10 Kelebihan Luar Biasa Vitamin E Untuk Anda Lebih Jelita!


Vitamin E seringkali dikatakan vitamin untuk kecantikan kulit wajah dan awet muda. Ini kerana Vitamin E adalah tinggi antioksidan untuk melawan radikal bebas yang menyebabkan sel tua lebih cepat. Bagi mereka yang mengamalkan diet tinggi Vitamin E, kulit mereka akan tampak awet muda berbanding usia sebenar. Adakah uols dah tahu 10 kelebihan luar biasa Vitamin E yang boleh membuatkan anda kelihatan lebih jelita?

Kelebihan Vitamin E Untuk Kesihatan

1. Pelindung Sel Darah Merah
Kelebihan Vitamin E yang kebanyakan orang tidak tahu adalah ia dapat melindungi sel darah merah yang mengangkut oksigen ke seluruh jaringan tubuh daripada kerosakan. Vitamin ini juga akan melindungi tubuh badan anda daripada bahaya pelbagai ubat,bahan kimia yang akan membentuk radikal bebas.

2. Ketahanan Tubuh
Kelebihan Vitamin E juga adalah ia dapat meningkatkan ketahanan tubuh badan, membantu mengatasi tekanan,meningkatkan kesuburan,meminimumkan risiko kanser dan juga penyakit jantung.

3. Antioksidan
Semua Vitamin E adalah antioksidan dan banyak terlibat dalam proses membantu tubuh melindungi struktur sel yang penting dari kerosakan akibat radikal bebas.

4. Mengatasi Masalah Pre-Menstrual
Bagi anda yang mempunyai masalah pre-menstrual yang teruk, kelebihan Vitamin E akan membantu mengurangkan kesakitan akibat pre-menstrual.

Kelebihan Vitamin E Untuk Kecantikan

5. Mencegah Kedutan
Kelebihan Vitamin E yang lain adalah ia dapat menghalang penghasilan kedut dengan menyekat kerosakan radikal bebas. Caranya adalah dengan meningkatkan pengeluaran kolagen,iaitu tisu yang menyimpan elastisiti kulit. Vitamin E juga akan merawat kedutan dengan mempercepatkan pertumbuhan semula sel kulit baru.

6. Menghilangkan Parut
Parut selalunya terjadi kesan dari luka lama, lecur dan pembedahan dan juga akibat jerawat. Kelebihan Vitamin E ini adalah ia mampu mengurangkan kesan parut kerana ia akan terus menyerap ke dalam kulit dan menghalang serangan radikal bebas. Malah kuasa antioksida yang kuat di dalam Vitamin E juga membantu dalam pengeluaran kolagen yang memberikan keanjalan kulit.

7. Mengurangkan Jeragat
Jeragat pada kulit berpunca oleh penuaan, kerosakan radikal bebas dan fungsi hati yang lemah. Apabila minyak Vitamin Edisapu pada jeragat yang terdapat pada kulit, ia akan membantu melicinkan kulit kasar dan menggalakkan pertumbuhan semula sel.

8. Kutikel
Vitamin E adalah satu rawatan berkesan untuk kutikel kering dan merekah. Minyak Vitamin E akan melembabkan dan juga mengurangkan masalah kuku dan kutikel kering

9. Mencerahkan Kawasan Aerola
Bagi wanita yang pernah melahirkan anak, pastinya kawasan aerola iaitu kawasan bahagian puting susu menjadi besar dan gelap. Semakin banyak kelahiran,ia akan membuatkannya menjadi semakin gelap. Namun dengan pengambilan Vitamin E yang konsisten,ia akan membantu kawasan gelap tersebut mengecil dan warna puting menjadi cerah semula. Malah parut stretch mark juga akan semakin pudar. - wom.my

Peranan Vitamin E

Vitamin E ialah sejenis ANTIOKSIDAN yg larut lemak serta berkuasa melindungi sel kulit daripada kerosakan yg disebabkan oleh radikal bebas mahupun sinaran UV matahari. Ia juga mampu mengurangkan kesan penuaan dan kanser kulit akibat dari kesan sinar UV. Vitamin E boleh bertindak secara efektif dalam menyelesaikan masalah kulit kerana vitamin E bersifat anti-radang/inflammatory. Selain daripada itu, vitamin E juga mampu mengekalkan kelembapan kulit dengan menghalang kehilangan air daripada kulit. Dan bonus juga, vitamin E juga boleh menghilangkan lingkaran hitam (dark circle) bawah mata dan menyihatkan rambut.

Selenium

Vitamin E Shaklee pula pilihan yg lebih baik kerana ia mengandungi SELENIUM
. Selenium ialah sejenis mineral yg bermanfaat utk kesihatan. Ia boleh membantu meningkatkan paras
GLUTATHIONE dalam badan (Glutathione = Gluta). Glutathione ialah sejenis antioksidan yg sangat penting kerana ia juga dapat melindungi kerosakan yg berpunca dari radikal bebas. Radikal bebas boleh menyebabkan kanser kulit, radang dan penuaan. Hasil kajian juga menunjukkan, mereka yg mengalami masalah kulit berjerawat memiliki paras selenium yg rendah dalam darah.

BONUS - Grape Seed Extract

Tak cukup dengan Selenium, Shaklee Vitamin E juga mengadungi ekstrak biji anggur atau grape seed extract. Esktrak biji anggur ni bukan saja suka-suka ditambah tetapi sebab ia mengandungi
pelbagai khasiat kesihatan iaitu protien, lipid, karbohidrat dan polifenol. Kuasa antioksidan polifenol adalah 20 kali lebih baik dari vit E dan 50 kali lebih baik daripada vitamin C .. dalam erti kata lain minyak biji anggur ni amat berkesan utk awet muda dan utk memelihara kecantikan selain dari

Melambatkan penuaan. Biji anggur mengandungi phenol OPC yg terikat dengan kolagen.




1 botol 120 biji RM 149.00


Untuk harga terbeliak mata, hubungi

Saya perunding bertauliah anda

Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
PM kami di

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

1 ulasan:

  1. Hai. Salam kunjung balas.

    Diharap tutorial scroll box untuk label tu dapat memberi manfaat. :)

    BalasPadam