Pakai Bra Atau Tidak Semasa Tidur?

pakai bra atau tak masa tidur

Selalu kita dengar tentang saranan untuk wanita supaya tidak memakai bra semasa tidur. Artikel kami sebelum ini ada berkongsi yang Penyelidik Sydney Singer menasihatkan wanita yang ingin menghindari kanser payudara digalakkan memakai bra dalam waktu sesingkat mungkin dan sebaiknya kurang dari 12 jam sehari. Oleh itu menurut penyelidik tersebut, waktu yang paling tepat untuk merehatkan payudara adalah dengan tidak memakai bra ketika tidur.

Bagaimanapun, saranan memakai bra ketika tidur untuk mengelakkan payudara kendur seperti yang disarankan lagenda Hollywood Marilyn Monroe mungkin membuatkan anda berasa ragu-ragu terhadap pendapat untuk tidak memakainya ketika tidur.

Menurut Dr. Amber Guth , profesor bersekutu pembedahan dan pengarah Breast Cancer Surgery Multidisciplinary Fellowship di NYU Langone Medical Center, tidak ada bukti yang kukuh tidur dengan bra akan memberi manfaat atau berbahaya terhadap kesihatan payudara , malah kesan payudara mengendur boleh disebabkan oleh beberapa faktor seperti kehamilan dan penyusuan bayi selain faktor usia dan graviti.

Pakar pembuat coli, Linda Becker pula berpendapat, graviti merupakan faktor terbesar yang mempengaruhi masalah payudara kendur. Jadi individu yang memakai coli lebih lama (lebih dari lapan jam) akan mendapat manfaat ini kerana payudara mereka mendapat sokongan yang lebih lama.

Jadi mana saranan yang betul sebenarnya? Pakai atau tidak?

Menurut Linda, ianya bergantung kepada saiz payudara anda sendiri. Jika anda memiliki saiz cup A dan B, mungkin tidak perlu. Namun jika anda memiliki saiz payudara yang lebih besar, anda mungkin perlu memakai coli semasa tidur untuk memberi sokongan dan keselesaan semasa tidur. Bgaimanapun anda disarankan untuk tidak memakai bra dengan sokongan underwire (dawai) kerana ia boleh memberi kesan kerengsaan sebaliknya pakai coli jenis soft-cup.

Jadi menurut laporan ini, memakai bra ketika tidur tidak membawa kepada risiko kanser payudara . Jadi pakai atau tidak semasa tidur adalah pilihan anda dan ianya bergantung kepada keselesaan sendiri.

Nak menganjalkan payudara tanpa kesan sampingan yang memudaratkan?

Produk yang paling sesuai adalah Alfalfa Complex, ESP protein, GLA Complex.

1. Alfalfa complex kaya dengan garam mineral, asid amino, protin dan inphytoestrogens
- Tumbuhan terbaik yang mengandungi segala zat keperluan harian tubuh manusia.
- Melegakan sakit sendi dan belakang.
- Menghilangkan kelesuan dan tekanan.
- Memberi sensasi ‘rasa sejuk’ (alfalfa Shaklee mengandungi minyak Peppermint)
- Memberi kelegaan semasa haid.
- Merawat arthitis
- Bagus untuk elergi dan ekzema
- Merawat asma
- Mencuci usus bagi membuang toksik
- Mencuci buah pinggang dan merawat kencing kotor disebabkan jangkita dalam buah pinggang
- Meneutralkan asid dalam badan
- Merawat masalah keputihan pada wanita
- Membesar dan menegangkan payudara
- Bertindak seperti kacip fatimah kepada para isteri
- Memulihkan urat selepas bersalin
- Membantu masalah penghadaman dan pencernaan
- Meningkatkan stamina seorang suami
- Melegakan sembelit
- Milk Booster bagi ibu menyusu

2. ESP protein
- kacang soya RENDAH LEMAK dan berkhasiat untuk seisi keluarga. Suami, ibu hamil dan menyusukan anak dan anak-anak berusia setahun ke atas pun boleh ambil ESP untuk kecantikan kulit dan menambah tenaga.
- mengandungi 9 asid amino penting dalam yang tidak dapat dihasilkan oleh badan merupakan sumber protein yang lengkap bagi kesihatan yang sempurna dan berupaya menampung kekurangan protein yang menyebabkan kulit kusam, berjeragat, berparut dan kurang anjal
- setiap hidangan membekalkan kalsium sehingga 50% bagi menyokong perkembangan tulang yang sihat hidangan yang lengkap bagi yang tidak sempat bersarapan dan berpuasa kerana mengandungi sumber nutrien yang diperlukan oleh tubuh


3. GLA Complex (sumber Omega-6 iaitu flaxseed, makanan laut dan biji bunga matahari)
Gamma-linolenic acid (GLA) adalah asid lemak omega-6 yang kebanyakkannya ditemui di dalam sumber tumbuhan berminyak seperti borage seed oil, evening primrose oil, dan black currant seed oil. GLA merupakan asid lemak yang diperlukan oleh badan, tetapi tidak boleh dibina oleh badan, jadi perlu diambil dari sumber makanan.

  • Diabetic neuropathy - Mengurangkan sakit saraf, kebas di kalangan pesakit diabetis.
  • Rheumatoid arthritis - pengambilan berterusan sehingga 3 bulan membantu mengurangkan simptom RA.
  • Breast cancer - Satu kajian menunjukkan wanita yang mengambil GLA memberi respon yang baik terhadap tamoxifen(ubat untuk rawatan kanser payudara).
  • Eczema - Kajian awal (namun tiada bukti kukuh) menunjukkan GLA membantu mengurangkan simptom eczema.
  • High blood pressure (Hypertension) - Terdapat bukti bahawa pengambilan GLA bersama asid lemak omega -3, EPA dan DHA membantu mengurangkan tekanan darah.
  • Menopausal symptoms - GLA membantu mengurangkan simptom pre menopaus.
  • Mastalgia - Pengambilan GLA membantu mengurangkan rase sakit pada payudara terutamanya ketika datang bulan.
  • Osteoporosis - Pengambilan GLA bersama EPA membuktikan dapat menambah ketumpatan tulang dan mengurangkan osteoporosis di kalangan wanita warga emas.
  • Premenstrual syndrome (PMS) - Pengambilan GLA dapat menstabilkan hormon ketika datang haid. Simptom seperti kesakitan payudara, kemurungan, mood tidak stabil, loya dapat dikurangkan.
  • Regulate hormones - Pengambilan GLA membantu membetulkan hormon, mengurangkan sakit kepala.
  • Normal growth and developement - Pengambilan GLA secara berterusan dapat membantu menyihatkan otak, membantu pertumbuhan kulit dan rambut yang sihat, menjaga kesihatan tulang, meningkatkan metabolisma.
Sumber GLA
1) Borage seed oil
2) Evening primrose oil
3) Black currant seed oil

Lihat testimoni para pengguna yang telah mengambil ESP, Alfalfa Complex






Berminat untuk mencuba? Boleh klik button di bawah untuk membuat pesanan.


Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI, Saya perunding bertauliah anda

Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
PM kami di

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan