Badan ni selalu sangat rasa letih, penat, lemah aje

Rata-rata individu yang bekerja 9-5 malahan yang bekerja sendiri dan tak kira jantina selalu merungut pasal badan selalu rasa letih, penat, lemah lesu. Padahal kerja dalam bilik berhawa dingin. Ada tu yang banyak duduk daripada berjalan atau berdiri. Jadi apa punca badan mudah sangat rasa letih ni? Antara faktor yang mempengaruhi badan mudah letih dan lesu:

1. Pengambilan diet makanan yang tidak seimbang. Iaitu tidak mengandungi karbohidrat, protein, sayur-sayuran seperti dalam piramid makanan.

2. Kurang minum air kosong. Kita kena kurangkan minum minuman manis memang tidak bagus untuk kesihatan badan terutamanya untuk perjalanan darah dalam badan kita.

3. Pembentukkan sel darah merah yang kurang. Dalam sistem badan kita akan sentiasa beroperasi 24 jam, 7minggu, 30hari, 365 hari. Bayangkan lah tiada rehat kan. So sel-sel darah merah dalam perlu sentiasa diganti dengan pembentukkan yang sel darah yang baru. Ini salah satu gejala membuatkan kita sentiasa pening, letih dan lesu.

4. Sentiasa dehidrasi. Badan yang sentiasa berpeluh dan banyak nutrisi hilang bersamanya. Dan ia perlu sentiasa dibantu dengan bantuan supplement dan banyakkan minum air.

5. Sentiasa dalam keadaan tertekan. Badan kita akan mudah lemah dan tak bertenaga dengan tekanan yang perlu ditanggung oleh otak dan badan kita.

Vitamin yang disarankan untuk badan letih dan lesu adalah Vita-lea, B-complex's dan Ostematrix


Vitalea
Multivitamin daripada Shaklee ini mengandungi zat besi yang sangat diperlukan untuk pembentukkan sel darah merah. Dengan mengandungi 24 jenis mineral untuk menampung kekurangan nutrisi yang sentiasa hilang disebabkan aktiviti seharian kita termasuk cara pemakanan.

Bcompleks
Ada 8 jenis vitamin B bagi membantu memelihara kesihatan badan dengan baik. B-complexs juga membantu untuk melancarkan perjalanan darah kita yang mana penting untuk membawa oksigen secukupnya ke otak. Oksigen yang cukup membolehkan kita dapat berfikir dengan baik dan otak dapat mengawal seluruh sistem dalam badan dengan baik.

Ostematrix
Gabungan terbaik kalsium, magnesium dan vitamin D. Ostematrix sangat bagus untuk sistem perkumuhan yang mana melancarkan perjalanan. Jika sistem ini tidak lancar maka toksik-toksik yang terhasil menyebabkan keseluruhan sistem badan akan terganggu.

kredit gambar utama http://healthyshiftworker.com
Berminat? Untuk Info dan Order :
Umi Nazrah
Pengedar Shaklee di daerah Sik/daerah Baling/seluruh negeri Kedah/seluruh Malaysia
Shaklee ID: 869539
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-432 0059
www.facebook.com/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

1 ulasan:


  1. Artikel yang menarik. Badan juga boleh kerap berasa lesu disebabkan oleh faktor hormon. Ramai yang terlepas pandang mengenai faktor ini. Ketidakseimbangan hormon yang dirembeskan oleh kelenjar adrenal merupakan antara punca badan lesu. Tidak dinafikan pengambilan vitamin seperti Vitalea, B Complex dan CoQ10 juga membantu untuk merawat masalah keletihan. 

    BalasPadam