Senarai Vitamin Untuk Kulit Cantik Dan Gebu


Wanita mana yang tak ingin cantik demi suami nya sendiri yang berhak menikmati kecantikan dan keindahan isterinya. Vitamin kecantikan adalah antara salah satu cara untuk mencantikkan kulit. Bermula dari dalam sehingga luaran selain mengamalkan gaya hidup yang sihat dan amalan pemakanan seimbang. Mari ketahui rahsia kombinasi vitamin untuk mendapatkan kulit gebu walaupun tanpa make-up. Bak kata orang ‘natural beauty’.

Kombinasi Vitamin Untuk Kulit Cantik

1. Vitamin C
Vitamin C memang diketahui umum mempunyai kebaikan untuk kulit kerana ia dapat membentuk meransang kolegen dalam kulit. Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu,jika kolegen dalam kulit anda berkurangan,ia akan menimbulkan kedutan pada kulit.

Vitamin C juga merupakan antioksidan yang hebat dalam melawan penuaan sel kulit. Pengambilan Vitamin C setiap hari dapat melambatkan penuaan,menjadikan kulit anda lebih cerah dan menyekat pembentukan pigmentasi pada kulit. Pigmentasi merupakan punca tercetusnya jeragat. Kebaikan vitamin C yang lain ialah:
  • Melancarkan peredaran darah sehingga kulit kelihatan lebih segar.
  • Merawat jerawat di wajah & badan.
  • Kulit yang sekata, cerah dan lembab.

2. Vitamin E
Bagi mereka yang mengamalkan diet tinggi Vitamin E, kulit mereka akan tampak awet muda berbanding usia sebenar. Vitamin E juga termasuk dalam kombinasi vitamin untuk kulit cantik kerana sebiji kapsul Vitamin E sehari membantu melambatkan penuaan,mengurangkan kedutan, garis halus,menjaga kesegaran dan keremajaan kulit,melindungi kulit dari sinaran ultra-ungu,menjaga kelembapan kulit,dan juga menghapuskan radikal bebas yang merosakkan. Selain itu juga,Vitamin E dapat memulihkan tekstur kulit dan menghilangkan kesan parut pada kulit.

3. Vitamin B-Complex
Mungkin ramai yang tidak mengetahui Vitamin B-Complex sebagai vitamin untuk kulit cantik. Tapi bagi mereka yang mengamalkan diet tinggi B-Complex atau amalkan vitamin B-Complex, kesan paling ketara yang dapat dilihat adalah kulit yang ‘glowing’. Vitamin B9, Vitamin B6 dan Niacin dalam Vitamin B3 akan membantu sel kulit menerima oksigen secukupnya sekaligus mengelakkan pembentukan jerawat dan menggalakkan pembentukan semula sel-sel kulit. Hasilnya kulit akan sentiasa tampak bersih, sihat dan muda.

Vitamin B5 juga akan mengecilkan liang pori menjadikan kulit lebih halus dan meratakan tona kulit supaya kulit kelihatan lebih cantik dan berseri. Jika anda mempunyai kulit kering, kasar dan ada whiteheads atau blackheads, ambillah vitamin B-Complex.

4. Vitamin A
Tahukah anda Vitamin A juga merupakan vitamin untuk kulit cantik. Jika kulit anda bersisik,kering atau berjerawat,ini bermakna anda kekurangan Vitamin A. Vitamin A ini memainkan peranan yang penting kerana ia akan membantu memulihkan tisu yang rosak dan membantu pembentukan sel kulit baru yang lebih sihat. Namun awas, Vitamin A jika diambil berlebihan boleh menyebabkan kesan sampingan yang tidak diingini. Jadi jika anda mahu ambil Vitamin A pastikan ia dalam bentuk beta-carotene kerana ia hanya akan diaktifkan apabila badan kekurangan Vitamin A.

Sememangnya gabungan 4 vitamin ini terkenal dalam menghasilkan kulit yang gebu, halus dan licin. Tetapi anda perlulah sabar untuk melihat hasilnya. Jangan mudah berputus asa untuk mendapatkan kulit yang cantik. Elakkan juga daripada mendapatkan kecantikan ekspress dengan menggunakan suntikan. Anda juga harus ingat,sebaik-baik kecantikan adalah ‘beauty come from within’ iaitu kecantikan yang lahir dari dalaman. wom.my

Apakah produk Shaklee yang boleh membantu anda?


1. Vitamin C Shaklee

Kesihatan :

Memerangi Kanser – Ia adalah satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa, mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan meransang pengeluaran T-cells unutk melawan sel- sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan. Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel kita.

