7 Tips Vitamin E Mudah Diserap Kulit Untuk Cantik

Vitamin E adalah vitamin yang larut dalam lemak dan dikenali sebagai antioksidan.

Vitamin E dapat membantu menurunkan kolesterol, meningkatkan sistem kekebalan tubuh, dan sangat penting untuk kesihatan jantung.

Vitamin E sangat sinonim dengan kecantikan. Berupaya menghilangkan parut, menjadikan kulit pengamalnya berseri, awet muda dan banyak lagi.

Tapi banyak sangatvproduk Vitamin E kat pasaran. Macam mana nak pilih?

Jangan risau. Berikut tips untuk memastikan suplemen vitamin E yang anda akan beli lebih mudah diserap oleh tubuh:

1. Ambil suplemen Vitamin E yang daripada sumber d-alpha tocopherol, bentuk semulajadi dari vitamin E. Suplemen ini lebih tulen jika dibandingkan bentuk sintetik vitamin E iaitu dl-alpha tocopherol.

2. Ambil vitamin E dengan vitamin A secara bersamaan, kerana vitamin E diperlukan dalam penyerapan vitamin A.

3. Hindari minum zat besi bersama-sama dengan vitamin E. Hal ini kerana zat besi anorganik dapat menghancurkan vitamin E. Jika Anda ingin mengambil kedua suplemen tersebut, minum secara berasingan.

4. Ambil suplemen mineral dan vitamin E secara berasingan, kerana mineral dapat menghalang penyerapan vitamin E.

5. Bahagi dos suplemen vitamin E ke dalam beberapa dos kecil dan minum dos tersebut dengan interval waktu (3x sehari).

6. Hindarkan mengambil suplemen vitamin E dalam dos tinggi jika Anda sedang mengambil ubat antikoagulan, kerana dapat meningkatkan efek ubat tersebut.

7. Periksa ubat-ubatan lain yang sedang Anda ambil. Ubat antikonvulsan seperti phenobarbital, phenytoin, dan carbamazepine dapat mengganggu penyerapan dan metabolisme vitamin E.

Antara Kelebihan dan Keberkesanan Vitamin E
1. Vitamin E membuatkan si pengamal nampak muda
kerana vitamin E melambatkan proses penuaan. Pengambilan vitamin E yang konsisten sangat membantu dalam mendapatkan tekstur kulit yang cantik. Ianya juga membantu menghilangkan parut dan jeragat. Membantu wajah nampak lebih berseri dan tidak kusam.

2. Vitamin E mencegah segala pertumbuhan abnormal sel terutama kanser.

Pengalaman ibu sendiri bila mengalami bengkak susu yang ketara, ibu akan mengambil dua biji vitamin E namun ianya bukanlah diamalkan secara berterusan cuma pada saat melalui saat bengkak susu atau clog duct.

'' Seorang teman sebelum ini mengalami masalah di mana tempat kemaluannya didapati mempunyai benjolan seperti bengkak ketumbuhan, beliau mengamalkan dua biji vitamin E selama 7 hari dan alhamdulillah ketumbuhan itu mengecut dengan sendirinya. ''

Ini kerana Vitamin E membantu mengecutkan pertumbuhan abnormal sel dan melancarkan saraf terutama bagi ibu yang menyusu dan dapat mengelakkan bengkak susu yang berlarutan.

3. Vitamin E sangat membantu dalam aspek kesuburan.
Membantu meningkatkan hormon seks baik lelaki mahupun wanita. Uniknya vitamin E shaklee kerana turut mengandungi selenium manakala vitamin E kebanyakan di pasaran adalah dijual berasingan dengan selenium. Ia juga sangat bagus untuk jantung tetapi waktu yang sama ia boleh meningkatkan pengeluaran hormon seks testosteron. Bagi ibu yang menyusu, kedinginan adalah masalah biasa yang bakal dilalui disebabkan hormon prolaktin yang lebih tinggi dari hormon estrogen. Walau bagaimanapun melalui pengalaman ibu, pengambilan vitamin membantu mengatasi masalah kedinginan.

4. Vitamin E membantu pengaliran darah dengan lebih
lancar. Membantu mengatasi masalah saraf belakang terutama mereka yang sering mengadu masalah sakit bahagian belakang badan.

5. Vitamin E membantu mempercepat proses baik luka .
Sangat membantu apabila si ibu yang menyusu mengalami luka di bahagian nipple. Rata2 ibu yang menyusu akan melalui saat sukar apabila puting susunya melecet ataupun luka. Pengambilan yang konsisten sangat membantu si ibu recover dari kesakitan yang dilalui.

6. Bagi wanita yang pernah melahirkan anak. Perasankah anda kawasan erola iaitu kawasan bahagian puting susu menjadi besar dan gelap. Semakin banyak kelahiran akan membuatkan ianya semakin gelap.

Ibu membuat kesimpulan bahawa ianya merupakan pigmentation after kelahiran. Namun dengan pengambilan vitamin E yang konsisten membantu kawasan gelap itu mengecil dan warna puting menjadi cerah semula. Parut strecth mark akan semakin pudar.

7. Bagi yang mempunyai masalah pre-menstrual yang teruk vitamin E membantu mengurangkan kesakitan akibat pre-menstrual & untuk mencegah ketegangan pada perut

8. Vitamin E membantu mengelakkan keguguran
Kajian saintifik mendapati Vitamin e berjaya menghalang keguguran dan kematian janin

Pada botol Vita-E Shaklee tertulis d-alpha tocopherol

tanda "d" bermakna ianya semulajadi, manakala tanda "dl" adalah tanda ianya vitamin e sintetik/buatan.

Kenapa perlu semulajadi?
Kerana kadar penyerapannya adalah lebih baik sekurangnya 2 kali ganda berbanding vitamin e buatan. Dengan itu ianya lebih jimat dari segi kos jika kita membeli vitamin semulajadi.

Vita-E complex mengandungi vitamin E (d-alfa tokoferol) asli dari minyak sayuran. Ia juga mengandungi selenium yang melengkapi fungsi vitamin E.

Setiap kapsul gel lembut memberikan:
• 400IU vitamin E semulajadi dan 10mcg selenium.
• Membantu dalam memelihara kesihatan baik.
• Tanpa perasa, pewarna dan pemanis tiruan.

Sekarang vitamin e telah diperbaharui dengan tambahan

GRAPE SEED EXTRACT , 20 kali lebih berkuasa dari
vitamin E sahaja dan 50 kali lebih berkuasa dari vitamin C.

KENAPA GRAPE SEED EXTRACT?

Sebabnya dalam Grape Seed Extract terdapat
Oligomeric Proantho Cyanidin(OPC) yang lebih
tulen berbanding kumpulan fitonutrien yang lain.
OPC pula merupakan anti pengoksidaan yang
paling berkesan dan mampu melindungi tisu-tisu
daripada pelbagai kecederaan pengosidaan.

OPC juga adalah 50 KALI GANDA khasiatnya daripada Vitamin E biasa dan 20 KALI GANDA khasiatnya daripada VITAMIN C.

OPC berfungsi memusnahkan ‘radikal bebas’ yang boleh memusnahkan badan manusia. Dalam erti kata lain, OPC inilah yang bertindak MEMBANTU MENGATASI MASALAH KANSER bagi mereka yang sedang mengalami masalah penyakit kanser atau bertindak sebagai benteng daripada serangan penyakit yang ditakuti itu.

Di samping itu, OPC yang amat kaya dengan protein terutamanya kolagen serta lebih kuat dari Vitamin E (50 kali ganda) dan C (20 kali ganda) menjadikannya antara makanan yang paling baik terhadap pembentukan sel dan tisu. Sekaligus ia juga baik untuk awet muda dan
memelihara kecantikan.

Selain daripada kehebatan Grape Seed Extract dari sudut kajian saintifiknya itu, kelebihan anggur juga turut termuat di dalam At-Tibb An Nabawi (Perubatan Nabi), yang menyatakan bahawa anggur adalah antara sebaik-baik buah dan yang paling banyak manfaatnya.

Ianya berfungsi sebagai buah, minuman dan juga ubat. Tidak hairanlah jika di dalam Al-Quran disebut sebanyak 11 tempat mengenai buah anggur.

1botol 120biji untuk 4bulan RM 149.00

Untuk harga terbeliak mata, hubungi

Saya perunding bertauliah anda

Umi Nazrah
Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp/Telegram :  019-4320059
PM kami di
www.facebook.com/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan