Rawatan kesuburan untuk memiliki anak

Saya dan pasangan telah berkahwin selama 3 tahun namun sehingga kini, kami masih belum dikurniakan cahaya mata. Kata doktor, kami ada masalah kesuburan. Apakah pilihan rawatan yang kami ada untuk memiliki anak?

Jangan risau, sejajar dengan perkembangan sains dan teknologi yang semakin pesat, banyak kaedah merawat kesuburan telah berjaya dikenal pasti. Menariknya ramai yang telah berjaya memperoleh cahaya mata dengan bantuan kaedah perubatan moden. Antara pilihan rawatan kesuburan adalah

1. Ubatan kesuburan
Sekiranya hormon anda dan pasangan tidak seimbang, ubat-ubatan akan diberikan untuk memulihkan keadaan. Kaedah ini mungkin berkesan jika punca sebenar masalah kesuburan anda tidak diketahui.

2. Pembedahan
Sekiranya tiub falopio anda tersumbat, mengalami masalah endometriosis, fibroids, kecacatan genetik ataupun ada 'cysts' pada ovari anda, pembedahan kecil menggunakan kaedah laparoskop akan dibuat untuk mengenalpasti masalah. Kaedah ini sekaligus melegakan saluran keluar telur untuk bertemu sperma agar peluang anda untuk hamil lebih cerah.

3. Teknologi bantuan reproduktif (ART)
Jika anda dan pasangan berhadapan dengan masalah seperti bilangan sperma yang kurang, tiub falopio tersumbat atau cara-cara yang dinyatakan di atas gagal, kaedah yang lebih berteknologi seperti 'In Vitro Fertilization' (IVF), 'Intracytoplasmic Sperm Injection' (ICSI) dan 'Gamate Intrafallopion Transfer' (GIFT) atau 'Zygote Intrafallopian Transfer' (ZIFT) akan disarankan.

4. Artificial Insemination (IUI)
Ini adalah kaedah rawatan yang meningkatkan jumlah sperma yang bertemu telur dalam tiub falopio. Meletakkan sejumlah sperma ke dalam rahim pada waktu yang tepat akan meningkatkan keberangkalian untuk hamil.

Tips meningkatkan kesuburan oleh Dr Hamid Arshat
=============================================
BAGAIMANA NAK ORDER SET KESUBURAN SHAKLEE?
=============================================
Bagi pengguna kad direct debit atau kredit kad, boleh klik button di bawah untuk buat pesanan.

Peringatan: Hubungi saya terlebih dahulu sebelum buat pembelian jika ingin nikmati discount 20-30% dengan register ahli Shaklee.

Bagi yg tidak memliki debit kad tersebut, boleh hubungi saya di 
Pengedar Shaklee Malaysia
Shaklee Independent Distributor
COD di daerah Sik/daerah Baling/Kedah
Shaklee ID: 869539
SMS/Whatsapp: 019-432 0059

*These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

1 ulasan:

  1. memiliki anak adalah pelengkap kepada keluarga..

    BalasPadam