Mengekalkan Kolestrol Sihat – Ianya mampu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, meghindari arteriosclerosis, thrombus, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah, pendarahan serebral dan skurvi.

Kecantikan :

Membentuk Kolagen – Meransang pembentukan kolagen. Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, ianya mampu mempertingkatkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik.

Mencantikkan Kulit – Ambil vitamin C setiap hari untuk kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan, dan menyekat pembentukan pigmen. Pigmen adalah penyebab utaman kejadian jeragat.

2. Vitamin E Shaklee

Kesihatan :

Melindungi Jantung – Pengambilan harian 800IU vitamin E untuk jantung yang sihat ; melindungi sel darah merah untuk mengelakkan pengasidan lipid; meningkatakn kolesterol HDL; mengurangkan tekanan darah; menghalang platelet darah melekat ke dinding arteri; menghalang anemia hemolitik, penyakit jantung dll.

Anti-Oksidan Yang Kuat – Pengambilan lebih dari 1,200UI sehari untuk anti-oksidan yang kuat dan berkesan untuk melawan kanser, mengukuhkan sistem imun, menghalang atau melambatkan pertumbuhan tumer, mengurangkan kerosakan akibat radikal bebas. Ianya juga memperbaiki maslah oksidasi – katarak dan masalah penglihatan.

Kecantikan :

Anti-Penuaan – 1 kapsul vitamin E sehari membantu melambatkan penuaan, mengurangkan kedut, garis halus, parut, akne dan bintik penuaan. Ianya mampu memulihkan tekstur kulit dan ton muka, dada dan otot peha.

Membaiki Parut – Membaiki bengkak dan ulser kulit. Boleh dikenakan terus pada luka unutk mengurangkan kesan parut.

3. B-Complex

Apa kebaikan vitamin B Complex sebenarnya?

Banyak keperluan vitamin b complex ini, antaranya ialah untuk mengurangkan tekanan emosi dan kelesuan, nak cantik kita tak boleh stress, nanti nampak tua, so ambil b complex untuk kawal kita punye stress..selain tu b complex juga membantu dalam kestabilan saraf dan meningkatkan proses pemikiran, mencegah barah serviks, penyakit jantung dan kecacatan spina, menggalakkan kesihatan system kardiovaskular yang lebih baik dan macam – macam lagi.

B-complex Shaklee lengkap dengan lapan kumpulan vitamin B , dilengkapi dengan Sistem penyerapan Boaktif Berpaten. Lebih tepat lagi ialah Asid Folik, iaitu sejenis vitamin B tidak dapat diserap dengan mudah.

Berikut testimoni para pengguna yang menggunakan set kecantikan Shaklee


Dulu bila datang haid je, jerawat mesti banyak kat dahi. Amek masa yg lama untuk hilang & jerawat ni akan tinggalkan parut.

Muka saya lak jenis combination. Area pipi pulak kering dan bila saya apply medium coverage foundation, jadi tak rata dan lepas 2 3 jam muka jadi tak best dah.

Lepas hampir sebulan guna Shaklee Vitamin B Complex, Vitamin C 500mg dan Vitamin E Complex + Omega Guard.

Alhamdulillah dengan izin Allah, tak sangka nampak kesan dalam masa 2 minggu lepas amalkan Shaklee. PMS bulan ni tak keluar jerawat banyak macam sebelum ni, setakat 1-2 tu biasalah kan,
yeay!

Kakak2 pun tegur bila saya lepas pakai foundation, muka nampak glowing dan flawless. Padahal pakai medium coverage type foundation je.hihi.

Gambar kiri masa bulan Feb 2012 dan kanan masa Jun 2012.

Sebelum menggunakan Vita-E (kiri)
Muka berminyak, berjeragat, bekas jerawat

Selepas 6 minggu Mengamalkan Vita-E Shaklee (kanan):

"Selepas 1 bulan dan 2 minggu menggunakan Vita-E, ini lah hasilnya. Kulit rasa lebih flawless. Sekarang ni dh start guna gabungan Vita-E & Vita-C. Alhamdulillah. Hasil yang lebih positive. Bekas jerawat dah makin hilang.

Sebelum menggunakan B-Complex, Vita-E, Alfalfa & ESP

Kulit berminyak,kulit kering,jerawat yang degil,jeragat

Selepas 2-3 bulan













Bagi pengguna kad direct debit atau kredit kad, boleh klik button di bawah untuk buat pesanan.

 Cantik Secara Semulajadi

Peringatan: Hubungi saya terlebih dahulu sebelum buat pembelian jika ingin nikmati discount 20-30% dengan register ahli Shaklee.

Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI, Saya perunding bertauliah anda

Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
PM kami di

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan