Ramai yang mati awal kerana sakit jantung!

Adakah anda masih mengingati lagi arwah Faizal Yusuf, 32 merupakan seorang pelakon yang sihat dan aktif pergi meningalkan dunia seni disebabkan oleh penyakit jantung. Saya berharap anda berwaspadalah dan bersedialah menghadapi kemungkinan diserang penyakit ini!


Anda boleh mengambil langkah awal untuk mencegah penyakit jantung.


Penyakit jantung boleh menjadi pembunuh utama lelaki dan wanita, tetapi itu tidak bermakna anda tidak boleh melindungi diri anda. Di samping itu untuk menjalankan, berhati-hati tentang apa yang anda makan dan apa yang anda tidak makan boleh membantu anda kolesterol, kawalan tekanan darah dan paras gula darah, dan mengekalkan berat badan yang sihat. Jika anda telah didiagnosis dengan penyakit jantung atau mempunyai kolesterol yang tinggi atau tekanan darah, pintar diet jantung boleh membantu anda menguruskan keadaan ini dengan lebih baik, mengurangkan risiko anda untuk serangan jantung.

Memperbaiki diet anda adalah satu langkah penting ke arah mencegah penyakit jantung, tetapi anda mungkin berasa tidak pasti di mana untuk bermula. Ambil melihat gambaran yang lebih besar: pemakanan anda secara keseluruhan adalah lebih penting daripada obsessing atas makanan individu. Tiada makanan tunggal boleh membuat anda terus sihat secara ajaib, jadi matlamat anda boleh menggabungkan pelbagai makanan yang sihat dimasak dengan cara yang sihat ke dalam diet anda, dan membuat tabiat gaya hidup baru anda.


Should I take fish oil supplement ?

Fish intake has been associated with a lower risk of heart disease.

The American Heart Association recommends that consumers without documented coronary heart disease (CHD) eat a variety of fish, preferably oily fish (salmon, tuna, mackerel, herring and trout), at least twice a week. Consuming fish oil supplements should only be considered by people with heart disease or high levels of triglycerides who consult with their physicians.

People with documented CHD are advised to consume about 1 gram per day of the fish oils EPA and DHA (eicosapentaenoic and docosahexaenoic acids), preferably from oily fish, although EPA+DHA supplements could be considered in consultation with their physicians.

People who have elevated triglycerides may need two to four grams of EPA and DHA per day provided as capsules under a physician’s care. Very high intake (greater than three grams of EPA+DHA per day) could theoretically cause excessive bleeding in some people.

Sources : American Heart Association


Omega Guard dari Pati Minyak Ikan Tulen Terbaik Dunia..

Mengandungi EPA dan DHA dengan jumlah 330 mg Total Omega-3 Fatty Acids!

Apakah kebaikan EPA( Eicosapentaenoic)?

# Untuk golongan Autoimmune seperti pesakit SLE, ia adalah supplement yg bertindak seperti steroid TAPI tidak mempunyai kesan sampingan seperti steroid
# Untuk mereka yang mengalami Inflammatory Bowel Disease, ia mengawal inflamasi
# Serangan Jantung! - Pengambilan EPA sehingga 10 mg sehari boleh megurangkan risiko serangan jantung sebanyak 41%.
# Arrhythmia (heart beat x normal)
# Blood Pressure - Mengawal BP Anda.
# Kencing Manis - Membantu mengurangkan ancaman masalah triglyceride yg dihadapi pesakit diabetes. Jadi kuranglah risiki plaque build up (deposit cholestrol jahat..) dan ia juga membantu kurangkan paras kandungan protein dalam urine pesakit.
# Kanser (terutama breast & colon) - ia bantu kurangkan jumlah sel T-supperssor yg menyebabkan kemerosotan fungsi tindak balas immune sistem
# Skin Disorder - Psoriasis, Eczema berlaku bila "eiscosanoids" dalam tubuh x seimbang.. jd pengambilan EPA 10 mg > diperlukan utk membantu masalah kulit ini..
# Paru-paru - Bantu mereka yg mengalami masalah paru2 dan bronchioles
# Arthritis - membantu mencegah keradangan pada sendi yang bengkak...
Ini baru kebaikan EPA, jadi jangan berlengah lagi untuk mendapatkan supplemen Minyak Ikan Terbaik Dunia ini pada harga yang sungguh istimewa.. Tawaran Istimewa Februari 2013!

http://www.teratakkasih.com/2011/06/penyakit-jantung.html

Untuk mencuba produk ini,sila hubungi saya di:
Call / SMS : 019-4320059
Email : umi.nazrah@gmail.com
Add Fb saya : Umi Nazrah untuk chatting secara langsung dengan saya
Klik Like di FanPage saya : Cantik Sihat Semulajadi untuk mendapatkan DISKAUN HEBAT dan INFO PERCUMA

Konsultasi percuma hanya untuk customer saya sahaja.
Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

0 comments:

Catat Ulasan