Tiada Collagen Powder Mulai 1 Januari 2015 !!


Produk yang memang buat saya gila dengan kesannya takkan ada lagi di tahun 2015 !!! Terkedu ja rasa jiwa gelora dalam dada ni bila dapat tahu. Tak sangka bulan Disember ni bulan cuci gudang untuk produk kecantikan meletup.

"Atas sebab garis panduan proses pendaftaran yang baharu telah diperkenalkan oleh Kerajaan Malaysia, Shaklee Collagen Powder akan dihentikan jualannya buat sementara waktu bermula 1 JANUARI 2015. Ini bermakna, anda mempunyai masa sehingga 31 DISEMBER 2014 untuk membeli produk ini.

Oleh kerana tempoh pendaftaran dan permohonan lesen produk yang baru akan mengambil masa 9 hingga 12 bulan, pihak Shaklee Malaysia telah berbesar hati memberikan promosi HEBAT "Beli 3 PERCUMA 1" kepada anda!"

Salah satu sebab untuk rembat offer Collagen Powder ni adalah sebab boleh REGISTER MEMBERSHIP secara PERCUMA !!



Apakah Kolagen?

Kolagen adalah protin utama bagi tisu sokongan dalam badan manusia. Kewujudannya merangkumi 30% daripada keseluruhan protin di dalam badan. Ia menyokong sebahagian besar sel-sel yang memberikan struktur, kekuatan dan kekenyalan kulit dan tisu badan.

Kolagen terdapat pada, kornea, kanta mata, kulit, salur darah, keratin (rambut, kuku), tulang, tendon, rawan sendi, gigi, hati, tulang sum-sum dan tisu dan organ seperti buah pinggang, jantung serta sistem limfatik.

Terdapat 29 jenis kolagen namun 90% adalah dari jenis kolagen I, II, III dan 1V.

Kolagen I: terdapat pada kulit, tendon, pembuluh darah, ligatur, organ, tulang (komponen utama tulang) dan gigi

Kolagen II: tulang rawan (komponen utama tulang rawan), mata

Kolagen III: reticulate (komponen utama retikuler serat). Rangkaian ini bertindak sebagai penyokong dalam tissue lembut seperti hati, jantung, tulang sumsum, arteri, kulit, usus, rahim

Kolagen IV: membentuk asas kepada sel membran dasar(serat yang melapisi permukaan rongga dan organ seperti buah pinggang ) kanta mata, atau endothelium yang melapisi permukaan interior pembuluh darah.

Kolagen V: permukaan sel, rambut dan uri.


Apakah Fungsi Kolagen?

menghasilkan asid amino penting seperti :
lysin, prolin dan glysin yang secara khusus diperlukan oleh tubuh untuk membina struktur tisu penyokong, dan untuk mengawal fungsi sel.
hydroxyprolin - memberi kekuatan dan keanjalan pada tisu penyokong dan tulang
glisin - melembapan kulit.
alanin, prolin dan asparagin - menstabilkan struktur, melembap, menegang dan menganjalkan kulit lantas mengekalkan kulit cantik serta menghalang penuaan.
arginin - memudahkan tidur nyenyak, menghasilkan pola tidur.
mengawal metabolisme tubuh dengan mencerna secara enzimatik.
melindungi tulang rawan pada sendi daripada enzim dan kerosakan oksidatif .
menegang, menganjal dan melembapkan kulit.
menampung air dalam tubuh.
meningkatkan penyerapan kalsium.
menguatkan salur darah dan melancarkan pengaliran darah di bawah lapisan kulit
meningkatkan isyarat induksi
menghasilkan kualiti rambut dan kuku yang baik

Apakah Kesan Kekurangan Kolagen Pada Tubuh?

Penghasilan kolagen berkurangan dengan kadar 1-4g/sehari selepas usia 20 tahun. Kesan penurangannya mula dirasai lebih kurang 10 tahun kemudian. Selepas usia 40-50 tahun, badan kita akan kehilangan hampir separuh daripada kolagen yang ada. Jadi, semakin tua, semakin berkurangan kolagen dalam badan.

Oleh itu kolagen diambil sebagai makanan kesihatan untuk pelbagai penyakit seperti osteoarthritis(sakit sendi), osteoporosis, arteriosclerosis selain untuk kegunaan kosmetik dan pelembab kulit.

TESTIMONI #1
Kesan jeragat semakin pudar. Kulit terasa lebih lembut dan cerah. Kesan calar, sunburn dah hilang.

 TESTIMONI #2
Suami puji kesan jeragat semakin pudar

TESTIMONI #3
Selepas mengambil Shaklee Collagen Powder selama SEMINGGU, telapak tangan yang dulunya selalu kering, kini semakin lembut dan lembab tanpa memakai sebarang losyen.

TESTIMONI #4
Walaupun baru makan Shaklee Collagen Powder selama 3 HARI, dah rasa keberkesanannya.
Kulit makin lembut, kesan jerawat makin pudar, sakit badan dah hilang, bangun pagi bertenaga, mudah buang air besar, gastrik dah hilang, pecah-pecah pada tapak kaki dah hilang.

TESTIMONI #5
Mak beliau berumur 59 tahun, selepas makan Shaklee Collagen Powder, tiada lagi eyebag, tiada lagi pigmentasi, tak cepat penat, sendi pun tak sakit dah. Alhamdulillah..sama macam kesan yang Mak Maria dan Mak Mertua rasakan.

TESTIMONI #6
Selepas ambil Shaklee Collagen Powder selama 5 HARI, jerawat kurang, kulit semakin licin!! Kulit kaki pun terasa lembut jee..

TESTIMONI #7
Selepas mengambil Shaklee Collagen Powder sebanyak 2 kotak, kesan ketara kulit lebih cerah dan tona sekata, lembab, lembut. Jerawat cepat kecut, tumit kaki licin. 

***********************
PROMOSI DEC 2014!!
***********************
SHAKLEE COLLAGEN POWDER BUY 3 FREE 1
(SAVE ALMOST RM600!!)

* FREE MEMBERSHIP *
* FREE 1 BOX OF COLLAGEN *
* MEMBER'S PRICE *
* CASH BONUS *

Promosi sah sehingga 31 December 2014 sahaja.
Cepat-cepat dapatkannya !!

Bagi pengguna kad direct debit atau kredit kad, boleh klik button di bawah untuk buat pesanan.

 collagen powder

Peringatan: Hubungi saya terlebih dahulu sebelum buat pembelian jika ingin nikmati discount 20-30% dengan register ahli Shaklee.

Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI, Saya perunding bertauliah anda

Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
PM kami di

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan