Badan mudah sangat letih, lemah, lesu dan lapar?


Anda mudah penat dan ingin mencergaskan diri anda? Ikuti 10 tips untuk mencergaskan hari anda daripada Matthew E. May, penulis buku The Power of Full Engagement.

1. Dapatkan tidur yang mencukupi. Selain daripada bernafas, tidur adalah perkara asas yang anda perlukan. Hindarkan sebarang gangguan selama 30 minit sebelum tidur seperti Internet, misteri dan perbualan yang sukar. Rehatkan diri dengan muzik lembut, mandi, atau teh herba.
2. Sebarang senaman bermula dengan langkah pertama. Jika anda bergelut untuk mendapatkan masa yang sesuai atau sebarang motivasi untuk memulakan rutin senaman, belilah pedometer dan catatkan jumlah langkah anda setiap hari. Dapatkan 10,000 langkah sehari - jumlah langkah yang digalakkan
3. Lakukan senarai to-do-list pada malam sebelum keesokan hari. Melakukan perkara pertama yang paling penting dalam hari anda iaitu jika boleh, sebelum anda memeriksa e-mel.
4. Tentukan apa yang anda ingin makan, apakah portion makanan yang ingin anda ambil dan pada selang masa. Itu adalah cara terbaik untuk menghindarkan godaan makanan, nafsu melampau atau kejutan yang boleh melanggar rekod diet anda
5. Tarik nafas dalam-dalam. Jika anda rasa emosi negatif datang atau apabila anda berasa kecewa, marah dan cemas, hanya ambil beberapa nafas dalam. Melanjutkan menghembus nafas akan mengurangkan rangsangan fisiologi anda dan cepat memulihkan rasa tenang.
6. Ucapkan terima kasih. Berikan nota penghargaan kepada seseorang yang istimewa di dalam hidup anda seminggu sekali. Kita lebih nampak kepada kesalahan seseorang berbanding kebaikan mereka. Anda akan terkejut untuk mendapat tahu bahawa orang akan lebih cergas dan mendapat inspirasi apabila mereka dihargai.
7. Log Off Emel anda. Cuba untuk log off emel anda sekurang-kurangnya sejam sehari. Gunakan waktu itu untuk menumpukan perhatian sepenuhnya kepada tugas yang penting atau cabaran yang lebih besar yang anda hadapi.
8. Berangan-angan untuk Penemuan yang lebih hebat. Jadualkan sekurang-kurangnya satu setengah jam seminggu untuk berbincang mengenai beberapa isu di sekitar tempat kerja. Anda boleh membantu mengakses hemisfera kanan anda dengan melukis bersama, mendengar muzik instrumental, atau berjalan-jalan. Apa-apa sahaja yang membolehkan fikiran anda merayau-merayau atau menggembara.
9. Berehat. Mengambil masa rehat setiap 90 minit untuk membolehkan badan anda sejajar dengan irama semula jadi. Sepertimana kitaran kita melalui peringkat tidur pada waktu malam, kita juga melalui kitaran yang sama setiap 90 minit sepanjang hari, bergerak dari keadaan tenaga yang lebih tinggi secara perlahan-lahan ke dalam keletihan.
10. Menyerlahkan cas positif. Buat satu senarai aktiviti-aktiviti yang anda nikmati yang paling membuatkan anda rasa terbaik. Dengan sengaja, jadualkan sekurang-kurangnya salah satu daripada aktiviti-aktiviti ini ke dalam hidup anda setiap minggu.

Cara saya dengan Shaklee sangat mudah. Hanya 2 kali meminum minuman protein shake setiap hari membantu saya mencergaskan hari-hari saya. Bagaimana ESP berfungsi untuk mengekalkan tenaga?

Badan mudah sangat letih, lemah, lesu dan lapar
Badan mudah sangat letih, lemah, lesu dan lapar
Kenapa perlukan Energizing Soy Protein (ESP)?

ESP ini membekalkan 14 gram non-GMO Protein Soya berkualiti tinggi yang mengandungi semua Asid Amoni Perlu termasuk 9 Asid Amino Perlu yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan manusia.

ESP membekalkan tenaga berterusan yang bertahan selama beberapa jam selepas diminum kerana iamengandungi 5 jenis Vitamin B yang diperlukan tubuh, serta Kalsium separuh daripada jumlah keperluan seharian. Isofalvones pula meningkatkan fungsi jantung, tulang, payudara dan prostat. Kajian juga menunjukkan soya dapat membantu mengimbangi kitaran hormon semasa proses menopaus.

DAH BACA KE? Testimoni ESP - Energizing Soy Protein Isolate Powder

ESP dihasilkan dibawah kawalan IPP(Identity Preservation Program) bermakna penghasilan kacang soya ini dipantau ketat pada setiap peringkat dari penanaman sehinggalah sampai kepada pengguna.Diproses dengan air ( bukan dengan bahan kimia ) bagi mengekalkan sumber semula jadi isoflavones dijamin Halal. Tanpa Laktosa, kolesterol dan bebas kafien.

Jadi, apa yang anda akan dapat setelah minum ESP ni?

Pelajar dan pekerja atau individu dewasa : Sebagai energy booster. Kalau minum pagi2 tu terasa bertenaga dan tak rasa lapar sangat, jadi bonuslah for weight management
Lelaki : melindungi dari penyakit jantung, kanser dan sebagainya
Ibu mengandung : untuk kehamilan yang sihat - fetus membesar dengan baik; kurang ketidakselesaan hamil
Ibu yang menyusukan: menambah dan mengekalkan milk supply; meningkatkan berat badan baby secara sihat
Wanita: keanjalan kulit. Protein penting kepada mereka yang ingin kulit yang cantik dan ton warna yang sekata. Mereka yang mempunyai bekas jerawat yang berwarna hitam adalah disebabkan kekurangan protien untuk membina sel baru dan menyingkirkan sel mati yang berwarna hitam tersebut.

Badan mudah sangat letih, lemah, lesu dan lapar
Badan mudah sangat letih, lemah, lesu dan lapar
ESP merupkan produk yang HOT, setiap hari pasti ada sahaja yang mendapatkannya. Kerana fungsi utamanya ia MEMBEKALKAN TENAGA berkekalan dgn protein berasaskan tumbuhan. Apa beza makanan yang tinggi karbohidrat dan tinggi protein dalam aspek membekalkan tenaga?

Untuk makanan yang tinggi karbohidrat (seperti gula-glucose), ia akan terus dilepaskan dalam darah dengan cepat, meningkat naik dengan mendadak kemudian akan menurun dengan cepat. Ini kerana indeks glisemiknya (GI) tinggi, jadi tenaga yang dibekalkan adalah dalam tempoh singkat.

TETAPI
SHAKLEE ESP (energizing Soy protein), glukosanya dilepaskan ke dalam darah sedikit demi sedikit (indeks glisemik rendah). Jadi ia mengawal paras gula dan tenaga yg dibekalkan berpanjangan. Mengekalkan paras gula dalam darah yang rendah amatlah penting dalam pengurangan berat badan dan penjagaan kesihatan dalam jangkamasa panjang.

Badan mudah sangat letih, lemah, lesu dan lapar
Badan mudah sangat letih, lemah, lesu dan lapar

Jika anda ingin mendapatkan produk Shaklee,
boleh terus hubungi Umi melalui Whatsapp
* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

4 ulasan:

  1. bagus semua tips ini.. insya-allah badan akan kekal cergas dan sihat..

    BalasPadam
  2. sehat cergas..wah semua org pakat gna produk ni..laris mcm goreng pisang..

    BalasPadam
  3. ahh rmi dh kwn2 dok jual n mkn shaklee ni
    nti nak pantang nak try ok ke x..hehe
    tp lambat lagi lah nk beli tu..tgu hujung2 tanduk ekeke

    BalasPadam