Darah rendah : kenapa saya perlukan Multivitamin Vitalea?

Vitalea mengandungi kesemua 12 vitamin dan 7 mineral di dalam kandungan yang seimbang, mengandungi 27 jenis sumber sayur-sayuran yang diserap dengan mudah oleh tubuh badan, tidak mengandungi bahan kimia yang bertoksin, tiada racun rumpai, tiada racun serangga, tiada gula tambahan, tiada pewarna dan perisa tambahan, mengandungi fotokimia dan enzim hidup yang tidak dijumpai vitamin sintetik, diproses menggunakan kaedah suhu rendah untuk memastikan enzim kekal hidup dan mengandungi 100% RDA sumber biotin yang diperlukan.

Vitalea mengandungi Calcium (Calcium Phosphate Dibasic), Chromium (Chromium HVP Chelate), Copper (Copper Gluconate), Folic Acid, Iodine (Potassium Iodide), Iron (Ferrous Fumarate), Magnesium (Magnesium Oxide), Manganese (Manganese Gluconate), Molybdenum (Molybdenum Citrate), Phosphorus (Calcium Phosphate Dibasic), Selenium (Selenium HVP Chelate), Vitamin B1 (Thiamine Mononitrate), Vitamin B3 (Nicotinamide), Vitamin B5 (Calcium D-Pantothenate), Vitamin C, Vitamin E (D-Alpha Tocopherol Acid Succinate), Vitamin H (Biotin), Zinc (Zinc Gluconate).

Kalsium menghalang masalah darah rendah, osteoporosis, wanita menyusu, wanita hamil, wanita putus haid, individu yang mengambil ubat tertentu



Calcium (Calcium Phosphate) - Kandungan kalsium adalah untuk menghalang atau menangani masalah darah rendah di kalangan individu yang tidak mendapat cukup sumber kalsium daripada diet mereka. Ianya digunakan untuk menangani keadaan darah rendah tersebut seperti kehilangan jisim tulang (osteoporosis), tulang lemah (osteomalacia/rickets), mengurangkan aktiviti kelenjar paratiroid (hypoparathyroidism) dan sesetengah kemerosotan otot (latent tetany). Kalsium juga diperlukan oleh wanita hamil, wanita menyusu, wanita putus haid, individu yang mengambil ubat tertentu seperti phenytoin, phenobarbital atau prednisone. Kalsium memainkan peranan penting terhadap tubuh badan. Ianya diperlukan untuk sistem saraf, sel, otot dan tulang berfungsi dengan normal. Jika kalsium di dalam darah tidak mencukupi, badan akan mengambil kalsium daripada tulang dan ini akan mengakibatkan kemerosotan tulang serta tulang menjadi lemah. Mengambil jumlah kalsium yang cukup adalah penting untuk membina dan mengekalkan tulang yang kuat.

Asid folik untuk wanita hamil (menghalang kecacatan tiub neural pada bayi/fungsi saraf), wanita bersalin (meroyan/kemurungan), wanita menyusu, wanita putus haid, darah rendah



Asid Folik - salah satu keluarga vitamin B yang merangsang sistem hematopoietik dan ianya hadir di dalam hati dan buah pinggang. Boleh dijumpai di dalam cendawan, bayam, yis serta tumbuhan hijau. Asid folik di dalam Vitalea digunakan sebagai salah satu cara untuk mengatasi kekurangan folat dan megaloblastic anemia.
Petunjuk : untuk mengatasi kekurangan asid folik, megaloblastic anemia dan kekurangan darah di kalangan wanita mengandung, wanita menyusu dan wanita putus haid. Asid folik di dalam Vitalea adalah vitamin B-Complex larut air dan digunakan untuk mendiagnosis kekurangan folat dan untuk merawat topical sprue dan anemia megaloblastic dan makrositik, komplikasi hematologic akibat daripada kekurangan dalam Asid Folik.

Zat besi untuk hemoglobin darah, angkut oksigen kepada tisu



Iron (Ferrous Fumarate) - Zat besi adalah satu unsur logam yang terdapat di dalam mineral tertentu, terdapat di dalam hampir semua tanah dan dalam air mineral. Ia merupakan komponen penting dalam hemoglobin, cytochrome, dan komponen lain di dalam enzim sistem pernafasan. Zat besi berfungsi sebagai ketua di dalam pengangkutan oksigen kepada tisu (hemoglobin) dan di dalam mekanisme pengoksidaan sel. Kekurangan zat besi di dalam tubuh badan boleh menyebabkan anemia. Zat besi (ferrous fumarate) digunakan untuk membina darah anemia.
Petunjuk : Vitalea (sumber zat besi) igunakan dalam mencegah dan merawat anemia akibat kekurangan zat besi. Aktiviti utama supplemen Vita-Lea adalah di dalam pencegahan dan menangangi masalah anemia akibat kekurangan zat besi. Vita-Lea mempunyai keupayaan untuk meningkatkan sistem imun, aktiviti anticarcinogenic dan aktiviti kognisi.

Magnesium untuk fungsi sel-sel, saraf, otot, tulang, dan jantung normal
Magnesium (Magnesium Oxide) - Magnesium adalah supplemen mineral yang digunakan untuk mencegah dan merawat jumlah Magnesium Oksida yang rendah dalam darah. Magnesium Oksida adalah sangat penting untuk fungsi sel-sel, saraf, otot, tulang, dan jantung normal. Biasanya, diet yang seimbang menyediakan tahap darah yang normal magnesium. Walau bagaimanapun, keadaan tertentu menyebabkan badan untuk menurunkan tahap Magnesium Oksida lebih cepat daripada yang boleh menggantikannya daripada diet anda. Keadaan yang menurukan paras Magnesium Oksida termasuklah rawatan "pil air" (diuretik seperti furosemide, hydrochlorothiazide), pemakanan yang tidak sihat, alkohol, atau keadaan perubatan lain (misalnya, cirit-birit yang teruk / muntah, masalah penyerapan perut / usus, kencing manis kurang dikawal).

Selenium untuk rawatan kelemumur
Selenium (Selenium HVP Chelate) - Selenium HVP Chelate adalah ejen antikulat dan juga sebagai ejen cytostatic , melambatkan pertumbuhan sel-sel hyperproliferative dalam seborrhea. Selenium HVP Chelate adalah bahan aktif yang sering digunakan dalam syampu untuk rawatan kelemumur , dermatitis seborrheic dan tinea capitis , jangkitan kulat terutamanya kepada penyakit kanak-kanak preadolescent.
Petunjuk : Untuk rawatan versicolor tinea , tinea capitis , kelemumur dan dermatitis seborrheic kulit kepala. Selenium HVP Chelate adalah ejen antikulat sering digunakan dalam syampu untuk rawatan kelemumur dan dermatitis seborrheic . Selenium HVP Chelate adalah sangat aktif dalam menghalang pertumbuhan P. ovale . Ia juga merupakan ejen cytostatic terbukti , memperlahankan pertumbuhan kedua-dua hyperproliferative dan sel-sel normal dalam kelemumur dan dermatitis seborrheic . Satu bentuk 0.6% micronized Selenium HVP Chelate juga selamat dan berkesan untuk kelemumur.

Vitamin C untuk anti-oksida, anti-virus, penyakit kudis, penyembuhan luka



Vitamin C - Satu sebatian enam karbon yang berkaitan dengan glukosa. Banyak terdapat secara semulajadi dalam buah-buahan sitrus dan sayur-sayuran. Asid askorbik adalah nutrien penting dalam diet manusia dan perlu untuk mengekalkan tisu perantara dan tulang. Bentuk biologi aktif vvitamin C berfungsi sebagai agen penurunan dan koenzim dalam beberapa laluan metabolisma badan. Vitamin C dianggap antioksidan.
Petunjuk : Digunakan untuk merawat kekurangan Vitamin C , skurvi, luka lambat sembuh, penyembuhan tulang, air kencing pengasidan dan secara umum sebagai antioksidan. Ia juga telah dicadangkan untuk menjadi ejen anti-virus yang berkesan. Asid askorbik (vitamin C) adalah vitamin larut air yang dinyatakan di dalam pencegahan dan rawatan penyakit kudis, sebagai keputusan kekurangan asid askorbik dalam skurvi. Struktur collagenous terutamanya terjejas, dan luka-luka membangunkan dalam tulang dan saluran darah.

Vitamin E untuk anti-oksida, anti-penuaan, kesuburan lelaki, asma, artritis reumatoid, katarak, kencing manis, kekejangan otot


Vitamin E ( D -Alpha Asid Tokoferol succinate ) - Vitamin E , yang dikenali untuk aktiviti antioksidan adalah perlindungan terhadap penyakit kardiovaskular dan beberapa jenis kanser dan juga telah menunjukkan kesan meningkatkan sistem imun. Vitamin E boleh memberikan manfaat yang terhad dalam asma dan artritis reumatoid. Ia boleh membantu dalam sesetengah penyakit neurologi termasuk Alzheimer , gangguan mata termasuk katarak, kencing manis dan sindrom prahaid. Ia juga boleh membantu melindungi kulit daripada sinaran ultraungu, melambatkan penuaan kulit , meningkatkan kesuburan lelaki dan prestasi senaman. Ia boleh membantu melegakan beberapa kekejangan otot.

Vitamin E (D -Alpha Asid Tokoferol succinate) di dalam Vitalea mempunyai aktiviti antioksidan. Ia juga mempunyai ciri aterogenik , antithrombotic , antikoagulan , pelindung saraf , anti-virus , immunomodulatory , sel membran penstabilan dan tindakan antiproliferative. Vitamin E adalah vitamin larut lemak dan adalah antioksidan penting. Ia bertindak untuk melindungi sel-sel daripada kesan radikal bebas , yang berpotensi merosakkan metabolisme badan. Vitamin E sering digunakan dalam krim kulit dan losyen kerana ia dipercayai memainkan peranan dalam menggalakkan penyembuhan kulit dan mengurangkan parut selepas kecederaan seperti luka terbakar.

Terdapat tiga keadaan tertentu apabila kekurangan Vitamin E.

1. Dapat dilihat terhadap tubuh badan individu yang tidak dapat menyerap lemak , telah ditemui pada bayi pra-matang yang lahir dengan berat badan yang rendah ( berat lahir kurang daripada 1500 gram , atau 3 ½ paun), dan dilihat pada individu dengan gangguan metabolisme lemak.
2. Kekurangan Vitamin E biasanya dicirikan oleh masalah saraf akibat pengaliran saraf yang rendah. Gejala lain termasuklah kemandulan , kemerosotan saraf, masalah haid , keguguran dan degradasi rahim.
3. Kajian awal telah membawa kepada kepercayaan meluas bahawa Vitamin E boleh membantu mencegah atau melambatkan penyakit jantung koronari. Antioksidan seperti VVitamin E membantu melindungi daripada kesan kerosakan radikal bebas yang boleh menyumbang kepada pembangunan penyakit kronik seperti kanser. Ia juga melindungi vitamin larut lemak lain ( kumpulan vitamin A dan B) dari kemusnahan oleh oksigen . Tahap Vitamin E yang rendah telah dikaitkan dengan kadar peningkatan kanser payudara dan kanser kolon.

Zinc untuk masalah anemia, penyembuhan luka


Zinc (Zinc Gluconate) - Ia adalah elemen surih yang diperlukan dalam diet. Diperlukan untuk membentuk bahagian penting dalam banyak enzim dan memainkan peranan penting dalam sintesis protein serta dalam pembahagian sel. Kekurangan Zinc dikaitkan dengan anemia, ketinggian, hypogonadism, penyembuhan luka terjejas dan geophagia.




Berminat?
Untuk Info dan Order :
Umi Nazrah
Pengedar Shaklee di daerah Sik/daerah Baling/seluruh negeri Kedah/seluruh Malaysia
Shaklee ID: 869539
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-432 0059
www.facebook.com/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan