Omega-3 diperlukan manusia sejak dalam janin lagi!


"Pertama, bayi memerlukan banyak omega-3 asid lemak yang ditemui dalam ikan untuk otak, saraf dan pembangunan mata," kata Susan Brewer, seorang pakar diet yang berdaftar. "Dan apabila mereka bertukar dari susu badan atau susu formula kepada makanan pejal, kebanyakan mereka tidak mendapat cukup sumber omega-3."

"Kedua, makanan pilihan kesukaan kanak-kanak selalunya akan berkembang pada umur mereka 5 tahun, jadi saya menggesa ibu bapa untuk membantu anak-anak mereka mendapat khasiat daripada makanan laut lebih awal," katanya.

Ikan yang tinggi dalam kandungan asid lemak Omega-3 seperti salmon, mempunyai banyak faedah kesihatan dan membantu untuk mencegah penyakit arteri koronari, tetapi kebanyakan orang dewasa tidak makan ikan dua kali seminggu sebagaimana yg disyorkan oleh pakar. Oleh sebab tu, ibu bapa dinasihatkan untuk memberikan hidangan ikan kepada anak-anak mereka sejak bayi lagi.

Otak bayi yang baru lahir mengandungi 50% DHA 50 peratus. Bagaimanapun, bayi dan kanak-kanak mempunyai hati yang tidak matang dan tidak boleh mensintesiskan DHA yang cukup untuk memastikan bekalan yang mencukupi kepada tisu saraf untuk tumbesaran tubuh badan mereka. Jika kanak-kanak kecil akan mendapat DHA, mereka mesti mendapatkannya dengan cara menelan.

Omega-3 adalah penting untuk kesihatan kanak-kanak dari awal lagi - sebenarnya, sebelum mereka dilahirkan! Berikut adalah beberapa bukti.

1. Perkembangan kognitif.
Beberapa kajian menunjukkan bahawa bayi makan formula diperkaya dengan penambahbaikan menunjukkan asid lemak omega-3 DHA dalam koordinasi tangan-mata, span perhatian, kemahiran sosial, dan skor ujian kecerdasan. Kajian telah menunjukkan bahawa kanak-kanak yang dilahirkan oleh ibu-ibu yang mengambil suplemen omega-3 (DHA dan EPA) semasa mengandung dan semasa bulan pertama penyusuan menjaringkan lebih tinggi pada ujian kognitif di usia 4 tahun berbanding kanak-kanak yang ibu tidak mengambil makanan tambahan DHA dan EPA.

2. Risiko asma.
Satu kajian 2008 mendapati bahawa anak-anak remaja wanita yang mengambil minyak ikan semasa hamil adalah kurang berkemungkinan telah dibangunkan asma.

3. Pertumbuhan. Terdapat beberapa bukti bahawa apabila omega-3 ditambah ke dalam formula, ia menggalakkan pertumbuhan dan perkembangan otak pada bayi pramatang.

4. Preterm labor. Satu kajian 2003 mendapati bahawa wanita yang memakan telur yang diperkaya dengan omega-3 adalah kurang berkemungkinan untuk pergi ke Preterm labor daripada wanita yang memakan telur standard.

Untuk mencuba produk ini, sila hubungi saya di:

Call / SMS : 019-4320059
Email : umi.nazrah@gmail.com
Add Fb saya : Umi Nazrah untuk chatting secara langsung dengan saya
Klik Like di FanPage saya : Cantik Sihat Semulajadi untuk mendapatkan DISKAUN HEBAT dan INFO PERCUMA

Konsultasi percuma hanya untuk customer saya sahaja.
Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

0 comments:

Catat Ulasan