Rawat sakit sendi : Langkah 1 : Advanced Joint Health Tablet

Kenapa langkah 1 di dalam memelihara sendi yang kuat, fleksibel & bebas bergerak adalah Advanced Joint Health Tablet (AJHT)?

AJHT merupakan cara semulajadi yang membolehkan anda bergerak dengan bebas. Ianya mengandungi ekstrak unik Boswellia aktif, ekstrak Jagung dan nutrien penting lain termasuk Zink, Tembaga, Mangan dan Vitamin C untuk membantu meningkatkan keselesaan sendi dan pergerakan.

Ekstrak Boswellia.

Di dalam perubatan Ayurvedic (Ayurveda merupakan sains perubatan 5,000 tahun dulu yang menggunakan tumbuhan sebagai fungsi utama), Boswellia telah digunakan selama beratus-ratus tahun untuk arthritis dan sakit sendi. Ekstrak Boswellia juga telah dikaji secara klinikal untuk osteoartritis dan fungsi sendi. Hasilnya, kesan positif daripada Boswellia telah dilaporkan di dalam penyakit kronik radang termasuk rheumatoid arthritis, asma bronkial, osteoartritis, ulser kolitis, batuk, kudis dan penyakit Crohn. Ini kerana Boswellia mempunyai kelebihan yang boleh mengurangkan kesakitan dan radang sendi. Boswellia juga diterima dengan sangat baik dan mempunyai bioavailabiliti cemerlang.

Ekstrak Jagung

Ekstrak jagung membekalkan sumber glukosamina yang menyokong keselesaan sendi, membantu mengekalkan tulang rawan dan memelihara tisu penyambung yg sihat. Glukosamina berfungsi seperti batu blok kepada tisu penyambung dan sebagai pelincir kepada bendalir di dalam sendi. Glukosamina juga mengandungi bahan yang boleh ditemui di dalam tendon dan ligamen. Walaubagaimanapun, semakin berusia tubuh badan kita, jumlah pengeluaran glukosamina akan berkurangan. Banyak kajian yang dilakukan sejak bertahun-tahun dahulu menunjukkan bahawa supplemen dariekstrak jagung menyokong pelbagai jenis pergerakan dan fleksibiliti. Kajian pelbagai tahun juga menyumbang kepada kesihatan sendi dalam jangka masa panjang. Sumber healthintervention.blogspot.com

Glukosamina bertindak dengan mengembalikan cecair sendi dan membantu melicinkan pergerakan sendi. Secara tidak langsung, ia juga mengurangkan sakit sendi kerana geseran. Sumber iluvislam.com

Glucosamine Hydrochloride secara semulajadinya diperoleh daripa chitin, yang paling banyak terdapat di dalam cengkerang ketam, udang, dan udang kara. Tetapi di dalam Advanced Joint Health Shaklee ini, ianya adalah 100% tidak mengandungi cengkerang!

Penyelidikan juga menunjukkan sulfat kondroitin boleh mengganggu penyerapan ekstrak jagung dan glukosamina. Shaklee AJHT adalah 100% bebas daripda kondroitin.

Zink, Tembaga, Mangan dan Vitamin C

Supplemen yang mengandungi asid folik diketahui boleh mengurangkan keretakan pinggul akibat daripada osteoporosis. Selain itu, mengambil supplemen yang mengandungi mineral tulang seperti magnesium dan kalsium adalah penting untuk penghidap sakit sendi ini. Zink juga telah dibuktikan untuk meredakan sakit sendi dan kekejangan. Sumber EzineArticles.com

Berminat? Untuk order @ pertanyaan, hubungi Umi Nazrah, facebook.com/nazrah umi.nazrah@gmail.com 019-4320059 Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

1 ulasan:

  1. rasanya sendi2 aku juga dah mula menunjukkan masalah
    rasa sakit bila bangun pagi
    tapi semuanya ok je selepas bangun

    BalasPadam