7 Tips Untuk Miss V Bebas Keputihan dan Sentiasa Berbau Wangi!

miss v keputihan vagina wangi

Vagina adalah salah satu bagian penting yang dimiliki oleh wanita. Untuk menjaga vagina memerlukan perawatan khusus. Sebenarnya ada banyak macam cara merawat vagina yang dianjurkan baik secara semulajadi mahu pun moden iaitu menggunakan ubat. Merawat vagina bukan hanya bertujuan untuk menyenangkan pasangan tetapi perawatan vagina juga untuk kesihatan wanita itu sendiri. Perawatan vagina bermanfaat untuk menjaga vagina daripada kuman dan pernyakit kerana memang sifatnya yang terbuka. Apabila tidak mendapat perawatan secara khusus vagina akan muda diserang penyakit sehingga menyebabkan keputihan dan bau tidak enak.

Sebenarnya apa saja yang perlu diperhatikan dalam merawat vagina?

1. Dalam membersihkan vagina gunakanlah sabun khusus vagina yang mempunyai pH yang sama dengan pH vagina normal sekitar 3.5 – 4.5
Dalam merawat vagina wanita harus menjaga tingkat keasidan vagina. Ianya penting dilakukan untuk mencegah timbulnya bakteria atau kuman tidak baik. Apabila anda akan menggunakan antiseptik vagina ( douche ) pilih yang disarankan doktor kerana antiseptik mempunyai sifat keras dan boleh saja membunuh semua bakteria yang ada di vagina. Bakteria baik berfungsi dengan menjaga vagina dam menghalang penyebab iritasi pada vagina.

2. Dalam memilih seluar dalam, wanita dinasihatkan agar jangan memilih seluar dalam yang terlalu ketat. Ini kerana seluar dalam yang terlalu ketat tidak baik untuk kesihatan vagina kerana suasana vagina akan menjadi panas dan lembab. Hal ini tentu saja menjadi penyebab perkembangan pembiakan kuman penyakit. Selain itu penggunaan seluar dalam yang ketat dapat menekan rahim dan pemakaian terus menerus dalam waktu lama tentu saja tidak baik untuk rahim anda. Pilihlah seluar dalam yang terbuat dari bahan menyerap peluh dan tidak terlalu ketat.

3. Hindari pemakaian wangian mahu pun deodoran pada kawasan vagina. Kebanyakan wanita yang melakukan ini berharap kawasan vagina mereka menjadi wangi. Akan tetapi hal ini tidak disarankan kerana dapat menyebabkan iritasi pada vagina kerana daerah tersebut lebih sensitif berbanding daerah
lain.

4. Gantilah pantyliner dan jangan malas untuk menggantinya. Apatah lagi ketika anda dalam masa menstruasi. Hal ini penting dilakukan agar vagina tidak menjadi lembab.

5. Kaedah merawat vagina tidak hanya dilakukan dari luar tetapi penting dilakukan dari dalam seperti menjaga pola makan dan menjaga berat badan agar tetap seimbang.

6. Ketika merawat vagina yang menggunakan bahan rempah sebaiknya tidak terlalu kerap. Lakukan maksima sebulan 2 kali terutama pada saat setelah masa menstruasi. Hal ini penting untuk menjaga keseimbangan pH dan menjaga vagina agar tetap selalu sihat dan wangi.

7. Hal terakhir yang penting dalam merawat vagina dan kesihatan diri kita sendiri adalah dengan melakukan hubungan seks yang aman. Maksudnya perhatikan apabila pasangan anda memiliki riwayat penyakit kelamin. Selain itu cukup melakukan hubungan seks dengan pasangan halal kita sahaja.


Keputihan juga boleh dihilangkan dengan penggunaan Alfalfa Complex.

Alfalfa mampu meregulasikan hormon dan seterusnya menghilangkan keputihan.

Merupakan suatu Formula Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr Shaklee dalam 1950-an. Shaklee hanya menggunakan alfalfa terbaik yang tumbuh di California yang kaya dengan pelbagai jenis zat termasuk kalsium fosforus ,zat besi dan magnesium serta klorofil, bioflavonoid dan pelbagai mineral dan vitamin. Tidak mengandungi fungisid,bakteriosid, hormon2 sintetik,pengawalatur tumbesaran atau bahan2 kimia.

Akhir kata.. anda akan jatuh cinta dgn Alfalfa ini sekiranya anda tahu khasiatnya dan rahsia keistimewaanya.

Apakah kebaikan Alfalfa?
(1) Terkenal untuk merawat 3 A :
• Arthritis
• Asthma
• Allergy

(2) Berkhasiat untuk membantu masalah :
• Penyakit Usus (Colon disorder)
• Buah pinggang
• Kencing manis
• Melawaskan usus
• Ulcer
• Fluid retention (sembab)
• Kurang selera

(3) Mengandungi 8 enzim yang boleh membantu masalah :
• Penghadaman
• Pencernaan
• Flatulence
• Abdominal discomfort dikalangan orang dewasa

(4) Terkaya dengan klorofil yang dapat membantu masalah
• Gastrik
• Penyakit kulit (Eczema)
• Kurang darah (Anemia)
• Sembelit
• Badan, nafas dan kaki berbau

(5) Promotes pituitary gland function

(6) Meneutralkan asid dalam badan (Alkalize’s the body and detorities the body especially the liver)
(7) Merawat masalah keputihan pada wanita. Sifatnya yang mengandungi phytoestrogens juga menyebabkan ia mempunyai fungsi seperti kacip Fatimah, maka, membantu dalam "hubungan" suami isteri (enhance libido). Malah, ada juga yang mengaitkannya dengan membantu pembesaran payudara.
Memang sangat bagus diambil oleh wanita & para isteri.

(8) As a galactagouge. Bagus diambil oleh ibu menyusu, kerana ia meransang dan menambah pengeluaran susu ibu .

Lihat testimoni para pengguna yang sudah berjaya menghilangkan keputihan mereka dengan Alfalfa

alfalfa keputihan pengedar shaklee baling kedah

alfalfa keputihan pengedar shaklee baling kedah

alfalfa keputihan pengedar shaklee baling kedah

alfalfa keputihan pengedar shaklee baling kedah


Berminat untuk mencuba Alfalfa Complex? Boleh klik button di bawah untuk membuat pesanan.

alfalfa keputihan


Peringatan: Hubungi saya terlebih dahulu sebelum buat pembelian jika ingin nikmati discount 20-30% dengan register ahli Shaklee.
Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI, Saya perunding bertauliah anda
Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
PM kami di
* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan