Testimoni ESP - Energizing Soy Protein Isolate Powder

Dari namanya kita sudah boleh dapat gambaran ianya adalah untuk memberikan tenaga (energizing). ESP boleh membantu kita untuk kekal bertenaga sepanjang hari. ESP dihasilkan melalui pemilihan soya protein yang berkualiti tinggi & adalah terbaik kerana ia adalah rendah lemak dan bebas laktosa serta kolestrol. Ini menjadikan ESP minuman yang mudah diserap oleh tubuh badan kita.



Kelebihan ESP Shaklee Di Iktiraf Di Seluruh Dunia

ESP telah mendapat pengiktirafan setelah menjalani ujian klinikal di seluruh dunia. Mereka mendapati kacang soya yang digunakan adalah non-GMO iaitu tidak diubahsuai secara genetik. Suhu yang rendah digunakan semasa peringkat pemprosesan bagi melindungi kualiti dan nutrisi yang ada pada Energizing Soy Protein. 30 kilogram soya telah digunakan untuk mendapatkan 1kilogram ESP Shaklee.

ESP mengandungi indeks glisemik yang rendah.

Indeks glisemik ni penting bagi mereka yg menghidap penyakit diabetes dan juga mereka yang sedang dalam diet. Sebab paras indeks glisemik ni berkaitan dengan paras glukosa.
Indeks glisemik adalah indeks pengukuran mengenai kesan makanan yang mengandungi karbohidrat ke atas paras glukosa darah. Makanan yg kita makan akan ditukarkan menjadi glukosa dan akan diserap dengan cepatnya ke saluran darah.
Makanan dalam kategori indeks glisemik tinggi akan menyebabkan paras glukosa darah meningkat dengan cepat. Manakala makanan berindeks glisemik rendah lambat dicerna dan diserap, meningkatkan paras glukosa dan insulin secara berperingkat-peringkat dan telah terbukti bermanfaat kepada kesihatan, termasuklah dalam pengawalan berat badan dan mengawal selera makan dan melambatkan rasa lapar.

Jadi ESP juga sesuai untuk pesakit diabetes.

Kandungan ESP Shaklee : -

Thiamin Atau Vitamin B1
- Memberikan tenaga kepada badan
- Menjaga dan melindungi saraf dari mengalami kerosakan
- Menambakan keceriaan pada diri anda
- Menguatkan daya ingatan
- Keselesaan dalam mendapat tidur yang lena

Iron
- Membekalkan zat besi yang mencukupi untuk mengelakkan anemia
- Membekalkan oksigen ke darah dan otot

Niacin
- Menurukan paras kolestrol dalam darah
- Kulit menjadi sihat
- Membantu dalam sistem penghadaman.Penghadaman yang baik membolehkan zat makanan yang masuk ke dalam perut diproses dengan sempurna
Riboflovin
- Sel kulit yang mati akan dibaiki dan diganti dengan yang baru dan pasti kulit anda bertambah lembut dan cantik
- Migrain adalah sakit kepada akibat dari tekanan atau aktiviti harian yang membebankan anda.ESP Shaklee membantu anda mengurangkan risiko mendapat migrain.

Kalsium
- Kalsium adalah penting untuk gigi dan juga tulang agar menjadi kuat dan sihat.
- Kalsium juga dapat menurunkan tekanan darah tinggi yang dihadapi oleh anda.

Vitamin B6
- Membantu mereka yang mengalami masalah insomnia.
- Mengurangkan masalah morning sickenss yang kerap terjadi kepada wanita hamil.

Ambil ESP Shaklee selama sebulan dan hasilnya kulit lebih lembut, cerah dan licin. Selain tu ESP pun mengenyangkan. Waktu berpuasa, saya minum ESP sahaja waktu sahur dan tahan sehingga waktu berbuka. Detoks toksin dengan Alfalfa Complex & renew sel kulit mati dengan protein soya ESP
Berminat? Untuk Info dan Order : Umi Nazrah Pengedar Shaklee di daerah Sik/daerah Baling/seluruh negeri Kedah/seluruh Malaysia Shaklee ID: 869539 umi.nazrah@gmail.com SMS/Whatsapp: 019-432 0059 www.facebook.com/cantiksss
* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

1 ulasan: