Siapa yang memerlukan GLA Complex?

Sesiapa sahaja yang didiagnoskan dengan

1. diabetes*.
Pesakit kencing manis tidak boleh menukar GLA dari asid linoleic. GLA tambahan meningkatkan fungsi saraf dan boleh mencegah penyakit saraf kencing manis *. Dos harian yang disyorkan untuk penyakit kencing manis adalah 480 mg setiap hari GLA.

2. arthritis *
Sesetengah maklumat awal menunjukkan bahawa GLA, daripada minyak borage boleh mengurangkan sakit sendi, bengkak, dan ketegangan sendi di waktu pagi. GLA juga boleh membenarkan untuk mengurangkan jumlah ubat sakit yang digunakan oleh orang-orang dengan artritis reumatoid. Kajian setakat ini, bagaimanapun, telah bersaiz kecil. Penyelidikan tambahan akan membantu, termasuk menguji teori yang dicadangkan yang menggunakan GLA dan EPA (asid lemak omega-3 daripada ikan dan minyak ikan) bersama-sama akan membantu untuk artritis reumatoid. Dos yang disyorkan untuk artritis reumatoid adalah 1,400 mg sehari GLA.

3.  Penyakit Raynaud
Kajian terbaru mencadangkan suplemen dengan omega-3 dan omega-6 asid lemak perlu (EFA) mungkin berguna kerana mereka mengurangkan pengagregatan platelet, yang boleh menyekat aliran darah. Sesetengah pengamal semulajadi mengesyorkan mengurut minyak ke jari terjejas dan kaki untuk memperbaiki aliran darah, serta ekzema* dan fibrocystic penyakit payudara *

4. Osteoporosis *.
Kekurangan asid lemak perlu (termasuk GLA dan EPA, omega-3 asid lemak) boleh membawa kepada kehilangan tulang yang teruk dan osteoporosis. Kajian telah menunjukkan bahawa makanan tambahan GLA dan EPA jika diambil bersama-sama membantu mengekalkan atau meningkatkan jisim tulang. Asid lemak juga boleh meningkatkan penyerapan kalsium, meningkatkan deposit kalsium dalam tulang, mengurangkan kehilangan kalsium dalam air kencing, meningkatkan kekuatan tulang, dan meningkatkan pertumbuhan tulang, semua yang boleh menyumbang kepada kekuatan dan jisim tulang yang lebih baik.

5. PMS *.
Wanita dengan PMS telah ditunjukkan untuk mempunyai penukaran terjejas asid linoleik untuk GLA. Sesetengah wanita mendapati melegakan gejala-gejala PMS mereka apabila menggunakan GLA tambahan. Tanda-tanda yang seolah-olah membantu kebanyakan payu dara dan perasaan serta cepat marah dan bengkak dan kembung dari pembendungan cecair. Payu dara daripada sebab-sebab selain daripada PMS juga boleh meningkatkan dengan penggunaan GLA.

6. Alahan.
Orang yang terdedah kepada alahan mungkin memerlukan lebih banyak EFA dan sering menghadapi kesukaran menukar LA kepada GLA. Malah, wanita dan bayi yang terdedah kepada alahan kelihatan mempunyai tahap yang lebih rendah GLA di dalam susu ibu dan darah.

7. Attention Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD).
Penyelidikan untuk tarikh telah mencadangkan peningkatan dalam gejala dan tingkah laku yang berkaitan dengan ADHD dari omega-3 asid lemak. Keputusan kajian membekalkan Omega-6 asid lemak dalam bentuk GLA untuk kanak-kanak dengan ADHD, bagaimanapun, telah bercampur dan oleh itu tidak boleh dipertikaikan. Penyelidikan lanjut mengenai GLA untuk ADHD diperlukan sebelum kesimpulan yang boleh dibuat. Dalam pada itu, memastikan keseimbangan yang sihat Omega-3 untuk Omega-6 asid lemak dalam diet nampaknya berbaloi untuk mereka yang ini
keadaan tingkah laku.

8. Alkohol.
GLA boleh membantu mengurangkan keinginan untuk meminum arak dan mencegah kerosakan hati.

9. Kanser.
Keputusan kajian yang melihat hubungan omega-6 asid lemak untuk kanser telah bercampur-campur. Walaupun LA dan AA ialah kanser menggalakkan dalam kajian usus, payudara, dan kanser lain, GLA telah menunjukkan beberapa faedah untuk kanser payudara dalam kajian tertentu. Maklumat itu tidak muktamad dan agak kontroversi. Pertaruhan yang paling selamat adalah untuk makan makanan yang mempunyai baki yang betul Omega-3 untuk Omega-6 asid lemak, bermula dari usia muda, untuk cuba menghalang pembangunan kanser.

10. Tekanan Darah Tinggi dan Penyakit Jantung.
Kajian menunjukkan bahawa GLA, sama ada bersendirian atau dalam gabungan dengan dua omega-3 asid lemak penting, EPA dan DHA kedua-dua yang terdapat dalam ikan dan minyak ikan, boleh mengurangkan tekanan darah tikus hipertensi. Bersama-sama dengan EPA dan DHA, GLA membantu untuk mencegah perkembangan penyakit jantung pada haiwan ini juga. Ia adalah tidak jelas sama ada manfaat ini akan berlaku pada orang.

11. Ulser.
Bukti yang sangat awal dari tiub ujian dan kajian haiwan menunjukkan bahawa GLA daripada EPO mungkin mempunyai ciri-ciri anti-ulser. Ia mungkin boleh dikenalkan kepada orang-orang dengan perut atau ulser usus atau gastritis (radang perut).


http://painbehindkneecure.com
http://www.medicinenet.com
http://www.knowmybones.com
http://www.mediameerkat.com
http://www.sheknows.com

Kebanyakan GLA yang tersedia di pasaran dihasilkan daripada Evening Primrose Oil (EPO). Berbanding jenama lain, GLA Complex Shaklee diekstrak daripada borage seed yang mengandungi lebih daripada 2 kali ganda GLA di dalam EPO. Borage juga 3 kali ganda lebih bioavailabiliti dan 3 kali ganda lebih berkesan daripada EPO.

Setiap kapsul mengandungi lebih 300 mg GLA yang mana ianya adalah sumber terbaik Omega-6 serta digabungkan dengan minyak sunflower dan vitamin E untuk meningkatkan keberkesanan dan kestabilan GLA.

Sumber asli GLA

Borage seed 17% - 25%
Blackcurrant 15% - 20%
Evening Primrose Oil 7% - 10%



Call / SMS / WA : 019-4320059
Email : umi.nazrah@gmail.com
Add Fb saya : http://www.facebook.com/nazrah untuk chatting secara langsung dengan saya
Klik Like di FanPage saya : http://www.facebook.com/cantiksss untuk mendapatkan DISKAUN HEBAT dan INFO PERCUMA

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

1 ulasan: