Penyelesaian : Wanita tertekan aliran haid berlebihan setiap bulan


Ada wanita terpaksa mengehadkan aktiviti harian akibat aliran haid yang berlebihan atau kerap. Suatu tinjauan global mendapati setiap seorang daripada tiga orang wanita mengalami aliran haid berlebihan daripada kadar purata.

Walaupun kajian mendapati 80% daripada mereka yang mengalami gejala ini menjejaskan aktiviti harian, tetapi hanya 35% sahaja yang mendapatkan bantuan perubatan. 3 daripada 4 wanita yang didapati mengalami pendarahan haid yang berlebihan 76% menyatakan ia menjejaskan kehidupan dan aktiviti harian. Sebanyak 82% pula mengakui ia menjejaskan hubungan dengan pasangan dan 83% mengatakan mengganggu aktiviti sosial.

Pendarahan berlebihan dari aspek perubatan bermaksud kehilangan darah haid melebihi 80 mililiter (ml) pada setiap kitaran haid. Pendarahan haid berlebihan ini akan memberi tekanan kepada kehidupan wanita kerana ia menjadikan diri mereka sentiasa dalam kebimbangan.

Menurut Pakar Obstetrik dan Sakit Puan, Dr. Suresh Kumarasamy, ramai wanita mengalami masalah tersebut sehingga mengganggu aktiviti harian, pekerjaan dan keyakinan diri. Namun, ramai yang menanggung masalah itu secara senyap sebab tidak mengetahui perbezaan antara aliran haid biasa dan kehilangan darah haid berlebihan.

Tambah Suresh, cara membantu adalah dengan mengenal pasti keadaan bila mereka perlu menggunakan satu atau lebih tuala wanita setiap jam. Tidur mereka juga terganggu sebab perlu menukar tuala perlindungan pada waktu malam. Pendarahan haid yang berlebihan adalah punca utama menyebabkan kesihatan wanita terganggu dan menjejaskan kira-kira sembilan hingga 30% reproduktif wanita.

Bagi mengurangkan masalah tekanan di kalangan wanita disebabkan darah haid berlebihan, saya mencadangkan pengambilan EPO Shaklee iaitu GLA Complex dan multivitamin Vitalea.


GLA COMPLEX berfungsi menstabilkan hormon dan sangat baik diambil oleh wanita, ia menjaga dalaman dan kesannya, sangat baik. Dengan bahan asasnya minyak Bunga Borage, minyak biji bunga matahari serta Vitamin E semulajadi, GLA Complex juga mampu untuk:

» Membantu mengawal dan mengatur kitaran haid
» Membantu meningkatkan kesuburan
» Melegakan PMS (sindrom pra-haid)
» Membantu dalam menangani menopus
» Menguatkan kuku dan rambut
» Menjadikan kulit lebih sihat dan berseri-seri
» Membantu menangai ekzema
» Melegakan simptom akibat artritis reumatoid
» Mengandungi vitamin E untuk menguatkan dinding arteri
» Menguatkan imuniti tubuh
» Memperlahankan proses penuaan
» Mengurangkan blood-clot yang boleh menyebabkan serangan jantung
» Mengawal kencing manis dan darah tinggi
» Mengawal kolesterol
» Untuk fungsi saraf

TESTIMONI GLA COMPLEX




Masa kita period tu, mesti badan rasa letih lesu badan tak bermaya. Apatah lagi yang keluar darah dengan sangat banyak kan, mesti akan terjelepuk punya kat atas tilam. Apa satu pun tak terdaya nak buat. Masa ni berikan nutrisi multivitamin dan multimineral yang badan perlukan. Senang ja pun, dalam 1biji tablet dah ada 12 jenis multivitamin dan 7 jenis zat galian yang tersedia. Lagipun Vitalea tersedia dengan zat besi, untuk badan menghasilkan darah dalam tubuh badan kita.



Sebab tu lah, Multivitamin dan GLA ni diperlukan oleh setiap peringkat umur wanita. Wanita kan banyak sangat tugas, cabaran dan kerja rumah yang harus di buat. Jadi para ibu, ummi, emak dan sebagainya ni kena lah kuat untuk buat multitasking job ni. Baru lah rumahku syurgaku! milkysmile

=============================================
BAGAIMANA NAK ORDER GLA COMPLEX & VITALEA?
=============================================
Bagi pengguna kad direct debit atau kredit kad, boleh klik button di bawah untuk buat pesanan.


Peringatan: Hubungi saya terlebih dahulu sebelum buat pembelian jika ingin nikmati discount 20-30% dengan register ahli Shaklee.

Bagi yg tidak memliki debit kad tersebut, boleh hubungi saya di 


Pengedar Shaklee Malaysia
Shaklee Independent Distributor
COD di daerah Sik/daerah Baling/Kedah
Shaklee ID: 869539
SMS/Whatsapp: 019-432 0059

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan