Alfalfa - herba yang kaya dengan nutrien, vitamin dan mineral

Alfalfa dikatan berasal dari Iran, malah ianya telah ditanam sebagai makanan untuk ternakan sejak sekurang-kurangnya era zaman Yunani purba dan Rom.

Antara manfaat Alfalfa adalah untuk

Bengkak , sakit atau kekejangan sendi , arthritis, ulser, penyakit perut , masalah kolon , kembung perut , hernia haital , retensi air , merangsang selera makan, bengkak buku lali dan kaki, masalah resdung , alahan, hayfever , gout , bau badan, kaki berbau , nafas berbau, detoksifikasi.

Alfalfa adalah semulajadi , diuretik (satu sifat yang menghasilkan urin untuk mengeluarkan toksin melalui air kencing), membantu untuk masalah penghadaman , memberikan sumber serat dan klorofil, sumber yang kaya dengan mineral surih, membantu pesakit kencing manis, merendahkan kolestrol , dan anti -tumor dan anti -bakteria.



VITAMIN ditemui dalam Alfalfa

  • Vitamin A - untuk penglihatan . Membina ketahanan badan terhadap jangkitan, terutamanya dalam saluran pernafasan; menggalakkan pertumbuhan badan dan kecergasan ; menggalakkan kulit yang sihat dan penting semasa kehamilan.
  • Vitamin E - melindungi sel-sel terhadap kerosakan daripada sinaran dan pencemaran udara matahari , menggalakkan kesihatan jantung , kardiovaskular dan otot, meningkatkan fungsi imun yang lebih baik , menggalakkan pembinaan otot di dalam badan , membantu membawa nutrien ke sel-sel dan membantu menguatkan dinding saluran darah termasuk dinding kapilari , membantu memberikan fokus kepada mata.
  • Vitamin U - menggalakkan kesihatan badan untuk membantu mengatasi ulser peptik.
  • Vitamin B6 - membantu mengasimilasi makanan, metabolisma protein dan lemak , menggalakkan kesihatan saraf dan kulit , membantu mengatasi gejala loya.
  • Vitamin K - diperlukan untuk pembekuan darah; penting dalam fungsi hati ; boleh menyumbang kepada kecergasan dan panjang umur.
  • Vitamin D - mengawal penggunaan kalsium dan fosforus di dalam badan yang perlu bagi pembentukan gigi dan tulang yang kuat dan sihat.


MINERAL yang terdapat dalam Alfalfa

  • Kalsium - membina dan mengekalkan tulang dan gigi , membantu pembekuan darah , membantu dalam kecergasan p dan daya tahan ; mengawal rentak jantung, melegakan saraf.
  • Besi - diperlukan dalam pembuatan hemoglobin ; membantu membawa oksigen ke dalam darah.
  • Kalium - diperlukan untuk fungsi otot yang normal, reaksi saraf, jantung dan tindakan enzim; mencernakan lemak.
  • Fosforus - diperlukan untuk tulang dan gigi struktur biasa. Saling berkaitan dengan tindakan kalsium dan Vitamin D. Meningkatkan khasiat tisu saraf.
  • Klorin ( klorida) - elektrolit penting yang membersihkan dan mencuci badan; mengawal lemak , gula dan metabolisme kanji.
  • Sodium - mengawal keseimbangan cecair di seluruh badan; meneutralkan asid, menghalang pembekuan darah ; mengaktifkan fungsi limpa , usus dan perut.
  • Silikon Magnesium - membantu badan untuk menangani sembelit; menstabilkan saraf ; mempunyai kesan perlindungan pada kulit dan badan; merangsang fungsi otak.

Ciri-ciri lain Alfalfa

Tinggi dalam protein - alfalfa mempunyai 18.9 % protein berbanding dengan daging lembu 16.5 %, susu 3.3% dan telur 13.1 %. ( Otot terdiri daripada protein dan kekurangan protein akan menyebabkan keletihan dan lemah tubuh badan )

Akar Alfalfa yang mendalam ke dalam tanah ini mencari mineral dalam tanah bawah , yang tidak boleh diakses kepada tumbuhan lain . Secara purata, Alfalfa mempunyai akar 10 hingga 20 kaki panjang atau lebih.

Shaklee hanya menggunakan Alfalfa terbaik yang ditanam di California dengan memastikan terdapat pelbagai nutrien termasuk kalsium, fosforus, dan magnesium, serta klorofil, bioflavonoids, zat galian dan vitamin.

Alfalfa Complex adalah sumber semulajadi alfalfa

  • Tidak mengandungi racun kulat, bacteriocides, hormon sintetik, pengawal selia pertumbuhan, atau bahan kimia
  • Setiap hidangan menyediakan 300 mg kalsium, kira-kira sebanyak dalam segelas susu


Sebotol 330biji adalah untuk penggunaan 3-6 bulan dan harganya sangat jimat!

Untuk detoks toksin,
Untuk masalah jerawat,
Untuk sumber fiber yang mengenyangkan,
Untuk masalah keputihan,
Untuk masalah kedinginan isteri,
Untuk masalah resdung/alergik,
Untuk masalah badan/mulut berbau,
Untuk masalah anda!

Berminat? Untuk info/order, hubungi

Call / SMS / WA : 019-4320059

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

1 ulasan: