Cemburunya. Kulit sangat cantik mulus.


Kulit yang cantik dan sihat boleh diperolehi dengan bantuan asid lemak Omega-3. Asid lemak Omega-3 adalah lemak politaktepu yang diperlukan di dalam badan untuk fungsi otak yang betul, serta pertumbuhan dan perkembangan yang normal. Ini asid lemak yang juga dikenali untuk sifat-sifat anti-radang, yang membantu mengurangkan kemerahan dan keradangan yang berkaitan dengan masalah kulit jerawat dan lain-lain. Menurut Universiti Pusat Perubatan Maryland, omega-3 asid lemak boleh membantu pesakit yang mengalami psoriasis. Lemak ini juga boleh membantu melindungi dan membaiki sel-sel kulit normal, serta melembapkan kulit dari dalam keluar.


langkah 1
Tentukan jumlah yang disyorkan untuk anda perlu mengambil setiap hari asid lemak omega-3. Menurut MayoClinic.com, dewasa purata dengan sejarah tiada penyakit jantung harus mempertimbangkan memakan antara 0,8-1,1 gram setiap hari. Bagi belia di bawah umur 18 tahun, terdapat tiada amaun yang ditetapkan, jadi anda perlu berjumpa doktor untuk dos yang sesuai bergantung kepada usia dan berat badan kanak-kanak.


langkah 2
Memakan ikan. Ikan lemak adalah yang terbaik sesuai untuk menyediakan sumber terbaik omega-3 itu sebagai Bluefish, kap, ikan keli, halibut, herring, tasik trout, mackerel, salmon, laut bass berjalur, tuna albacore dan ikan putih. Yang dicadangkan berkhidmat untuk mendapatkan omega-3 yang mencukupi adalah dua hidangan ikan setiap minggu.

langkah 3
Tambah sumber tumbuh-tumbuhan omega-3 untuk diet anda. PPUM menyatakan bahawa sumber makanan tumbuhan omega-3 termasuk biji flaks, minyak biji flaks, minyak canola, kacang soya, minyak kacang soya, biji labu, minyak biji labu, walnut dan minyak walnut. Kuantiti kecil minyak ini boleh diambil setiap hari, satu sudu cukup. Menambah satu sudu biji atau kacang untuk diet anda setiap hari akan juga ketara meningkatkan pengambilan asid lemak omega-3 dan memperbaiki kulit anda.

langkah 4
Mengambil makanan tambahan. Suplemen minyak ikan menyediakan pilihan kepada orang-orang yang tidak mengambil daging, dan tidak menikmati sumber makanan tumbuhan yang mengandungi omega-3. Tambahan terdapat dalam topi cair dan diambil sebagai pil, atau sebagai cecair minyak ikan. Kebanyakan jenama suplemen ini mencadangkan satu sudu atau 1-2 kapsul minyak ikan yang diambil sekali sehari.

Omega Guard Shaklee adalah pilihan ramai kerana ianya adalah minyak ikan yg sangat berkualiti tinggi. Membekalkan anda dgn :

330mg Omega 3
180mg EPA
120mg DHA

Untratulen dan Bergred Farmaseutikal
OmegaGuard™ dihasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietari tiga molekul yang memekatkan asid lemak omega-3 yang bermanfaat dan semulajadi dan dalam masa yang sama menyingkirkan bahan-bahan merbahaya seperti merkuri, dan plumbum yang terdapat di dalam kebanyakan jenis ikan.

Minyak Ikan terbaik Dunia
Mengandungisatu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaiatu DHA, EPA, HPA, ETA, SDA, DPA. EPA menyihatkan jantung dan sendi manakala DHA pula penting untu perkambangan dan fungsi-fungsi otak.


  • Omega Guard Shaklee dihasilkan menerusi kaedah teknologi terkini iaitu ultratulen bergred farmaseutikal. Maksudnya ia melalui proses penyulingan proprietari tiga molekul yg dpt memekatkan asid lemak Omega3 paling tulen.
  • Teknologi ini dapat menyingkirkan bahan2 berbahaya yg terdapat dlm ikan seperti plumbum, arsenik, merkuri,etc. Kebanyakan brand lain hanya menggunakan kaedah penyulingan tekanan tinggi utk mengekstrak minyak ikan. kaedah ini bukan hanya memusnahkan sesetengah nutrient malah tidak boleh menapis kandungan logam yg membahayakan kesihatan seperti plumbun,merkuri,etc. **(Info tambahan yang saya dapat daripada nutrionist Shaklee, katanya tak semua pengeluar minyak ikan menggunakan penyulingan proprietari tiga molekul, Kalau ada pun hanya penyulingan 1 kali atau 2 kali. Kenapa? Sebab penyulingan proprietari tiga molekul ni merupakan satu proses yang mahal. Shaklee sahaja yang melalui penyulingan 3 kali sebab nak berikan yabn terbaik untuk pembeli-pembelinya.)
  • Omega Guard Shaklee tidak diekstrak dari minyak hati ikan kerana dihati kandungan toksik tinggi
  • Minyak ikan Shaklee diekstrak dari ikan laut dalam dan berair sejuk seperti sardin, mackerel, herring dan anchovies. Kalau kita rujuk jenis-jenis ikan dan tahap merkurinya, ikan-ikan yang digunakan oleh Shaklee adalah ikan yg tahap merkurinya terendah.. Dan kajian juga menunjukkan bahawa ikan air laut sejuk mengandungi asid lemak tidak tepu yg sangat tinggi berbanding ikan lain..Ditambah dgn proses penyulingan 3 kali, produk Omega Guard terbukti yang terbaik.
  • Omega guard (minyak ikan ) Shaklee lengkap dengan 7 jenis asid lemak omega 3 yang diperlukan oleh badan iaitu DHA, EPA, HPA, ETA, SDA, DPA. Badan kita tak mampu menghasilkan asid lemak perlu ni untuk proses metabolisme dan sebagainya. Jadi kita kena dapatkan dari sumber makanan dan supplemen.
  • Satu sajian Omega guard Shaklee (Recommended daily serving is 3 capsules) membekalkan 900mg asid lemak omega 3 yg perlu ie EPA dan DHA. Berdasarkan jadual dibawah, kandungan EPA dan DHA didalam Omega Shaklee antara yg tertinggi berbanding jenama lain.





Untuk mencuba produk ini,sila hubungi saya di: Call / SMS : 019-4320059 Email : umi.nazrah@gmail.com Add Fb saya : Umi Nazrah untuk chatting secara langsung dengan saya Klik Like di FanPage saya : Cantik Sihat Semulajadi untuk mendapatkan DISKAUN HEBAT dan INFO PERCUMA Konsultasi percuma hanya untuk customer saya sahaja. Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

0 comments:

Catat Ulasan