Kenapa ibu hamil memerlukan Omega-3?


Pengambilan lemak Omega 3 yang mencukupi adalah penting untuk mengekalkan pengeluaran bahan seimbang seperti hormon yang dipanggil prostaglandin. Prostaglandin membantu mengawal banyak fungsi fisiologi penting termasuk tekanan darah, pembekuan darah, penghantaran saraf, tindak balas keradangan dan alahan, fungsi buah pinggang dan saluran gastrousus dan pengeluaran hormon lain. Bergantung pada jenis asid lemak dalam diet, jenis prostaglandin tertentu boleh dihasilkan dalam kuantiti yang besar, manakala yang lain tidak boleh dihasilkan pada semua.

Peranan omega-3 dalam menghasilkan prostaglandin yang bermanfaat mungkin menjelaskan mengapa Omega-3 banyak dibuktikan menuunjukkan manfaat kesihatan yang begitu banyak, termasuk mencegah penyakit jantung, meningkatkan fungsi kognitif dan pembentukan keradangan sendi. Dos yang tinggi omega-3 telah digunakan untuk merawat dan mencegah gangguan mood dan kajian baru mengenal pasti manfaat potensi mereka untuk pelbagai keadaan termasuk kanser, penyakit keradangan usus dan lain-lain penyakit autoimun seperti lupus (SLE) dan artritis reumatoid (radang sendi).

Mengapa mengambil Omega-3 penting terutamanya semasa wanita sedang mengandung?

Omega-3 telah ditemui menjadi bahan penting bagi pembangunan kedua-dua saraf dan visual awal bayi. Kekurangan pengambilan omega-3 ini diburukkan lagi oleh hakikat bahawa wanita hamil akan kekurangan sumber dalam omega-3, apabila janin akan menggunakan sumber omega-3 daripada ibu untuk pembangunan sistem saraf janin. Omega-3 juga digunakan selepas kelahiran untuk membuat susu ibu. Dengan setiap kehamilan berikutnya, sumber omega-3 ibu akan terus berkurangan. Penyelidikan telah mengesahkan bahawa pengambilan EPA dan DHA tambahan untuk diet wanita hamil mempunyai kesan positif ke atas pembangunan visual dan kognitif bayi. Kajian juga menunjukkan bahawa penggunaan yang lebih tinggi omega-3 boleh mengurangkan risiko alahan pada bayi.

Asid lemak Omega-3 mempunyai kesan positif pada fasa kehamilan sendiri. Peningkatan pengambilan EPA dan DHA telah ditunjukkan untuk mencegah pre-term labor dan proses bersalin, mengurangkan risiko pra-eklampsia dan boleh meningkatkan berat badan bayi yang baru lahir. Kekurangan Omega-3 juga meningkatkan risiko ibu untuk mengalami sindrom kemurungan. Ini mungkin menjelaskan mengapa kecelaruan mood selepas bersalin boleh menjadi lebih teruk dan bermula lebih awal dengan kehamilan berikutnya.

Kajian pada tahun 2006 menyatakan bahawa lebih dua pertiga daripada wanita hamil dan ibu-ibu yang baru melahirkan berkata bahawa mereka telah tidak menerima sebarang maklumat daripada pembekal penjagaan kesihatan mereka tentang manfaat bahawa Omega-3 yang boleh didapati oleh mereka untuk kebaikan semasa kehamilan mereka dan selepas bersalin.

Adakah ia selamat untuk mengambil supplemen Omega-3 semasa mengandung?

Kualiti minyak ikan adalah selamat untuk diambil semasa mengandung. Ikan segar (yang sering dimakan) boleh mengandungi toksin alam sekitar seperti merkuri yang terkumpul semasa hayatnya. Bahan toksin ini boleh hampir dihapuskan semasa pembuatan dan pemprosesan minyak ikan, dengan penggunaan bahan-bahan mentah yang berkualiti tinggi dan proses penapisan lanjutan.

Omega Guard Shaklee selamat diambil oleh ibu mengandung kerana
  • Ia diekstrak dari ikan laut air sejuk ( sardin, mackerel, herring, anchovies ) di perairan negara Jepun.ia BUKAN dari hati minyak ikan.
  • ia 3 KALI lebih tumpat dari ketumpatan hati minyak ikan.
  • merupakan minyak ikan paling tulen di dunia yang mengandungi rangkaian spektrum penuh 7 jenis asid lemak Omega 3 semulajadi iaitu EPA, DHA, ALA, HPA, ETA, SDA, DPA.
  • satu sajian omega guard membekalkan 905mg asid-lemak-omega-3 EPA dan HDA.
  • SHAKLEE menggunakan kaedah ultratulen bergred farmaseutikal teknologi terkini utk menghaslkan omega guard.
  • Ia dihasilkan memalui satu proses penyulingan proprietari tiga molekul untuk mengekstrak asid lemak omega-3 yang paling tulen dan paling semulajadi sementara menyingkirkan bahan berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin dan PCB(polychlorinated biphenyl - merupakan bahan kimia industri yg sangat toksik).



✔ Pharmaceutical Grade....?
✼ ada dokumen lengkap ttg penghasilan produk
✼ melangkaui tahap ketulenan produk
✼ konsisten dan spesifikasi yg ketat dalam setiap batch produk yg dihasilkan

bukan senang nak dapatkan title ni, sebab sesuatu produk itu harus ada Drug Master File yang aktif untuk diiktiraf oleh pelbagai agensi kesihatan kerajaan & agensi dadah.

✔ Triple Molecular Distillation?...
Minyak ikan yang terhasil diakui TULEN & SELAMAT, kerana proses penyulingan (distillation) yang dijalankan dengan menyingkirkan hampir kesemua toksin dan bahan tercemar yg terdapat pada minyak ikan.

Proses penyulingan molekul 3 (triple molecular distillation) peringkat untuk mendapatkan pati minyak ikan yang berkualiti tinggi, tulen, selamat, dan bebas dari toksin serta logam berat seperti plumbum (lead), merkuri (mercury), arsenic, cadmium, dioxin dan polychlorinated biphenyls (PCBs). sumber : https://www.facebook.com/pages/Nizm-URUSResources/164240553721640


Untuk mencuba produk ini,sila hubungi saya di: Call / SMS : 019-4320059 Email : umi.nazrah@gmail.com Add Fb saya : Umi Nazrah untuk chatting secara langsung dengan saya Klik Like di FanPage saya : Cantik Sihat Semulajadi untuk mendapatkan DISKAUN HEBAT dan INFO PERCUMA Konsultasi percuma hanya untuk customer saya sahaja. Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

0 comments:

Catat Ulasan