GLA) adalah asid lemak omega-6 yang kebanyakkannya ditemui di dalam sumber tumbuhan berminyak seperti borage seed oil, evening primrose oil, dan black currant seed oil. GLA merupakan asid lemak yang diperlukan oleh badan, tetapi tidak boleh dibina oleh badan, jadi perlu diambil dari sumber makanan.

  • Diabetic neuropathy - Mengurangkan sakit saraf, kebas di kalangan pesakit diabetis.
  • Rheumatoid arthritis - pengambilan berterusan sehingga 3 bulan membantu mengurangkan simptom RA.
  • Breast cancer - Satu kajian menunjukkan wanita yang mengambil GLA memberi respon yang baik terhadap tamoxifen(ubat untuk rawatan kanser payudara).
  • Eczema - Kajian awal (namun tiada bukti kukuh) menunjukkan GLA membantu mengurangkan simptom eczema.
  • High blood pressure (Hypertension) - Terdapat bukti bahawa pengambilan GLA bersama asid lemak omega -3, EPA dan DHA membantu mengurangkan tekanan darah.
  • Menopausal symptoms - GLA membantu mengurangkan simptom pre menopaus.
  • Mastalgia - Pengambilan GLA membantu mengurangkan rase sakit pada payudara terutamanya ketika datang bulan.
  • Osteoporosis - Pengambilan GLA bersama EPA membuktikan dapat menambah ketumpatan tulang dan mengurangkan osteoporosis di kalangan wanita warga emas.
  • Premenstrual syndrome (PMS) - Pengambilan GLA dapat menstabilkan hormon ketika datang haid. Simptom seperti kesakitan payudara, kemurungan, mood tidak stabil, loya dapat dikurangkan.
  • Regulate hormones - Pengambilan GLA membantu membetulkan hormon, mengurangkan sakit kepala.
  • Normal growth and developement - Pengambilan GLA secara berterusan dapat membantu menyihatkan otak, membantu pertumbuhan kulit dan rambut yang sihat, menjaga kesihatan tulang, meningkatkan metabolisma.

Sumber GLA
1) Borage seed oil
2) Evening primrose oil
3) Black currant seed oil

Lihat testimoni para pengguna yang telah mengambil ESP, Alfalfa Complex






Berminat untuk mencuba? Boleh klik button di bawah untuk membuat pesanan.

payudara breast anjal shaklee

Peringatan: Hubungi saya terlebih dahulu sebelum buat pembelian jika ingin nikmati discount 20-30% dengan register ahli Shaklee.

Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI, Saya perunding bertauliah anda
Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
PM kami di

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan